Permalänk
Medlem

PCI moderkort.

Det finns massor med B350 moderkort med pci plats och om man letar riktigt noga så finns ett par 400 series för industriellt användande med pci slot. Men har nån av er hittat ett AM4 500 series ATX kort som har minst en PCI plats? Både i 300 och 400 serien så görs det via en brygga till pcie så det är inte native (kan inte användas i dos propert).
Jag bryr mig inte om det är dyra industrikort, vill bara hitta ett moderkort som har både pcie16 och pci som stödjer 5950X vilket är processorn jag har hemma.

Anledningen att jag vill ha PCI är att jag har ett kort jag byggde med en vän (numera avliden och tog med sig dokumentationen med sig då vår vänskap fritzade och han vägrade dela).

Alternativt vore nått typ av bridgeboard eller bridgechip, även sånna förslag vore bra.
Bästa vore ett kort med två PCI platser så man även kan klämma in ett MT32-pci kort för min synth.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Söknpå prisjakt, använd filter med den sockel du använder och antal pci platser.
Jag skulle inte lite lita helt på deras specifikationer, så dubbelkolla på tillverkarens hemsida innan köp.

Jag kollade snabbt och första jag hittade var
Asus Pro A520M-C/CSM
Kan det vara något?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av danedi:

Det finns massor med B350 moderkort med pci plats och om man letar riktigt noga så finns ett par 400 series för industriellt användande med pci slot. Men har nån av er hittat ett AM4 500 series ATX kort som har minst en PCI plats? Både i 300 och 400 serien så görs det via en brygga till pcie så det är inte native (kan inte användas i dos propert).
Jag bryr mig inte om det är dyra industrikort, vill bara hitta ett moderkort som har både pcie16 och pci som stödjer 5950X vilket är processorn jag har hemma.

Anledningen att jag vill ha PCI är att jag har ett kort jag byggde med en vän (numera avliden och tog med sig dokumentationen med sig då vår vänskap fritzade och han vägrade dela).

Alternativt vore nått typ av bridgeboard eller bridgechip, även sånna förslag vore bra.
Bästa vore ett kort med två PCI platser så man även kan klämma in ett MT32-pci kort för min synth.

Det vore bra om du beskrev vad du vill göra, vad vill du ansluta och varför ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det vore bra om du beskrev vad du vill göra, vad vill du ansluta och varför ?

Hittade en artikel på 3dfxzone.it som visar hur man installerar ett pci kort via PCIE med en adapter. Så nu kan jag köpa vilket moderkort som hellst. Tack för att du tog dig tid att läsa mitt spörsmål.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sions:

Söknpå prisjakt, använd filter med den sockel du använder och antal pci platser.
Jag skulle inte lite lita helt på deras specifikationer, så dubbelkolla på tillverkarens hemsida innan köp.

Jag kollade snabbt och första jag hittade var
Asus Pro A520M-C/CSM
Kan det vara något?

Hittade en annan lösning, men tack för att du tog dig tid ut din dag för att hjälpa till. Sweclockers användare är en förundransvärt bra informationskälla och i månget fall inspiration.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.