Är kontors älskare själv så för mig är det självklart att att arbetsplatsen ska vara premär. Fasta platser, bra konfrum, men även lediga flexplatser om man behöver annan miljö. Arbetar mot hårdvara själv så att inte ha fast plats hade varit ett helvete, och även om det går att jobba hemma till och från under veckan om man förutsätter så är det inget jag har intresse för....om det inte ösregnar och jag inte har sug att går i regn.
Sitter nu 6 pers i ett rum och alla är samma team. Man kan direkt säga till om man upptäckte något som är i en annan persons intresse/fokus. Så våra lokaler är så är det inte möjligt med öppet kontor men är ju bara att gå 10m till nästa kontor där 6 pers till sitter om man behöver prata mot dem. Har man större så färdas mer ljud också, nu är det ganska tyst vilket det inte varit om vi inte haft väggar.
Finns väl tillfällen det är lite distraherande även i mindre rum men samtidigt så är komunikationen så mycket snabbare mot de jag arbetar mot så det väger upp.
Hos oss finns även frukt kakor, vatten/läsk som man fösöker motstå (iallfall godsakerna) men ingen dealbreaker precis. Biljardbord, pingis och sköna fika soffor är väldigt trevligt att släppa direkt det man jobbar med på en liten stund
Tycker det är rätt jobigt att jobba mot folk som jobbar hemma (*host* ovan ). Allt tar längre tid i mitt tycke. Ibland sitter man några minuter och väntar på svar, eller får hoppa mellan uppgifter och något som borde tagit 5-10 min tar effektivt 30.
Men beror helt på vad man jobbar med ofcource.
Jag personligen blir inte så distraherad av annat folk vilket kanske hjälper, folk får resa på arslet och peta på mig om jag ska märka att de vill något....för mig är ventliationen det störigaste ljudet, eller någon fläkt på nätagg som blåser.