Permalänk
Medlem

Streaming hackar med stängd lucka

Har min bärbara kopplad till TVn via hdmi.
Ser jag tex på VLC så blir det ingen skillnad med luckan öppen eller stängd men ska jag se på någon streamingsida typ Netflix så börjar bilden hacka när luckan stängs.

Det här började efter någon uppdatering, har provat att spegla, utvidga och endast visa på TVn men det blir likadant hur jag än gör.

Använder Chrome och Windows 10, har ändrat i energialternativen så att inget ska hända när luckan stängs heller.

Datorn är en HP 17-an117no med i7-8750H, 16gb minne och ett 1060.

Är det något enkelt jag har missat?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Vrenga:

Är det något enkelt jag har missat?

Ja. att förklara vad du menar med stängd lucka.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ja. att förklara vad du menar med stängd lucka.

Förmodligen att han har locket stängt på laptopen...

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Rekordmedlem

Kan tänka mig 3 saker, endera är det nått som reagerar på locksensorn eller så blir datorn varmare med stängt lock eller så handlar det om wifiproblem för wifiantennerna sitter oftast i locket och det lär ju påverka om man tittar på nått online.
Koppla in datorn med kabel för att utesluta wifiproblem och håll koll på tempen för att se om den blir varmare när locket stängs.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Tråden ligger ju under bärbara datorer så det torde vara uppenbart vad en lucka/lock är men det är den biten skärmen sitter i.

Mja, det har ju funkat i typ 2 år utan kabel och blir likadant även om jag låter den buffra färdigt en bra bit.
Ang tempen så rampar inte fläkten upp något heller, tror utblåset sitter baktill.

Permalänk
Medlem

Hackar det hela tiden så länge datorn är ihopfälld eller slutar det efter en viss tid?

Edit: Pröva att gå in i Bios och se om det finns några särskilda energispar-funktioner. Kan vara så att när du drar igen laptopen så knasar det till sig där.

Har även läst många gånger att "fast startup" kan vara en tjuv i det hela.

Visa signatur

PSU: Corsair HX1200i Case: Phanteks NV9
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 9800X3D RAM: Corsair Dominator 96GB
Motherboard: Asus TUF X870-Plus Wifi Cooler: Noctua NH-D15 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Hackar det hela tiden så länge datorn är ihopfälld eller slutar det efter en viss tid?

Edit: Pröva att gå in i Bios och se om det finns några särskilda energispar-funktioner. Kan vara så att när du drar igen laptopen så knasar det till sig där.

Har även läst många gånger att "fast startup" kan vara en tjuv i det hela.

Konstant och direkt den stängs.
Intressant, fast startup har jag ju igång så det ska jag prova. Tack

Permalänk
Medlem

Vad är det för upplösning och uppdateringsfrekvens som du kör på TV:n? 4K 60Hz? Blir det någon skillnad ifall du ställer in upplösningen 1080p/60Hz på tvn och kör med laptoplocket stängt?

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Kan det vara någon typ av energisparnings grej som går igång när du stänger locket?

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.