Skulle behöva lite hjälp med att välja laptop. Kommer använda den till studier men även gamea på den. Kommer spela spel som t.ex. CS, Ark, Minecraft. Har kikat på några stycken men då jag inte är så kunnig vet jag inte vilken jag ska välja. Länkar dem nedan. Ni får gärna komma med andra förslag också i min budget om det finns bättre. Säg gärna varför ni valt den ni rekommenderat över ngn annan.
Lenovo Legions är populära för de tenderar att ha bäst prestanda pga många andra stryper sina grafikkort till ca 100 W, medan Lenovo brukar köra 130-140 W och har relativt bra kylning (som dock är ganska högljudd vid spel)
Helst om man ska göra annat än bara spela vill man ha Pro modellen då de har bättre skärm o allmänt bättre byggkvalite, men dem får man inte i din budget.
Lenovo Legions är populära för de tenderar att ha bäst prestanda pga många andra stryper sina grafikkort till ca 100 W, medan Lenovo brukar köra 130-140 W och har relativt bra kylning (som dock är ganska högljudd vid spel)
Helst om man ska göra annat än bara spela vill man ha Pro modellen då de har bättre skärm o allmänt bättre byggkvalite, men dem får man inte i din budget.
Lenovon är definitivt att föredra. Max GPU-kraft är 130 W istället för 85 W, det vill säga 53 % mer ström till grafikkortet. Tycker detta borde tydliggöras för det är verkligen inte så självklart om man inte kollar allt.
Såg att Lenovon har RAM på 3200 MHz också istället för 2666 MHz.