Prisvärda temperatur mätare som går avläsa vart som ?

Permalänk
Medlem

Prisvärda temperatur mätare som går avläsa vart som ?

Har försökt leta upp bra temperaturmätare som man kan läsa av när man inte är hemma.

Dvs inte BT enheter som Xiaomi.

Men det verkar sjukt svalt på denna marknaden med det.
Vill inte de ska kosta för mycket heller. Det är mest så hon kan hålla koll på tempen för djuren när hon inte är hemma.

Hon kör google home idag med philips hue. Så ingen direkt brygga till något annat.
Har en Apple TV men använder inte direkt homekit.

Tips uppskattas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Har försökt leta upp bra temperaturmätare som man kan läsa av när man inte är hemma.

Vill inte de ska kosta för mycket heller. Det är mest så hon kan hålla koll på tempen för djuren när hon inte är hemma.

Hon kör google home idag med philips hue. Så ingen direkt brygga till något annat.

Tips uppskattas

Är också ute efter sådan mätare. För att koppla till Google Home.
Hittade den här noname på Amazon. Verkar dock äta batterier, så man får väl modda den med att löda dit en slaktad USB-laddare-, men är inte så sugen på det.

Sedan så kanske man behöver lägga den (och resten av IoT) på gästnätverket för säkerheten, för noname-enheter från Kina kanske släpper in en massa skit, och det vill man ju inte. Men billig är den ju.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Tips uppskattas

Jag använder mig av Aqaras temperatursensorer. Måste dock ha en Xiaomi eller Aqara hub

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jag använder mig av Aqaras temperatursensorer. Måste dock ha en Xiaomi eller Aqara hub

Enklast, men funkar att läsa av via homeassistantvich en Raspberry pi via bluetooth också.

Permalänk
Medlem

En helt vanligt trädgårdstermometer och en enklare moln baserad övervaknings kamera. Skaffar man en roterbar kamera så kan man hålla koll på fler mätställen. Enkelt och billigt. Ett förslag utanför "ramen".

Visa signatur

Varit med i datorvärlden sedan början på 70 talet. Telegruppchef i Marinen, Jobbat med Xerox 800 ordbehandlingsmaskiner när det begav sig. PC-nisse sedan mitten av 80 talet. Raffinaderi inspektör sedan 1980.

Permalänk
Medlem

Telldus Lite o 433 sensorer - där finns det många att välja på. Kompatibelt med Nexa

Permalänk

Shelly H&T ansluts direkt till Wi-Fi och fungerar fristående, går att koppla upp till olika hubbar framöver om man vill.
Kostar runt 300:-
https://shelly.cloud/products/shelly-humidity-temperature-sma...
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5241422

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, Gigabyte B550I Aorus PRO AX, Powercolor RX 6700 XT Fighter.