Betala fakturor med visa/mastercard

Permalänk

Betala fakturor med visa/mastercard

Tjo,

Någon som vet om det går att betala fakturor med bank eller postgiro via sitt visa/mastercard ?
Hur gör man i så fall ?

Tacksam för svar
/Force

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Tjo,

Någon som vet om det går att betala fakturor med bank eller postgiro via sitt visa/mastercard ?
Hur gör man i så fall ?

Tacksam för svar
/Force

Användet en tjänst som ex Betalo eller liknande. Funkar inte på fakturor från ex Klarna dock om jag minns rätt.

Permalänk
Skrivet av Massy:

Användet en tjänst som ex Betalo eller liknande. Funkar inte på fakturor från ex Klarna dock om jag minns rätt.

Okej, man måste ha en tjänst, det går inte bara från sin bank ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Okej, man måste ha en tjänst, det går inte bara från sin bank ?

Möjligt att någon bank erbjuder en sådan tjänst men inte vad jag vet.

Permalänk
Avstängd

Jag använde mig av appen/tjänsten Billhop år 2018 för att betala hyran och några andra räkningar med mitt AMEX jag hade då, för att få lite hjälp att betala tillräckligt mycket med kortet för att få en 2for1 voucher.

Det kostade lite att göra det, men det var inte så mycket och tjänsten fungerade bra.

Använde en annan tjänst också för man fick betala visst många fakturor gratis som en testperiod, men jag kommer inte ihåg vad den hette. Men det finns flera liknande tjänster i alla fall.

Jag tror inte att någon bank erbjuder tjänsten. Jag kunde i varje fall inte hitta någon bank som gjorde det år 2018. Jag sökte ganska mycket efter en lösning då.

Skrivet av Massy:

Användet en tjänst som ex Betalo eller liknande. Funkar inte på fakturor från ex Klarna dock om jag minns rätt.

Precis, man kunde inte betala Klarna fakturor, eller fakturor på andra kreditkort med ett kreditkort. Det är ju förståeligt, för då skulle man ju kunna hamna i något slags osunt skuldträsk med att skjuta upp sina skulder till ett kreditkort genom att flytta skulden till ett annat kreditkort osv.

Hela upplägget är tillräckligt sketchy och gråzon utan att man kan göra det, skulle man kunna göra det så vore det väl kanske nån slags bedrägeri.

Visa signatur

LG OLED65CX6LA | Samsung 840 EVO 1TB SSD | Samsung 840 Pro 256GB SSD | Eizo Foris FS2333 | Cougar 200K DE

Permalänk
Medlem

De tjänsterna som finns i Sverige är Betalo och Billhop, den första samarbetar en del kortföretag med och får därför lägre avgifter med vissa kort.

Permalänk
Medlem

sådana betaltjänster kostar väl dock mer att använda än vad man får tillbaka i bonus på korten, om det är anledningen?

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | Dell S2721DGFA | Asus MG279Q |

Permalänk

Ja jag tror att betalo var 1.9% avgift per betalning.