Permalänk
Medlem
Skrivet av Superfrog:

Ja, priset är högt.

Jag har ViaPlay enbart för F1 och säger upp abonnemanget när säsongen är över och återaktiverar när säsongen börjar, vilket är idag. Så visst är det mycket pengar för att se på F1 var och varannan helg, men, men... Någon last måste man ju ha

Jag har själv lyckats rida på en våg med rabatt på Viasat/Viaplay i en 6-7 år. Jag har TV/bredband via Tele2 (tidigare Comhem) där jag "endast" lägger till 249:-/månad för V Sport-paketet (TV + Viaplay). Totalt betalar jag 597:-/månad för hela kalaset (TV+Bredbamd+Viasat), vilket känns som en bra deal (framförallt om man jämför med 400:-/månad för endast Viaplay). Jag behöver dock ringa upp dem en gång per år och säga att jag vill säga upp abonnemanget om det inte går att förlänga min deal ytterligare 12 månader, vilket har gått varje gång so far.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Jag har själv lyckats rida på en våg med rabatt på Viasat/Viaplay i en 6-7 år. Jag har TV/bredband via Tele2 (tidigare Comhem) där jag "endast" lägger till 249:-/månad för V Sport-paketet (TV + Viaplay). Totalt betalar jag 597:-/månad för hela kalaset (TV+Bredbamd+Viasat), vilket känns som en bra deal (framförallt om man jämför med 400:-/månad för endast Viaplay). Jag behöver dock ringa upp dem en gång per år och säga att jag vill säga upp abonnemanget om det inte går att förlänga min deal ytterligare 12 månader, vilket har gått varje gång so far.

Låter väldig prisvärt, vilken hastighet på bredband pratar vi om?

Visa signatur

Don't worry about what people think. They don't do it very often.

Permalänk
Medlem

Någon annan som noterade hur mycket elementen på mercedes framvinge ändrade vinkel beroende av hastigheten?

Permalänk
Medlem

(källa: reddit)

Tydligen ska Red Bull komma med märkbara uppdateringar under morgondagen alt. under lördagen. Mja, det blir intressant. Silverpilen är inte snygg iaf.

https://twitter.com/HaasF1Team/status/1501912772526985229
Nya lacken för HAAS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wheezymoon:

Låter väldig prisvärt, vilken hastighet på bredband pratar vi om?

Jag har 250/250 via Fiber.

Så jag har alltså:
Bredband 250/250
TV Guld
V Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzyman:

Jag som inbiten F1 fan älskar F1tv. Förutom sändningar så har du massvis med stats, under lopp du kan välja förare att följa med kamera i bilen, hur mycket föraren gasar och bromsar, radiotrafik utöver från tv sändning etc etc med andra F1-appen

Plus att Jenson Button ofta kommenterar loppen samt Christian Horner som ger sin analys flera gånger under ett race plus att Martin Brundle är guld värt.

Så det handlar inte bara om sändningen, då hade jag kört med Viaplay men då får man stå ut med negativa Janne Blomqvist och inte så mycket annat av värde när det kommer till F1

Tack för svar, låter skoj att man kan se så mycket och ändra kamera vinklar som man känner för. Viaplay är ju hutlöst dyrt för F1 då den ingår i sport paketet så 400kr per månad :(. Viaplay borde ha så man kan välja viaplay motor för en viss peng och skita i resten då hade det varit intressant för fler svenska kunder kanske.

Permalänk
Medlem

I klippet talas det tyska, som går att göra sig förstådd på.

Aja, det är ett teknikunder än idag. V10:an.

Permalänk
Medlem

Williams testar sin nya 4-hjulsstyrning

Visa signatur

MSI PRO Z790-P WIFI | Intel i9 13900K | 128 GB DDR5
GTX 4070 12 GB
Samsung 990 Pro 4 TB | WD Black SN850X 2 TB Gen 4 | 2 x 1 TB Samsung 970 EVO Plus
3 x ASUS 27" | 1 x Philips 49"

Permalänk
Medlem

En liten genomgång kring legaliteten/designen av Mercedes W13(B).

Skrivet av Superfrog:

Williams testar sin nya 4-hjulsstyrning

https://i.imgur.com/3kT7ecy.png

Jao, det var en rätt häftig händelse. Oväntad men häftig ändå. Det är ju en hel del lagrad energi, i det där bromsarna, som vill ta sig ut.

Video från reddit: https://streamable.com/lvlvk4

Permalänk
Medlem

Ja vad säger ni, har mercedes problem eller drar de en av de största bluffarna hittills? Lewis påstår till och med att de just nu inte kan slåss för racevinster...

(Lewis är ju känd för att överdriva men någon sanning det kanske finns i det)

Permalänk
Medlem
Skrivet av LimeN 43:

Ja vad säger ni, har mercedes problem eller drar de en av de största bluffarna hittills? Lewis påstår till och med att de just nu inte kan slåss för racevinster...

Vänta till Q1 nästa helg. o/

Enda sanningen är att https://mazesp.in/ kommer förbli ouppdaterad i år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LimeN 43:

Förstås svårt att veta hur det faktiskt ligger till.
Just att Hamilton säger sådant går ju inte att ta på allvar, han har ju ropat varg i princip kontinuerligt under hela Mercedes dominans, men det behöver ju inte betyda att det är nonsens den här gången också...

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av LimeN 43:

Jag tar allt dem säger kring prestanda etc med en stor näve salt. Jag tror att dem helt klart har saker att jobba på men de kommer lösa dem och vara med i toppen. Om inte annat efter någon race helg eller två.

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • 64 GB Vengeance LPX • Sapphire Nitro+ 7900 XT
⌨️ ⇢ AKB Vero • Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ DeathAdder V3 Pro • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • HD6XX • JDS Labs Element 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Vänta till Q1 nästa helg. o/

Isåfall väntar jag hellre till Q3

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Förstås svårt att veta hur det faktiskt ligger till.
Just att Hamilton säger sådant går ju inte att ta på allvar, han har ju ropat varg i princip kontinuerligt under hela Mercedes dominans, men det behöver ju inte betyda att det är nonsens den här gången också...

Ja det har du rätt i och jag tror verkligen han överdriver. Dock känns det som att det inte gått som planerat för mercedes...

Permalänk
Medlem

Har läst otaliga kommentarer av Mercedes fan allstans på nätet idag on hur Red Bull har panikkopierat Mercedes inför sista dagen. Suck. Tror dom seriöst att man designat om 30% av bilen över en natt och fått tag i nya delar på den tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Har läst otaliga kommentarer av Mercedes fan allstans på nätet idag on hur Red Bull har panikkopierat Mercedes inför sista dagen. Suck. Tror dom seriöst att man designat om 30% av bilen över en natt och fått tag i nya delar på den tiden.

Vilka element pratar vi om då?

Internet är full av troll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LimeN 43:

Det man tydligt kunde se var ju att Mercedes hoppade upp och ner på rakorna (det så omtalade porpoising begreppet) medan Red Bull inte gjorde det nästan alls och Ferrari inte heller så mycket. Jag har svårt att se att man genomför testerna med en bil som studsar på det sättet bara för att dölja sin prestanda. Man kunde ju då bara fixat hoppandet och skruvat ner motorn. Jag tror att Mercedes överdriver men jag tror inte att dom är nöjda med hur bilen är nu.

Men om det är något lag som kan vända det här och fixa till allt på en vecka så är det Mercedes, jag tror att dom kommer vara mycket bättre nästa vecka, frågan är hur bra..

Permalänk
Medlem

Jag räknar aldrig bort Mercedes, har för mig att Hamilton och fans sa samma lika förra året, att de inte hade en bra bil, men de vann ju konstruktörs VM då med och snudd på förar VM. Sen är försäsongstester aldrig nåt att ha som facit.

Mercedes kommer definitivt vara med i toppen, har vi tur så är även Ferrari med där

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejss:

Det man tydligt kunde se var ju att Mercedes hoppade upp och ner på rakorna (det så omtalade porpoising begreppet) medan Red Bull inte gjorde det nästan alls och Ferrari inte heller så mycket. Jag har svårt att se att man genomför testerna med en bil som studsar på det sättet bara för att dölja sin prestanda. Man kunde ju då bara fixat hoppandet och skruvat ner motorn. Jag tror att Mercedes överdriver men jag tror inte att dom är nöjda med hur bilen är nu.

Men om det är något lag som kan vända det här och fixa till allt på en vecka så är det Mercedes, jag tror att dom kommer vara mycket bättre nästa vecka, frågan är hur bra..

Där slog du huvudet på spiken, tänker likadant

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Jag räknar aldrig bort Mercedes, har för mig att Hamilton och fans sa samma lika förra året, att de inte hade en bra bil, men de vann ju konstruktörs VM då med och snudd på förar VM. Sen är försäsongstester aldrig nåt att ha som facit.

Mercedes kommer definitivt vara med i toppen, har vi tur så är även Ferrari med där

På ett sätt var det ju sant, Red Bull hade en bättre bil i början av förra säsongen, det var helt uppenbart men Mercedes fick ordning på sin bil under säsongen och hade bäst bil under andra halvan. Jag tror att det kanske blir något liknande denna gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejss:

På ett sätt var det ju sant, Red Bull hade en bättre bil i början av förra säsongen, det var helt uppenbart men Mercedes fick ordning på sin bil under säsongen och hade bäst bil under andra halvan. Jag tror att det kanske blir något liknande denna gång.

Kanske minns fel, men vann inte Hamilton 3 av de första 4 racen? Sen däremot så vann ju RBR ganska mycket i rad innan merca vände på steken.
Sen kan det säkert vara omständigheter som gjorde att Ham vann, så bra minne har jag inte

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Vilka element pratar vi om då?

Internet är full av troll.

Sidepodsen specifikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Kanske minns fel, men vann inte Hamilton 3 av de första 4 racen? Sen däremot så vann ju RBR ganska mycket i rad innan merca vände på steken.
Sen kan det säkert vara omständigheter som gjorde att Ham vann, så bra minne har jag inte

Här finns recap på alla race från förra säsongen länk

Redbull var väl starkast några race in, framförallt Azerbaijan, Frankrike och Österrike (x2).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superfrog:

Ja, priset är högt.

Jag har ViaPlay enbart för F1 och säger upp abonnemanget när säsongen är över och återaktiverar när säsongen börjar, vilket är idag. Så visst är det mycket pengar för att se på F1 var och varannan helg, men, men... Någon last måste man ju ha

Har haft ViaPlay enbart för F1 i ca 4-5 år, men har sade upp det efter sista tävlingen förra året. Blev för tokigt dyrt att fortsätta med det.

Har istället hoppat på F1 TV Pro. Inkluderar allt Live + backlog/repriser. Mycket bättre innehåll än ViaPlay F1.

Denna veckan 20% för nya kunder, så fick ett helt år för €88. Klart mycket bättre deal.

Tittar på testerna från Bahrain just nu. Supernöjd med både innehåll och bildkvalitet!

Ångrar att jag inte bytt redan för ett par år sedan...

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Jag har TV/bredband via Tele2 (tidigare Comhem) där jag "endast" lägger till 249:-/månad för V Sport-paketet (TV + Viaplay).

Har tidigare också fått rabatt på diverse paket/kampanjer (också sagt upp ett par gånger och fått förlängnig). Men med F1 TV Pro så får jag, som främst F1-fan (bryr mig lite om den andra sporten på ViaPlay), extremt mycket mer. Så jag hade bytt även om priset varit det samma. Helt annan kvalitet på reportage, intervjuer och analyser. Milsvida skillnad till det bättre!

För endast 75.-/mån (tog deras kampanj på 20% som de kör just denna veckan). Aldrig fått så här mycket bra F1 för så extremt lite pengar.

Skulle bytt för ett par år sedan, inser jag nu när jag ser vad jag missat.

Ångrar nu att jag faktiskt inte bytt tidigare, men bättre sent än aldrig!

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

*LOL*

Den påminner mig om den gamla hasmaldonadocrashedtoday.com (gå inte dit, spam-sajt numera).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Mjo, där kan man ju förstås önska det ena eller det andra...

Det jag undrar i sammanhanget är om Grosjean ens skulle ha sagt ja om han blev tillfrågad (det kanske han blev, vem vet).
Han har ju trots allt sin styrning i Indycar, där det verkar om att han har kul och där han har en realistisk chans att vinna race osv (han var väl på podiet några gånger förra året), till skillnad från vad han kan räkna med i Haas.

Jag kan helt enkelt tänka mig att det skulle krävas en fråga från ett F1-team som kunde erbjuda något mer än att harva runt långt bak i fältet för att det skulle vara intressant för honom, när han nu inte har hela karriären framför sig utan snarare det motsatta.

Jo, tror inte att Grosjean är intresserad av att byta, även om han hade fått chansen. Han vill inte alltid ligga och harva längst bak.

Skrivet av crash:

Kör ni med f1tv pro eller den billigare varianten? tycker 130kr i månaden är rätt dyrt för 2 race i månaden som det brukar bli, så funderar på det billigare alternativet.
Nackdelen är väl att man måste vänta flera dagar innan man kan se race o.s.v som jag har förstått det?

Kan du vara utan Live, och vänta två dagar tills att se sändningarna, så är ju F1 TV enormt prisvärt. Allt annat ingår.

Valde själv F1 TV Pro då jag kan klara 75 .-/månaden när man tar ett helt år (20% just nu). Men bra att det finns alternativ både med och utan "Live".

Skrivet av Kenneth:

Woo! Haas är äntligen ute på banan. Deras nya livery är helt okej faktiskt

Riktigt snyggt nu när den är Haas-brandad. Aldrig sett så bra ut!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lite officiella highlights från testdag 3. Kanske inte så intressant, men oavsett.
https://www.youtube.com/watch?v=YhXtJWi2PjI

Permalänk

Har nämnts redan, men observera att rabatten på 20% för F1TV Pro bara gäller till och med idag, så passa på 😃

Rabatten gäller bara nya kunder, men det går utmärkt att skapa ett nytt konto med en annan mejladress för att kunna utnyttja erbjudandet.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: ASUS ROG Swift PG32UCDM 32" 4K | OS: Windows 11 PRO