Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Skrivet av Entash:

Hade gjorde det du sa i början och det gick inte, dag efter gjorde jag samma som du igen och det gick, bra att det fungera nu.

Tack så mycket, du är grym!

Visa signatur

Chase your dreams, believe in yourself and God!

Permalänk
Skrivet av Entash:

Tack, du är bäst!

Konstig att jag hade haft det med kabel och gjorde som du sa innan men hade inte lyckats, sedan efter jag hade läst din post försökte igen och det gick igång.

Visa signatur

Chase your dreams, believe in yourself and God!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reborn.swe:

Tack, du är bäst!

Konstig att jag hade haft det med kabel och gjorde som du sa innan men hade inte lyckats, sedan efter jag hade läst din post försökte igen och det gick igång.

Soft! Så länge det funkar, right? Man vill ju gärna veta VARFÖR det funkar men funkar det så funkar det

Permalänk
Medlem

Skulle vilja se lite fler battlebanor till mario kart.

Någon som vill köra lite mario kart när det passar ?
Brukar piska runda på 4 el 8 banor i perioder.

Sen skulle jag vilja ha förslag på fler multiplayer spel. Små som stora spel.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Hej!

Försöker köpa ett spel som är på rea men när jag trycker på "direct download" så får jag detta meddelande:

Error Code: 9001-1670

När jag googlar på det så får jag svaret :

This error indicates that the software or add-on content you are searching for is currently unavailable for purchase or download.

Någon som vet vad detta betyder / hur man löser det? Temporärt fel?

Tack.

edit: Är spelet fortfarande på rea för er? Grand Theft Auto

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Toivo83:

Skulle vilja se lite fler battlebanor till mario kart.

Någon som vill köra lite mario kart när det passar ?
Brukar piska runda på 4 el 8 banor i perioder.

Sen skulle jag vilja ha förslag på fler multiplayer spel. Små som stora spel.

Kör det ibland, men mest egentligen bara för att DLC banorna har börjat släppas. Hade hellre sett ett nytt spel, det börjar kännas lite uttjatat nu.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Jag är intresserad av spel likt skyrim. Några förslag uppskattas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av llxt:

Jag är intresserad av spel likt skyrim. Några förslag uppskattas.

Dragon's Dogma: Dark Arisen kanske kan vara något?

https://www.dekudeals.com/items/dragons-dogma-dark-arisen

Skulle dock säga att det är mer likt Dragon Age: Inquisition än Skyrim.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Det här kan ju bli intressant. Nintendo verkar ha Game Boy Advance-emulator på ingång till Switch Online!

https://kotaku.com/nintendo-switch-online-game-boy-advance-em...

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Enviro:

Det här kan ju bli intressant. Nintendo verkar ha Game Boy Advance-emulator på ingång till Switch Online!

https://kotaku.com/nintendo-switch-online-game-boy-advance-em...

Riktigt trevliga nyheter!

3ds och WiiU ligger fortfarande i framkant när det gäller Virtual Console/emulators, hoppas Nintendo släpper fler spel framöver

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

Xenoblade Chronicles 3 kommer ut 29 Juli!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Ah, min NG+-genomspelning av Torna och XC2 hinns inte med tror jag.. inte för att jag klagar

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av doomas:

Ah, min NG+-genomspelning av Torna och XC2 hinns inte med tror jag.. inte för att jag klagar

Får se om Xenoblade Chronicles X någonsin kommer till Switch, är en av dom få spelen kvar från WiiU som inte har kommit till Switch ännu!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

Splatoon 3 Kommer ut den 9e September!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

För de som spelar Splatoon 2 kommer expansionen ingå i NSO!

Permalänk
Konsolgrävare

Monster Hunter Rise: Sunbreak

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nintendo har även utannonserat en Pro-controller med tema från spelet!

Permalänk
Medlem

Nytt hopp för Switch Pro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Jag tror det när jag ser det i en Direct eller på butikshyllor (IRL eller virtuella) Varje år har det ryktats om en upphottad Switch. Men 2023 verkar väl troligt att något händer hårdvarumässigt om man tittar på tidslinjen: 2017 Switch, 2019 Switch rev2 + Switch Lite, 2021 Switch OLED.

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomas:

Jag tror det när jag ser det i en Direct eller på butikshyllor (IRL eller virtuella) Varje år har det ryktats om en upphottad Switch. Men 2023 verkar väl troligt att något händer hårdvarumässigt om man tittar på tidslinjen: 2017 Switch, 2019 Switch rev2 + Switch Lite, 2021 Switch OLED.

Håller med, spelat lite BotW nyligen och det känns att switchen är lite för klen rent grafikmässigt även för 1080p. Skulle inte tacka nej till en uppgradering, min switch fyller 5 här i dagarna. Modellerna som hittills släppts har inte motiverat ett köp, men bakar de in 4k, starkare systemkrets och bakåtkompatibilitet för både fysiska och digitala spel (gärna sparfiler med) är jag definitivt intresserad. Sammanfaller det med release av BotW 2 får man direkt en anledning att uppgradera.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Håller med, spelat lite BotW nyligen och det känns att switchen är lite för klen rent grafikmässigt även för 1080p. Skulle inte tacka nej till en uppgradering, min switch fyller 5 här i dagarna. Modellerna som hittills släppts har inte motiverat ett köp, men bakar de in 4k, starkare systemkrets och bakåtkompatibilitet för både fysiska och digitala spel (gärna sparfiler med) är jag definitivt intresserad. Sammanfaller det med release av BotW 2 får man direkt en anledning att uppgradera.

BotW är inte ens 1080p heller, det kör 900p i TV-läge och skalar upp till 1080p. Så lite bättre prestanda och förmågan att mata ut 4K så man slipper den onödiga 900p->1080p-skalningen skulle vara en stor förbättring. Men som sagt, jag tror det när jag ser det

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

BotW är inte ens 1080p heller, det kör 900p i TV-läge och skalar upp till 1080p. Så lite bättre prestanda och förmågan att mata ut 4K så man slipper den onödiga 900p->1080p-skalningen skulle vara en stor förbättring. Men som sagt, jag tror det när jag ser det

Absolut, jag förväntar mig inget heller förrän Nintendo går ut med officiell pressrelease. Dock har snubben i videon ovan bra poänger gällande sättet Nintendo svarar på frågan jämfört med tidigare år. Att de svarar "inga kommentarer" betyder ju inte att de bekräftat att låt ska hända under FY23, men de lämnar dörren på glänt jämfört med svaret de gav förra året.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Absolut, jag förväntar mig inget heller förrän Nintendo går ut med officiell pressrelease. Dock har snubben i videon ovan bra poänger gällande sättet Nintendo svarar på frågan jämfört med tidigare år. Att de svarar "inga kommentarer" betyder ju inte att de bekräftat att låt ska hända under FY23, men de lämnar dörren på glänt jämfört med svaret de gav förra året.

Ja, tyckte han hade bra och logiska poänger som gjorde det till mer än ett rykte. Det och att BoTW2 skjutits upp känns logiskt att de lanseras sida vid sida.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Pokémon får co-op till upp till fyra spelare! Släpps 18:e November!

Permalänk
Medlem

Finns det något sätt att se vilket av Pokémon Shining Pearl/Brilliant Diamond har sålt bäst respektive mindre bäst? Just nu hittar jag bara kombinerade säljsiffror. Jag brukade välja det som jag trodde skulle sälja färst kopior, men nu har det funnits ute ett tag. Det är en ganska arbiträr anledning, känner jag, men också en tradition! Senaste Pokémonspelet jag spelade var för övrigt Fire Red/Leaf Green, så det var ett tag sedan.

Permalänk
Medlem

Stor rea på eShop nu med bl.a.

  • 50% på SMT III Nocturne HD Remaster

  • 33% på SMT V

  • 33% på Xenoblade Chronicles 2 / Season Pass bundle

  • 33% på flera andra spel bl.a. Link's Awakening, Luigi's Mansion 3

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem

Någon som sett ett premiärerbjudande på Mario Strikers: Battle League Football?

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.