NZXT lanserar uppdaterat H1-chassi

Permalänk
Melding Plague

NZXT lanserar uppdaterat H1-chassi

NZXT gör ännu ett försök med tidigare brandhärjade H1. Den här gången medföljer ny nätdel på 750 W sällskapat av AIO-kylare och ny fläkt.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Den stora förbättringen lär vara fläkten på 92mm som kan suga ut varm luft från grafikkortet, en mod som många gjort med orginalmodellen.

De kunde nog ha skickat med en extra perforerad sida för de som får problem med glaset som blockerar luft och inte direkt visar något...

750W är nog en nödvänding anpassning för dagens grafikkort.

Permalänk
Medlem

Stämmer det att deras agg baseras på en Seeasonic plattform? Skulle också vilja veta vilken verkningsgrad...vore guld (pun intended) med nånting bättre än just guld.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Chassi-Jesus 📦
Skrivet av RVX:

Stämmer det att deras agg baseras på en Seeasonic plattform? Skulle också vilja veta vilken verkningsgrad...vore guld (pun intended) med nånting bättre än just guld.

NZXT har hittills använt Seasonic-plattformar för sina SFX-agg, så gissar att detta är fallet även denna gång.

Permalänk
Medlem

Inget stort fan av det chassit och tyvärr får jag inte känslan att de inkluderade delarna, ger en bättre helhet än summan av delarna.
Ska man inkludera AIO & PSU så kan man väl bygga in dem i chassit lite mer åtminstone, t.ex kunde man gjort radiatorn till en av chassisidorna, PSU behöver ju inte dubbla galler för fläkten osv.

Visa signatur

*5800X|GB B550M Aorus Elite|32GB 16+16 Corsair LPX/Kingston(naken) 2133C15/2133C13 HynixAFR DR @3200C16|Asus RX7800XT OC|Seasonic GX750W|Thermaltake V21|Arctic II 280AIO|Samsung 980 Pro 2TB NVMe + 1+1TB 2,5" HDD RAID|Acer XV272Uz 1440p 240Hz

*14400f|GB B760M D3HP|64GB 2x32 Corsair LPX 2666C16|B580|RM650e|Phanteks Ultra|MSI CL A13 360AIO|1TB NVMe Crucial P310|Sony 720p 60Hz

Permalänk
Medlem

Verkar bra tycker jag. Får jag lust med ITX igen och hittar ett rimligt prissatt s1700 moderkort så kanske. Behöver köpa SFX psu och kylare ändå isåfall så får man ju med det här

Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, SG GGX 1.2, SF1000, Win 10 IoT LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus Superlight Tangentbord Keychron V4 60% (Kailh Box Whites)

Permalänk
Medlem

Ganska nöjd överlag med mitt nuvarande H1, men hade gärna sett att de skickar med en perforerad front som alternativ till den i glas för de som verkligen vill optimera det ganska dåliga luftflödet.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | RTX 4070S | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Går det bra att bygga en speldator i ett chassi som detta? Tänkte om man klämmer dit lite värre prylar, blir värmen ett problem? Kommer fläktarna susa på för fullt vid spelande?

Gillar det minimalistiska utseendet.

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Inaktiv

Jag och flickvännen är mycket nöjd med hennes H1, knappt brunnit alls i det.

Permalänk
Chassi-Jesus 📦
Skrivet av Schluug:

Ganska nöjd överlag med mitt nuvarande H1, men hade gärna sett att de skickar med en perforerad front som alternativ till den i glas för de som verkligen vill optimera det ganska dåliga luftflödet.

Jag förstår inte varför de envisades med den där glaspanelen från första början. Det man ser genom den är ju knappast något upphetsande, och en perforerad stålpanel skulle vara både bättre ur en ventilationssynpunkt samt estetisk sådan IMHO.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

NZXT har hittills använt Seasonic-plattformar för sina SFX-agg, så gissar att detta är fallet även denna gång.

Misstänkte det 🙂
Effektklass är inget du vet nånting om i detta fall?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Det finns perforerade fronter att köpa som tillbehör. Jag har det själv till min H1, men kostnaden blir ju högre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke_JKUR:

Går det bra att bygga en speldator i ett chassi som detta? Tänkte om man klämmer dit lite värre prylar, blir värmen ett problem? Kommer fläktarna susa på för fullt vid spelande?

Jag skulle säga ja, men du kommer att få betydligt högre ljudnivåer än i ett vanligt tower-chassi. Så om du verkligen vill ha en tyst burk så är inte H1 ett alternativ. Jag har adderat två 140mm fläktar på baksidan av chassit som drar ut varmluft, som tillsammans med en bytt fläkt för AIOn och tweakade fläktkurvor kyler mitt GTX 1080 och CPU helt ok, men knäpptyst är den absolut inte.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | RTX 4070S | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Chassi-Jesus 📦
Skrivet av RVX:

Misstänkte det 🙂
Effektklass är inget du vet nånting om i detta fall?

Det är 80 Plus Gold om det var verkningsgrad du menade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Det är 80 Plus Gold om det var verkningsgrad du menade.

Exakt
Synd att dom inte uppgraderat till en Platinum eller Titan för denna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det står att de har platts för 19mm längre grafikkort än förra modellen men.. Hur långa grafikkort hade förra modellen stöd för? Vore bra information att stoppa in i artikeln.

Permalänk
Medlem

Förra modellen har stöd för grafikkort enligt nedan :

Dimensions - 305mm (L) x 128mm (W) OR 265mm (L) x 145mm (W)
Thickness/Depth - Up to 2.5 slots (50mm)

Har ett 3060Ti i mitt. Funkar kanon

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

Det står att de har platts för 19mm längre grafikkort än förra modellen men.. Hur långa grafikkort hade förra modellen stöd för? Vore bra information att stoppa in i artikeln.

Här kan du få en bra visuell bild angående detta.

Här jämför han 3080ti founders edition vs strix. (orkar du inte se, så kan jag säga att strix får plats i det nya chassit men inte i gamla)

Men klippet överlag visar vad som är nytt / mer space.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Micke_JKUR:

Har ett H1 med 5900x och ett 3080 TUF som fungerar bra. Helt tyst vid normal användning men lite högljutt vid full belastning såklart.
Moddat med 3st 40mm Noctua NF-A 4x20 som blåser ut luft överst på baksidan så de motsvarar väl nästan den nya fläkten de satt in i denna uppdaterade modell. Dock så gick pumpen efter något år men NZXT skickade en ny AIO på garantin.