Vad fick du i julklapp ifrån din arbetsgivare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbeharry:

Haha alltså vad är det för sjuka julklappar folk får?! Tror aldrig jag fått något över 500 genom åren men fortfarande en trevlig gest.

500 sek är skattebefriat. Över den summan, krävs företaget/förmånstagaren på skatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sofam:

Vi fick tre dagar gratis betald semester och ett upplevelsepaket

Gratis betald semester?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av My2nd:

2500kr från en utvald butik. Verkar som skatteverket ökade gränsen till 2000kr under året + 500kr för en julgåva. Så win. Fick även 4 dagar extra semester (Och julbord).

Skatteverket ökade gränsen för förmånstagare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantsoff:

Gratis betald semester?

Inget är gratis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falistar:

Skatteverket ökade gränsen för förmånstagare?

Jepp

https://www.skatteverket.se/privat/skatter/arbeteochinkomst/f...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

En påse med lite chokladgodis.
Jo man tackar

Permalänk
Medlem

Ingen julklapp ännu, men det är en arbetsdag till innan julafton så man får hoppas. Men julbord hade vi för någon vecka sedan

Permalänk

Presentkort på matbutik och ser ut som en mössa (inte öppnat och kollat helt än iom ej 24:e,. Sen en betydligt större oväntat överaskning med en månadslön extra bla pga bra resultat på uppstartsåren som varit nu!

Permalänk
Medlem

Alla fick betald ledighet den 23:e December, uppskattar det mer än fysiska gåvor

Visa signatur

GPU: RTX 2080TI CPU: Ryzen 9 3900X. PSU: Corsair 1000W. RAM: 32GB (16x2).

Permalänk
Medlem

Pffft. Aldrig haft ett jobb som ger julklappar. Bara rövhål till arbetsgivare.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Pffft. Aldrig haft ett jobb som ger julklappar. Bara rövhål till arbetsgivare.

Varför byter du inte, då? Om du tycker att alla dina arbetsgivare är rövhål, är du då säker, att det är dem det är fel på?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Inaktiv

En låda med skit och lite alkohol

Permalänk
Medlem

800kr på presentkort till valfri butik.

Permalänk
Visa signatur

[AMD Ryzen 5 3600] [ASUS RTX 4070 Dual] [ASUS ROG Strix B450-F Gaming] [Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB] [Corsair MP510 480GB] [Corsair RM750X V2] [Fractal Design Define C] [BenQ CQ32G1] [Logitech G513 Carbon Tactile] [Corsair Gaming Harpoon RGB] [Logitech Z533] [SteelSeries Arctis 7 2019 Edition] [Google Pixel 7a]

Permalänk
Sjusovarn
Skrivet av Falistar:

Skatteverket ökade gränsen för förmånstagare?

För alla

Permalänk

En blåback öl, Falcon + 4st ölglas

Permalänk
Medlem

7st vita Lian Li Uni Fan AL120
Är min egen arbetsgivare så valde själv

Permalänk
Medlem

Haha den var bra. De ställde in julbordet med Covid-svepskäl och ersatte den med en billig jultallrik...

Permalänk
Medlem

Tidigare år har vi fått gåvokort såbvi kunde välja lite själva + lite annat. Rätt schysst änå enligt mig

Förra året fick vi en helt OK jacka med 3 val av färg. Företagsloggan broderad på jackan. Använder den jackan enbart till och från jobbet.

I år ingenting.
Eller tja en julfest som jag mf inte gick på.
Drickat fick man visst betala själv så festen var rätt städad enligt utsago.

Visa signatur

"When elephants fight, it is the grass that suffers"

Permalänk
Medlem

En påse juleskum

Permalänk
Medlem

Dom som jobbar på julafton får en jultallrik.

Jag jobbar inte den 24:e så jag får... ingenting?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

En Samsung Tab A7 surfplatta.

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Medlem

500 kr och väldigt arga kollegor (/Varit sjuk fram tills idag)

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Än så länge bara stress och ont i magen.

Oj, har vi samma arbetsgivare?

Permalänk
Medlem

En kartong med diverse ostar, 300 kr hos GoGift för välja en butik att få 300kr presentkort för och inställd Jullunch p.g.a corona.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Fick välja bland välgörenhet att donera till

Permalänk
Medlem

Inga julklappar. Och de var jävligt snabba att ställa in julbordet vid första nysning från regeringen. Sparade pengar antar jag.

Skrivet av MinscS2:

Dom som jobbar på julafton får en jultallrik.

Jag jobbar inte den 24:e så jag får... ingenting?

Låter som att du med kör pågatåg....

Permalänk

2000kr på valfri butik, slog till på ett logitech G29 ratt och pedaler på elgiganten på black friday, såg förra veckan när jag kollade att beräknat leveransdatum är i April dock

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X /Radeon RX 6950XT / Gigabyte X570 AORUS ULTRA / 32gb Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Lian-li O11 Dynamic /M.2 Samsung 950pro,WD BLACK SN750 /EKWB Watercooling 240+120mm radiator /Corsair Hydro X Series XC7 RGB / Corsair K70 RGB / Phillips 27" G-sync + 2st 27" AOC .

Permalänk
Medlem

Julbord i en stor papperskasse. Lite av vad dom flesta har på sitt julbord hemma för typ 6 pers. Samt en julbonus på 10.000. Kan ej klaga.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Inaktiv

Jag blir förvånad hur många som får alkohol i julklapp från företaget, visste inte vi hade den sortens alkoholkultur i Sverige.

Själv fick jag ett presentkort på 900 kr och en kamera värde 1500 kr.