Vad fick du i julklapp ifrån din arbetsgivare?

Permalänk
Medlem

Handdukar, doftljus och liknande i ett fint paket.

Visa signatur

pro

Permalänk
Medlem

Oh I see Tack.
Har du någon erfarenhet av deras butiker eller googlade du bara och delade länken?
Jag gissar att det är meningen att man ska köpa beställa mat till sig själv eftersom julfesten blev inställd pga smittan.

Permalänk

Företaget skänkte pengar till Läkare utan gränser.
En bra hjälporganisation som verkligen hjälper och har låg overhead och små löner.
Bättre det än att man får något man inte har nytta av eller vill ha. Så jag är nöjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Köp digitalt presentkort som inte kan bytas mot pengar på 2500kr
(coronagåva 2000kr (om du redan inte köpt den) + julklapp 500) innan 31/12.

https://www.skatteverket.se/privat/skatter/arbeteochinkomst/f...

T.ex:

https://www.webhallen.com/se/info/28-Kop-presentkort?gclid=Cj...
https://www.inet.se/kategori/863/presentkort

God Jul!

Genialiskt! Detta ska jag visa för chefen!

EDIT: Verkar däremot inte vara skattefritt om man är ensamt anställd i sin egna enskilda firma. Bu!

Permalänk
Medlem

Kort från supekort.se, välj 2 produkter, förra åren har det varit mer påkostat med lite bra märken typ värde 800kr.

Detta år värde 300kr bara massa noname produkter, kollade vad en sovsäck kostade på annat ställe, 180kr. Bara skit! Godjul!

Permalänk

Jag fick välja från typ... 20 olika produkter eller nåt. Jag valde till slut en morgonrock (eller va det badrock?) plus lite hudvårdsprodukter och annat sånt.

Permalänk

Mössa och vantar som är reflekterande med företagets logga på i mystiska färger. Så kan inte ens ge bort dem..men julbord i vanlig ordning.

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10

Permalänk
Medlem

Jobba övertid idag 11 timmar

Permalänk
Medlem

Jag jobbar för en myndighet så jag får ingenting.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

100 Euro Amazon giftcard och en 85% bonus och en helkväll (julbord) på ett (ofantligt falskt) hak i Marbella. Har svårt för Marbella (och folket som bor där) och det är därför jag jobbar hemifrån i Malaga city (kontoret är i Marbella).

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Medlem

pepparkakshus utan bygglov

Permalänk
Medlem

500kr presentkort som gäller i de flesta butiker i stan

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk

Fick en ostlåda som alla andra på jobbet…

Permalänk

Julklapp

Fick en enkel Fiskars tomat kniv för besvärliga röda tomater *)

Visa signatur

"In To The Void "

Intel i5 12400F,Gigabyte Z690 UD DDR4,Nvidia1070Ti,16 gig ram
Windows 11

Permalänk
Medlem

Roliga och intressanta arbetsuppgifter året om, en bra lön, ledigt när jag vill var jag vill, arbeta när jag vill var jag vill, goa arbetskamrater, får frukt varje dag och cappuccino om jag vill. Mer än så behöver jag inte =).

Permalänk
Medlem

Rätt så fint julbord på åhaga i Borås, en tröja och 15000kr.

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III

Permalänk
Medlem

En cykel värd närmare 10k och julbord.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mindfighter:

Historisk rest från när vi var en land med hög konsumtion.
Många chefer tillhör en generation där det dracks/dricks mer.

Var? Jag trodde vi fortfarande är ett sånt land men antar att allting är relativt. Kan tänka mig att det dracks mer förut upp i åldrarna men tror nog yngre 18-30 dricker mer idag. Bara en känsla.

Permalänk

Jag fick lov att jobba kvar antar jag.

Dom drog in julbordet.
Dom drog in våra julklappar och skänkte det tydligen till Cancerfonden, dock har jag aldrig sett något bevis på det.

Detta är ett av västsveriges mellanstora åkerier som skryter med att "Vi följer kollektivavtal!"
Om man läser mellan raderna betyder det "Vill vill ge er mindre betalt, men vi får inte för facket"

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk
Medlem

Presentkort på 300kr bland de lokala butikerna. Sen får vi julbord där jag som anställd får ta med sambo samt våra barn under 16 år.

Visa signatur

MediaTekniker Återfyllnad
Nörd inom många ämnen | Entreprenör

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon242437:

Var? Jag trodde vi fortfarande är ett sånt land men antar att allting är relativt. Kan tänka mig att det dracks mer förut upp i åldrarna men tror nog yngre 18-30 dricker mer idag. Bara en känsla.

OT: Jag trodde också att det dracks friskt, men tydligen minskar konsumtionen i Sverige:
https://www.iq.se/fakta-om-alkohol/sverige-och-europa/

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Det blev faktiskt ett presentkort på 1200:-

Permalänk
Medlem

Blev ingen julklapp i år och det gör mig inte så mycket.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lumpjaw:

Genialiskt! Detta ska jag visa för chefen!

EDIT: Verkar däremot inte vara skattefritt om man är ensamt anställd i sin egna enskilda firma. Bu!

OT: Enskild firma… detta är en av många anledningar till att ha en AB. Enskild firma har man lämpligen enbart upp till omsättning upp på max 500.000kr per år, d.v.s. mindre projekt vid sidan av ordinarie arbete t.ex., för allt annat företagande bör man ha ett AB.

God Jul (och ombilda nu din Enskilda Firma till ett AB!)

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

1500kr i presentkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Jag ser ju hellre att företaget skänker en större summa pengar till välgörenhet som faktiskt gör skillnad, istället för att dela ut något random skräp som 90% av mottagarna slänger inom en månad.

Absolut, om alternativet är att ge skit.
Men man bör ej ge skit imo.

Men man kan väl själv få bestämma om man vill ge sin julklapp till välgörenhet tänker jag..

Kör du samma princip till släkt o föräldrar eller då är det annorlunda?

Visa signatur

11600KF, RTX3090 Gamerock, 16gb 3600mhz , LG CX 48"

Permalänk

Trådlösa hörlurar (earbuds). De man "trycker" in i örat alltså.

Jobbar i elektronikproduktion så det låter en del från maskinerna.
Lurarna kommer att dämpa ljudet lite, plus att man kan lyssna på musik.
Inte världens bästa lurar för musik, men bra for poddar och telefonsamtal.

Visa signatur

YOLO is Carpe Diem for idiots.

Permalänk
Medlem

Ett inställt julbord (som jag ändå inte hade gått på) och ingen present där man brukar få välja, typ supé eller vad det heter men vi fick uppåt 10k i bonus som tack för ett lite slitsamt år vilket var kul och oväntat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stan Carley:

Oh I see Tack.
Har du någon erfarenhet av deras butiker eller googlade du bara och delade länken?
Jag gissar att det är meningen att man ska köpa beställa mat till sig själv eftersom julfesten blev inställd pga smittan.

Länge sedan men de har i alla haft ett bra rykte, de var ju bara en butik i östermalmshallen från början som var mycket populär. Tror att de flesta stockholmare över 30 känner till Melanders fisk i östermalmshallen.

Permalänk
Medlem

En stor låda med godis och en biobiljett till ett värde runt cirka 500kr

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.