skådespelaren lieam neeson (taken) - sämre filmer på senaste?

Permalänk

skådespelaren lieam neeson (taken) - sämre filmer på senaste?

hej
jag upplever att liam neeson har börjat medverka i en del riktigt sketna filmer. en del har jag inte ens tittat mer än 5 min på. men det klart, alla kan ju inte bli 10 av 10 när han gör typ 3 filmer om året. vad tycker ni? har han alltid varit såhär kass?

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem

Håller med.. Lite typ som Nicolas Cage. xD

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Skrivet av krEJZi:

Håller med.. Lite typ som Nicolas Cage. xD

jisses. jodu han hade tydligen många filmer man inte hunnit se än. det svåra med honom verkar vara att hitta något ställe man kan se dom på

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HickeHiskelig:

hej
jag upplever att liam neeson har börjat medverka i en del riktigt sketna filmer. en del har jag inte ens tittat mer än 5 min på. men det klart, alla kan ju inte bli 10 av 10 när han gör typ 3 filmer om året. vad tycker ni? har han alltid varit såhär kass?

Liam Neeson är 69 år. Han har ännu inte riktigt helt halkat in i "pensionsförsäkrings-spåret" som många andra skådisar gör när de blir äldre. Alltså tar cameo-liknande roller i B-filmer, får ett par miljoner dollar för tre scener/en dags jobb per film. Så filmbolaget kan sätta berömt namn på affischen. (För att lura publiken att köpa biljetter till en film de tror är bra för "han är med i den".).

Bruce Willis gjorde det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Networker:

Liam Neeson är 69 år. Han har ännu inte riktigt helt halkat in i "pensionsförsäkrings-spåret" som många andra skådisar gör när de blir äldre. Alltså tar cameo-liknande roller i B-filmer, får ett par miljoner dollar för tre scener/en dags jobb per film. Så filmbolaget kan sätta berömt namn på affischen. (För att lura publiken att köpa biljetter till en film de tror är bra för "han är med i den".).

Bruce Willis gjorde det.

Är det bättre som Liam att göra samma sak som i Taken i film efter film efter film efter film. Sällan sett någon så stenhårt fastna i ett fack. Gör egentligen samma grev som att ta cameo-liknande roller i B-filmer men ger ju mat på bordet

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Han är ju intresserad av slå sig ihop med Sam Raimi igen och eventuellt göra en uppföljare till kultfilmen "Darkman" från 1990

https://www.imdb.com/title/tt0099365/

(Ja, det finns uppföljare till Darkman, men de är inte gjorda av varken Sam Raimi eller Liam Leeson)

https://movieweb.com/liam-neeson-interested-returning-darkman...

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Är det bättre som Liam att göra samma sak som i Taken i film efter film efter film efter film. Sällan sett någon så stenhårt fastna i ett fack. Gör egentligen samma grev som att ta cameo-liknande roller i B-filmer men ger ju mat på bordet

Taken-filmerna är lite åt det hållet. Alltså "gå ner sig som Bruce Willis", men ändå inte.
En ganska stor dipp från storheter som Schindler´s List är Taken i alla fall.
Å andra sidan ser jag hellre Taken än att glo på bottennappen som sänds på linjär Tv.. ("Bäst i test" etc.)

Liam har nog börjat gå ner sig lite. Men han behöver väl pengarna, antar jag.
Har själv tagit skitjobb i mitt arbetsliv för att betala räkningarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Han är ju intresserad av slå sig ihop med Sam Raimi igen och eventuellt göra en uppföljare till kultfilmen "Darkman" från 1990

https://www.imdb.com/title/tt0099365/

(Ja, det finns uppföljare till Darkman, men de är inte gjorda av varken Sam Raimi eller Liam Leeson)

https://movieweb.com/liam-neeson-interested-returning-darkman...

Lite tråkigt bara med alla uppföljare som Hollywood envisas med. Förutom Gudfadern (II) tror jag inte det producerats en enda bra uppföljare någon gång. Darkman gillade jag. Darkman II är väl i alla fall bättre än att han gör ytterligare en Taken-film.

Permalänk
Medlem

Bruce Willis har väl blivit dement och därefter utnyttjad av sin agent som bokade in honom på en jävla massa filmer och tog stor del av kosingen själv?

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Medlem

På senaste? Taken kom 2008 o sen dess har han väl bara gjort kopior på den? Han var bra i Star Wars o kung i Schindlers List, men utöver dom har jag inget minne av att ha sett honom i nånting vettigt alls.

Permalänk
Medlem

Bortser man ifrån huvudroller så gjorde han helt OK i Christopher Nolans Batman(1:an och det korta inhoppet i 3:an).

Annars tycker jag att han fick till rollen som Hannibal i A-Team. Rolig och allvarlig samtidigt.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

Skulle precis tipsa om Strange Days bara för att sedan lista ut att det var ju Ralph Fiennes...
Kunde svurit på att det var Liam

Inte bara Bruce som har taskigt minne :/

Permalänk
Medlem

Sämre på senaste? Lol, din kommentar är 10 år för sen. Sen Taken (2008) har han ju bara gjort copy/paste på tidigare och spelar alltid exakt samma karaktär. Blev förvånad när jag såg reklam för ytterligare en hämnd film på bio nu. Så trött på den gubben (stereotypa rolltolkningen som är den enda han kan...).

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Musikälskare

Man måste ju casha in på något sätt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?