Permalänk
Medlem

Födelsedagspresent till flickvän

Tjena,

Min flickvän fyller 33 nu i januari. Hon har tränat mycket men har det senaste haft ett uppehåll, och hon vill komma igång igen. Tänkte att något träningsrelaterat hade varit en bra present. Har fått indikationer att hon är intresserad av en smartklocka eller ett par shjysta in-ear lurar. Hon har en gammal andorid telefon så airpods är inte möjligt.

Mina tankar så långt är att skaffa antingen en fitbit charge 5 (klocka), fitbit sense 3 (klocka) eller Bose QuietComfort Earbuds (hörlurar). Har ni någon erfarenhet av dessa? Tankar kring dessa? Något helt annat?

Visa signatur

8700K | MAXIMUS X HERO | 1080TI | 960 EVO | 16GB 3600 G.SKILL | PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av RFRFRF:

Tjena,

Min flickvän fyller 33 nu i januari. Hon har tränat mycket men har det senaste haft ett uppehåll, och hon vill komma igång igen. Tänkte att något träningsrelaterat hade varit en bra present. Har fått indikationer att hon är intresserad av en smartklocka eller ett par shjysta in-ear lurar. Hon har en gammal andorid telefon så airpods är inte möjligt.

Mina tankar så långt är att skaffa antingen en fitbit charge 5 (klocka), fitbit sense 3 (klocka) eller Bose QuietComfort Earbuds (hörlurar). Har ni någon erfarenhet av dessa? Tankar kring dessa? Något helt annat?

airpods funkat till android, men kanske du menar att hennes BT inte klarar det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

airpods funkat till android, men kanske du menar att hennes BT inte klarar det?

Det kanske fungerar till android, men hur är upplevelsen egentligen? I så fall tror jag andra BT lurar är bättre.

Visa signatur

8700K | MAXIMUS X HERO | 1080TI | 960 EVO | 16GB 3600 G.SKILL | PG279Q

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av RFRFRF:

Tjena,

Min flickvän fyller 33 nu i januari. Hon har tränat mycket men har det senaste haft ett uppehåll, och hon vill komma igång igen. Tänkte att något träningsrelaterat hade varit en bra present. Har fått indikationer att hon är intresserad av en smartklocka eller ett par shjysta in-ear lurar. Hon har en gammal andorid telefon så airpods är inte möjligt.

Mina tankar så långt är att skaffa antingen en fitbit charge 5 (klocka), fitbit sense 3 (klocka) eller Bose QuietComfort Earbuds (hörlurar). Har ni någon erfarenhet av dessa? Tankar kring dessa? Något helt annat?

Till vissa Fitbit-klockor finns sjukt mycket armband att köpa till, vilket brukar vara uppskattat hos flickvänner. För några år sedan köpte jag en Fitbit Charge 2 till min flickvän just av den anledningen. Mitt tips är att kolla upp vad som finns och välja efter det. Annars är Fitbit-klockorna riktigt bra. Inte så mycket funktioner, men riktigt bra batteritid och funkar stabilt.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Till vissa Fitbit-klockor finns sjukt mycket armband att köpa till, vilket brukar vara uppskattat hos flickvänner. För några år sedan köpte jag en Fitbit Charge 2 till min flickvän just av den anledningen. Mitt tips är att kolla upp vad som finns och välja efter det. Annars är Fitbit-klockorna riktigt bra. Inte så mycket funktioner, men riktigt bra batteritid och funkar stabilt.

Tack för svaret. Fitbit är helt klart intressant. Vad tycker du om sense 3 eller charge 5?

Visa signatur

8700K | MAXIMUS X HERO | 1080TI | 960 EVO | 16GB 3600 G.SKILL | PG279Q

Permalänk
Medlem

Hoppas du känner henne väl och att en sån gåva inte uppfattas som att du tycker att hon borde komma igång och träna bara =D

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750e, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av RFRFRF:

Tjena,

Min flickvän fyller 33 nu i januari. Hon har tränat mycket men har det senaste haft ett uppehåll, och hon vill komma igång igen. Tänkte att något träningsrelaterat hade varit en bra present. Har fått indikationer att hon är intresserad av en smartklocka eller ett par shjysta in-ear lurar. Hon har en gammal andorid telefon så airpods är inte möjligt.

Mina tankar så långt är att skaffa antingen en fitbit charge 5 (klocka), fitbit sense 3 (klocka) eller Bose QuietComfort Earbuds (hörlurar). Har ni någon erfarenhet av dessa? Tankar kring dessa? Något helt annat?

Vad tränar hon?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

Hoppas du känner henne väl och att en sån gåva inte uppfattas som att du tycker att hon borde komma igång och träna bara =D

Haha nej det är sant 😂 men hon pratar mycket om träning och vi hade en konversation om träningstillbehör där hon sa att det hade varit bra med träningsklocka eller hörlurar. Hoppas det inte uppfattas fel 😊

Visa signatur

8700K | MAXIMUS X HERO | 1080TI | 960 EVO | 16GB 3600 G.SKILL | PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Vad tränar hon?

Hon gillar att vara ute och springa och vara på gymmet

Visa signatur

8700K | MAXIMUS X HERO | 1080TI | 960 EVO | 16GB 3600 G.SKILL | PG279Q

Permalänk
Hedersmedlem

@RFRFRF

Citat:

Något helt annat?

Tja Nu vet jag inte hur pass bra teknik och framsteg hon gör när det gäller styrketräningen, men kanske något/några teknikpass med en bra coach/pt (du får leta upp en vettig sådan, finns många charlataner) och/eller programmering av träningen?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

@RFRFRF
Tja Nu vet jag inte hur pass bra teknik och framsteg hon gör när det gäller styrketräningen, men kanske något/några teknikpass med en bra coach/pt (du får leta upp en vettig sådan, finns många charlataner) och/eller programmering av träningen?

Tack för ett bra tips

Visa signatur

8700K | MAXIMUS X HERO | 1080TI | 960 EVO | 16GB 3600 G.SKILL | PG279Q

Permalänk
Medlem

Kolla även in Garmin, dom har många fina "allsport-klockor" Tex venue 2 och vivo osv.

Gamin har även ett väldigt bra "ekosystem"

Permalänk
Medlem

Garmin har väldigt bra träningsklockor, ofta mer riktade mot just det men vill man undvika eventuell press av träning pga gåvan så är ju in ear väldigt bra iom att de är mycket mer neutralt.
Beror ju sedan på lite pengen man vill lägga, Jabra Active 75t köpte jag till sambon i julklapp, de är enligt henne bra och de är vattentäta, gjorda för träning och så. Annars har jag bara hört bra om Sonys men de kostar betydligt mer.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Annars funkar det alltid med typ Guldfynd och några röda rosor

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar 😃 det blev tillslut en fitbit 5

Visa signatur

8700K | MAXIMUS X HERO | 1080TI | 960 EVO | 16GB 3600 G.SKILL | PG279Q