Permalänk
Medlem

Slo'Bed jag ska börja min cad kurs till hösten
Orkar du vänta 6månader till?

Permalänk
Medlem

CAD är äckligt ! (Allt som är nytt för människan är skrämmande)

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk

Klart man köper en sådan, MÅSTE ha till min "lilla" HTPC/fil server.

Lite synd med att det är utan 80mm hål för jag har mega otur med 120mm.... lagt ut 1500kr på 120mm fläktar som tyvärr låter mer på 6volt än 80mm på 12volt.. alla är ju så förbaskat sneda/obalans.

Men jag ska ha en

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk
Medlem

Bra bra, så fort jag får tag i nån som kan cadda det så skickar jag in prisförfrågning till fabriken

Efter det kommer jag ta in anmälningar via mail och blir det inte mer än, säg 20 st kanske, så skippar jag det. Får höra med fabriken vad jag får för pris osv...

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Medlem

Slo'Bed, du ska begära en offert på säg 20 st... då får du oftast en prisbild på typ 50 / 100 st också.... (så brukar jag göra iaf) ...

en annan sak man kan fundera på är om vi ska starta en förening? Sweclocker's forum-medlemmars köpklubb... har för mig att klubbar har rätt att dra av på skatten

Edit : dra av för moms ska det va såklart

Visa signatur

En själ som exploderar.
vrede ställd, mot livets nerv.
Kall eld.

Permalänk
Medlem

Hähä

Det där med förening verkar trevligt... Enda nackdelen är att man måste ta in medlemsavgift om man är en förening (jag och några till funderar på att starta en lanförening )

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk

Starta en "Pool" så får vi se hur många det är som ska ha eller annat, pm eller?

Sen en idé, plexi chassi för ITX också kanske?

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk
Medlem

Förening: mjo årsavgift 1kr funkar juh

Cad: hrmm ja när man fortfarande gick i gymnasiet gick ja juh alla cadkurser som fanns.. men så jävla kul e de inte.. kan väll kasnke hjälpa till (får ta å rota fram de gamla CADskivorna då) fast.. ja e alltför SLÖ av mig så de skulle nog inte bli bra leta upp ngn annan finns nog mer än nog me caddare här på forumet (testa ny topic CADkunnig sökes lr ngt)

Fläktar: mja ja e mkt mkt för personlighet i mina lådor så ja skulle helst välja vart ja sätter fläktar själv osv.. och tror inte så många här har ngt emot av att plocka fram borrmaskin å såg själv. så man KAN juh ta ett utan hål så alla får välja själva.

Sanning att säga har ja hittat en plexifirma i min gamla hemstad som gärna blir av me gamalt skräp (inkluderande div. plexilådor) gratis, så ehrmm.. ja hoppar nog av trotts allt.. men
BRA IDE: sånt här e finfint..
men som fattig student måste ja köra me de som e billigast just nu..

finns en viss lycka i att sitta med ett berg av div kretskort i stor hög på bordet från flertal datorer vilka alla man lött runt på och "moddat" litet (ahhh hardhacks).
känns rätt segt då att ta ett fint chassie som det planerade här å sen såga bort alltihopa å inte kunna utnyttja hål osv.. då e de bättre me en stor fin plexilåda från början avsett som del i godisautomat å gå loss på me verktyg..

Lycka till

Visa signatur

10ish Komputers

Permalänk
Medlem

Hum, som det verkar nu så är projektet på halvfart... Verkar som jag fick bli delägare i en webbutik som ska sälja diverse utskurna saker och appliques

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Medlem

låter juh ba
sånt behövs again. Lycka till

Visa signatur

10ish Komputers

Permalänk
Medlem

ja e extremt intresserad ja kan sträcka mej lätt till 1000 kr !

fan så nice inga 80 mm ska bara vara 120 mm fan blir fint me gteks aluminium 120mm låter fan inge o dom e bra!

men våre roligareom det va lite högre en 50cm typ 60 tycker ja du ska kunna sträcka dej till!

gl hf ja e på!

Visa signatur

Äktenskapet är det enda kriget där man sover med fienden...

Permalänk

jag vet inte om det är bevisat på något sätt men det sägs att 80mm är det optimala som fläkt. Det är därför de är så vanliga. Men jag håller med, 120mm är ganska sköna

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slo'Bed
Bra bra, så fort jag får tag i nån som kan cadda det så skickar jag in prisförfrågning till fabriken

Jag kan se om jag kan få igång Acad här hemma igen, vet inte hur nogrann ritning du behöver etc, får ta och snacka över icq, dock så verkar du vara offline just nu.
Har för närvarande sommarjobb på min skola som går ut på att jag ska rita upp hela skolan i Acad. Jag ser till att få sakerna bra, dock så jobbar jag ganska slött då jag har några irl problem tyvärr, men vi kan ju alltid ta detaljerna över icq. Vet dock inte om jag är interesserad av att köpa chassit sen, då jag precis köpt nytt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av EagleSpirit
jag vet inte om det är bevisat på något sätt men det sägs att 80mm är det optimala som fläkt. Det är därför de är så vanliga. Men jag håller med, 120mm är ganska sköna

Det tror jag inte stämmer så särskilt bra, själv så är jag ganska mkt emot allt som inte är större än 120mms fläktar :). De flyttar oftast mer luft per decibel, vilket gör att de kan vara lika tysta eller lägre och fortfarande flytta ganska mycket mer luft än en på 80mm.

Visa signatur

| i5 750 (@3.7GHz, 1.28V) | P7P55D | Radeon 5850 | 4GB Ram | 500GB HD | Corsair HX520W | Noctua NH-U12P | Prolima MK-13 |
| Nintendo DS(33/66) @ ARM7: 57MHz, ARM9: 113MHz |
| HP 6735s | Sempron 3600+ | 3200HD | 2GB Ram | 160GB HD |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XzIsMe
ja e extremt intresserad ja kan sträcka mej lätt till 1000 kr !

fan så nice inga 80 mm ska bara vara 120 mm fan blir fint me gteks aluminium 120mm låter fan inge o dom e bra!

men våre roligareom det va lite högre en 50cm typ 60 tycker ja du ska kunna sträcka dej till!

gl hf ja e på!

hum, vet inte om jag har skrivit det nånstans, men måtten ärr 500mm högt, 250mm brett och 500mm djupt...

Ufos85: Vet inte riktigt om det behövs, snackar med en mr-pille som ville göra det. Men tackar för visat intresse

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Medlem

fixa en sida där man kan skriva upp sig som intresserad, då ser du ju hur många det är ungefärligt!

Visa signatur

- Furu since 1984 -

Permalänk
Medlem

Ja, säg till om du behöver hjälp med kodning av en sida för intresseanmälan

Trevligt initiativ för övrigt!

Permalänk
Medlem

ZkruW håller på med en intresseanmälningssida... Kommer nog upp senare idag om ni (vi:p) har tur...

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Medlem

Som Slo'Beds medarbetare lägger jag nu upp en intresseanmälan

Varsågoda

Visa signatur

"Vi kämpar, det är på allvar."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XzIsMe
ja e extremt intresserad ja kan sträcka mej lätt till 1000 kr !

fan så nice inga 80 mm ska bara vara 120 mm fan blir fint me gteks aluminium 120mm låter fan inge o dom e bra!

men våre roligareom det va lite högre en 50cm typ 60 tycker ja du ska kunna sträcka dej till!

gl hf ja e på!

Ge dig för fiss också, 50cm är nästan för mycket redan

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZkruW
Som Slo'Beds medarbetare lägger jag nu upp en intresseanmälan

Varsågoda

Äh, nu är jag först ser det ut som

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk
Medlem
Permalänk

Har MVG i Cad A och VG i Cad B, så säg till ifall du behöver hjälp

Visa signatur

|Amd Athlon XP 2000+ |Soltek SL-75DRV-4 | 256mb pc2100 | IBM Deskstar 120gxp 120gb | 3com 10/100 | Gf4 MX440 | Hercules Prophetview 720 15" TFT | 22mbits trådlöst nätverk|

Permalänk
Medlem

hur kan man komma i kontakt med dig?

Visa signatur

"Vi kämpar, det är på allvar."

Permalänk
Medlem

har nu gjort så att den som "intresserade" sig först hamnat överst osv.

Visa signatur

"Vi kämpar, det är på allvar."

Permalänk
Medlem

Independent:

Jag har gjort en ritning lite små snabbt nu du kansek skulle vilja kolla på den !

har inte gjort någon 3Dvy eller liknade allt är i 2D

skickar upp filen får vi se om det funkar.

bilderna är tydligen förstora om det är någon som har nått ställa där jag kan lägga upp dem så kan alla som är intresserade kan få se dem
och komma med förslag till förbättringar

Visa signatur

[ If It Ain´t Broken Don´t Fix It ]

Permalänk
Medlem

skicka bilderna till mig så lägger jag upp dem

Visa signatur

"Vi kämpar, det är på allvar."

Permalänk
Medlem

Se sign.

Permalänk

Vill ha, är på att köpa om priset ej blir över 600-1000kr. Fan att man han beställa från DB

Hur kommer leveransen hem till mig att ske? Kommer de som fixar plattorna att skicka hem det till varje specifik person, eller kommer de att först komma till en person som får skicka till alla?

Permalänk
Medlem

det kommer nog bli så att vi får delarna ev. bygger ihop/paketerar dem och skickar ut dem till er

Visa signatur

"Vi kämpar, det är på allvar."

Permalänk

Låter jävligt nice, ni har inte funderar något på hur ni ska debitera de intresserade?

Gjorde en intresse anmälan.