Elbilar - Tråden för intresserade

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av megaman01:

Tror tyvärr trycket är ganska högt just nu i stort sett hela dagarna. Givevis kan man ha tur/otur närsom men att försöka planera in morgon eller senare kvällar är nog det bästa om man kan. Brukar kolla lite i laddapparn då och då nu på senare tiden och det är i stort sett fullt varje gång man tittar här i södra Sverige. Värnamo bör man undvika om man har bråttom och kan. Det är ”mitt i” här i södra Sverige och har många matsställen så den är poppis har jag märkt.

Attans. Jaja, tittar jag nu så är det i alla fall gott om plats i Linköping. Så man kanske får ta och åka ganska sent helt enkelt

Skrivet av ghoti:

Du kan genrepa genom att kolla i chargefinder under de tider som du vill passera vissa stationer. Är det hög beläggning, fundera på alternativ resplan och kolla beläggning för den, osv.

Bra tips! Tack!

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Besökte Ionity i Värnamo idag och fick för första gången uppleva strul. Valde mellan två lediga laddplatser, tog såklart fel. Försökte 10 minuter innan jag ringde kundservice. Fick prata med en trevlig (engelsktalande) kille som försökte fixa, men han fick ge upp efter en stund. Han skulle skicka dit någon under dagen. Det hann bli kö, så jag jag körde 4 mil extra och laddade på Recharge vid en McDonalds.

(hos OKQ8 i Värnamo var båda "Out of Order")

Fick iaf lite trevligt snack med andra elbilsägare. Problemet var köandet, som inte var så enkelt att hålla koll på. Det gällde att veta efter vem man anlänt.

Ett yngre par laddade till 100% trots köerna. Borde vara spöstraff!

Edit: Håller med andra här i tråden. Undvik att ladda i Värnamo om ni kan, speciellt vid lunchtid.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Beamy:

Besökte Ionity i Värnamo idag och fick för första gången uppleva strul. Valde mellan två lediga laddplatser, tog såklart fel. Försökte 10 minuter innan jag ringde kundservice. Fick prata med en trevlig (engelsktalande) kille som försökte fixa, men han fick ge upp efter en stund. Han skulle skicka dit någon under dagen. Det hann bli kö, så jag jag körde 4 mil extra och laddade på Recharge vid en McDonalds.

(hos OKQ8 i Värnamo var båda "Out of Order")

Fick iaf lite trevligt snack med andra elbilsägare. Problemet var köandet, som inte var så enkelt att hålla koll på. Det gällde att veta efter vem man anlänt.

Ett yngre par laddade till 100% trots köerna. Borde vara spöstraff!

Edit: Håller med andra här i tråden. Undvik att ladda i Värnamo om ni kan, speciellt vid lunchtid.

Hade du bilar.över till biltema på andra sidan rondellen så finns det en 4-6 laddare där också

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Hade du bilar.över till biltema på andra sidan rondellen så finns det en 4-6 laddare där också

Inga lediga då enligt Chargefinder, men jag hade klart kunnat köra förbi och kolla läget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beamy:

Besökte Ionity i Värnamo idag och fick för första gången uppleva strul. Valde mellan två lediga laddplatser, tog såklart fel. Försökte 10 minuter innan jag ringde kundservice. Fick prata med en trevlig (engelsktalande) kille som försökte fixa, men han fick ge upp efter en stund. Han skulle skicka dit någon under dagen. Det hann bli kö, så jag jag körde 4 mil extra och laddade på Recharge vid en McDonalds.

(hos OKQ8 i Värnamo var båda "Out of Order")

Fick iaf lite trevligt snack med andra elbilsägare. Problemet var köandet, som inte var så enkelt att hålla koll på. Det gällde att veta efter vem man anlänt.

Ett yngre par laddade till 100% trots köerna. Borde vara spöstraff!

Edit: Håller med andra här i tråden. Undvik att ladda i Värnamo om ni kan, speciellt vid lunchtid.

Har funderat på det där med kö också, hur håller man koll? Kommer man råka ut för att nån bara kör in och menar att försten som tar platsen får den?

Vore ju fint om man kunde köa på nåt vis via app, typ att om alla laddare är upptagna så kan man ändå påbörja en laddning (förutsatt att man är inom rätt geografiska område) som vilar i väntan på laddare, och då blir första lediga laddare låst till dig om man inte lämnar området. Men då kommer man in på andra önskemålet om att kunna använda en universell app för alla laddare eller använda vilken app som helst mellan leverantörerna och då blir det där oerhört komplext.

Kanske lättare att läsa fysiskt på plats, men är man på en trång parkering kanske man inte kan organisera det fysiskt utan det blir huller om buller.

Permalänk
Medlem

Det blir ju ofta en improviserad ladd-kö-fil, men problemet är ju som sagt att det ofta är väldigt dåligt med utrymme.

Permalänk
Medlem

Framförallt i Värnamo finns ju inget naturligt kö-område ”bakom” laddarna och då blir det ett stökigt, Ffa om det är mkt folk och bilar i rörelse på macken i övrigt.

Permalänk
Medlem

Hade det inte kunnat lösas rätt lätt med kölappasystem som i vilken butik som helst? Man tar en kölapp när man kommer dit, med en stor skärm som visar vems tur det är att ladda på vilken stolpe. På så sätt kan även applösa människor köa enkelt.

Vill man göra det snäppet mer avancerat så kan lappen ha en qr-kod/streckkod på sig som man måste scanna för att ladda, så kan ingen tränga sig. Nackdelen är väll klassikern där folk tar en lapp, sen lämnar platsen, men borde ju gå att lösa på något vänster tycker man.

Alt. Något system liknande hur parkeringshus håller koll på bilar med kameror? Då har man ju koll på vem som kommer för att ladda via regskylten, och om någon lämnar innan det är deras tur, dock är det en klumpigare och dyrare uppsättning än enkla kölappar.

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Om man skall bila ut i Europa med en elbil finns det då någon app eller liknande som man skall ha så man vet var man kan ladda. Behöver man köpa något extra för att få det hela att passa om man tar med sig en förlängningssladd från Sverige? Vad skall man tänka på? Bil - Skoda iv80x.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av NightFred:

Om man skall bila ut i Europa med en elbil finns det då någon app eller liknande som man skall ha så man vet var man kan ladda. Behöver man köpa något extra för att få det hela att passa om man tar med sig en förlängningssladd från Sverige? Vad skall man tänka på? Bil - Skoda iv80x.

A better route planner, räcker långt.

Här är en britt som åkte ned till Italien:

Permalänk
Medlem
Skrivet av NightFred:

Om man skall bila ut i Europa med en elbil finns det då någon app eller liknande som man skall ha så man vet var man kan ladda. Behöver man köpa något extra för att få det hela att passa om man tar med sig en förlängningssladd från Sverige? Vad skall man tänka på? Bil - Skoda iv80x.

Plugshare är helt ok med

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dhanjel:

Plugshare är helt ok med

ÄR det inte plugshare som gör det avsevärt mycket dyrare att ladda? Alltså, med flera kronor/kWh?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

ÄR det inte plugshare som gör det avsevärt mycket dyrare att ladda? Alltså, med flera kronor/kWh?

Du tänker på Plugsurfing, ett företag man bör hålla sig så långt borta ifrån som möjligt i min mening. Riktigt synd att Volvo valt att samarbeta med dom.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chippen2188:

Du tänker på Plugsurfing, ett företag man bör hålla sig så långt borta ifrån som möjligt i min mening. Riktigt synd att Volvo valt att samarbeta med dom.

Olyckligt att de heter så lika då.

Permalänk
Medlem

Fråga biljuristen: Får man säga upp ett köpeavtal?
Läsaren och Förnuft & Känsla-följaren Adam beställde en Hyundai Ioniq 5 av årsmodell 2022. Men Hyundai sade upp avtalet och erbjöd en modell 2023 som totalt blir cirka 70 000 kronor dyrare. Får man göra på det viset?

https://www.mestmotor.se/automotorsport/artiklar/artiklar/202...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chippen2188:

Du tänker på Plugsurfing, ett företag man bör hålla sig så långt borta ifrån som möjligt i min mening. Riktigt synd att Volvo valt att samarbeta med dom.

Får man fråga vad felet med Plugsurfing är? Jag är ovetande och ska snart hämta upp min första elbil. Så bra att veta vad man ska hålla sig borta från

Permalänk
Skrivet av reggy:

Fråga biljuristen: Får man säga upp ett köpeavtal?
Läsaren och Förnuft & Känsla-följaren Adam beställde en Hyundai Ioniq 5 av årsmodell 2022. Men Hyundai sade upp avtalet och erbjöd en modell 2023 som totalt blir cirka 70 000 kronor dyrare. Får man göra på det viset?

https://www.mestmotor.se/automotorsport/artiklar/artiklar/202...

Tycker väl ändå 30000 i rabatt är en hyfsad kompensation plus att man får en ”bättre” bil. Man kan väl alltid tycka man borde få mer, men med tanke på att bilen även kommer stiga ännu mera fram till att dom får sina bilar levererade så får man väl helt enkelt bara gilla läget eller köpa annat märke.
Dåligt av Hyundai såklart oavsett.
Dom som beställer en EV6 idag får ge 65000 mer än dom som beställde i början på Juni innan dom stängde orders tillfälligt inför prisökningen. (Gt-line) Och dom får noll extra på sina bilar om jag förstått det rätt, alltså inga uppgraderingar från 22 till 23.
Inte samma sak såklart men ändå en bild av rådande ”lönsamhet” och prisnivåer på nya elbilar.

Edit: stora och avgörande frågan är väl ändå hur länge man får vänta på att få sin bil. Går det hyfsat ”fort”, inom 6-8 månader så kanske man kan acceptera det?

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av reggy:

Fråga biljuristen: Får man säga upp ett köpeavtal?
Läsaren och Förnuft & Känsla-följaren Adam beställde en Hyundai Ioniq 5 av årsmodell 2022. Men Hyundai sade upp avtalet och erbjöd en modell 2023 som totalt blir cirka 70 000 kronor dyrare. Får man göra på det viset?

https://www.mestmotor.se/automotorsport/artiklar/artiklar/202...

Mycket märkligt hur det här har gått till. Jag är otroligt glad över att jag avbeställde min Ioniq 5 då jag hade varit en av dessa 1200 annars. Jag förstår att många ändå tar det, dom har väntat i 8-12 månader på en bil och alternativet är att vänta 8-12 månader från ett annat märke, medan nu så har dom en "bra" plats i kön hos Hyundai, något som företaget såklart visste. Vill man vara lite konspiratorisk så ser dom det här som ett sätt att klämma ut lite ytterligare från sina kunder.

Skrivet av rMerll:

Får man fråga vad felet med Plugsurfing är? Jag är ovetande och ska snart hämta upp min första elbil. Så bra att veta vad man ska hålla sig borta från

Plugsurfing är en tjänst som försöker samla ihop alla laddnätverk under ett paraply så att man kan använda en tagg överallt. God tanke och en lösning på ett existerande problem. Men dom tar extrema överpriser som inte riktigt kan försvaras. Jag upplever att dom många gånger är otydliga med sina priser och dom har en support som är riktigt usel.

Alla laddappar jag testat (utom Plugsurfing) hämtar data från ens laddsession direkt vid avslutade, vilket betyder att jag kan t.ex. använda Bonnet, Northe, FordPass eller vad det nu är, för att se hur mycket jag laddat och vad det kostat direkt efter att jag avslutat sessionen.

Plugsurfing hämtar inte data utan där måste Ionity själv rapportera in till dom. Det har lett till stora problem för vissa Volvo-kunder som använt sig av Plugsurfing-kortet man får vid köp av bil. Under våren här har vissa sessioner inte synts i historiken och har heller inte dragit några pengar, sessionen ser alltså ut som att den inte hänt och laddningen varit gratis.

Men för ca 2,5 vecka sen så drog Plugsurfing dessa sessioner från sina kunder då vissa Ionity-stationer inte rapporterat in under våren alls men hade nu gjort det. Problemet var att man räknade ut kostnaden baserat på sitt ordinarie pris på 9,57kr/kWh istället för det avtalade 3,53kr/kWh som man får när man köper en Volvo/Polestar. Eftersom jag laddar en hel del så blev jag lidande av detta, då dom drog ca 4500 när dom egentligen borde dragit 1600kr. Efter 2,5 vecka har dom fortfarande inte erkänt att dom har gjort fel och har inga planer på att ge tillbaka några pengar.

"Vi undersöker och om vi kommer fram till att det har blivit något fel så kommer vi självklart sätta tillbaka den felaktiga summan" är det enda svaret jag får. Man kan alltså inte säga när, eller ens om, jag kommer få tillbaka dom ca 3000 kr som har dragits felaktigt.

Det finns så många andra lösningar där ute (på gott och ont) så man klarar sig bra utan Plugsurfing i vilket fall.

/lång rant over

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av rMerll:

Får man fråga vad felet med Plugsurfing är? Jag är ovetande och ska snart hämta upp min första elbil. Så bra att veta vad man ska hålla sig borta från

Så länge man inte betalar för Plugsurfing är det väl okej. Gratis ett år från Volvo fn. Nackdelen är att dealen man får är dealen Plugsurfing har med Virta, MER, Ionity eller dylik aktör, och den kan vara både bra och riktigt dålig. Kolla upp innan du bara blippar kortet.

Permalänk
Medlem

Intressant video på en Model X som har gått typ 32k mil.

https://youtu.be/ggYbTLV3cZI?t=230

Permalänk
Medlem

Enligt ett tweet från Elon Musk kan Tesla sänka priserna om inflationen inte fortsätter ställa till det.

/M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mighty Mic:

Enligt ett tweet från Elon Musk kan Tesla sänka priserna om inflationen inte fortsätter ställa till det.
<Uppladdad bildlänk>

/M

Men tills dess så höjs det…

https://alltomelbil.se/tesla-hojer-priserna-igen-bara-en-vari...

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeonHart:

Precis - jag postade om detta här:

/M

Permalänk
Medlem

Fast alla bilmärken höjer ju priserna, inget exklusivt för Tesla. Samma sak blir det ju om komponentbristen försvinner och inflationen stabiliserar sig igen, att vi kanske kan se lägre priset, alltså inget exklusivt av Tesla.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mighty Mic:

Precis - jag postade om detta här:

/M

Skrivet av Chippen2188:

Fast alla bilmärken höjer ju priserna, inget exklusivt för Tesla. Samma sak blir det ju om komponentbristen försvinner och inflationen stabiliserar sig igen, att vi kanske kan se lägre priset, alltså inget exklusivt av Tesla.

Jag säger inget om att man höjer priserna. Men att prata om sänkningar precis när man gjort höjningar är bara löjligt.

Förvisso säger han ju bara att de skulle kunna sänka priset om det inte vore för inflationen, inte att de kommer att göra det.

Det känns som att någon borde ta twitter ifrån den mannen.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

Nu har jag haft min Peugeot 208e i några. Måste säga jag är frälst. Även om jag har kör vår elbilsflotta på jobb som som består av Zoe's samt en Hybrid Outlander.
Min förra bild var en V40 diesel från 2018, visst saknar jag en del saker från den, som ljudsystemet och stolarna.
Men denna är så tyst och skön att köra, kraft direkt och inget lagg som det ibland var med Volvon när man inte var i rätt varvtal.

Det ska hända mycket i min livssituation för att jag ska gå tillbaka till fossil igen. Enda jag kan tänka mig är en manuell cabbe eller något för jag har inte växlat på många år och saknar den kör känslan lite.

Nu blir det två år med denna, sen kommer jag nog vilja ha något "bättre". Men just nu är jag nöjd. Tur jag valde 2000mil/år för jag kommer helt klart köra mer med denna än vad jag gjorde med Volvon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MP-Jan:

A better route planner, räcker långt.

Här är en britt som åkte ned till Italien:https://youtu.be/DmO0jwcc0Js

Skrivet av Dhanjel:

Plugshare är helt ok med

Tack för tipsen! Skall ta en titt på det.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Skrivet av Chippen2188:

Fast alla bilmärken höjer ju priserna, inget exklusivt för Tesla. Samma sak blir det ju om komponentbristen försvinner och inflationen stabiliserar sig igen, att vi kanske kan se lägre priset, alltså inget exklusivt av Tesla.

Kan du inte börja dela in dina videos på youtube i kapitel så man hittar olika delar i dem snabbt?

En liten feedback till, jag slutade kolla på dina tester av bilar pga att du nästan aldrig hade kollat igenom eller läst på om funktioner/systemen i bilen innan du testade bilen i video, och därför kritiserade saker som inte stämde, vilket jag irriterade mig på enormt till den grad att jag stängde ner videon och inte kollade klart. Det spelar ingen roll att du ibland la in en rättade text, isf skulle du redigerat bort felaktigheterna. T.ex på någon bil där du klagar på att den inte kan förvärma batteriet för att du inte kollat igenom infotainment systemet och inte hittat funktionen för att förvärma batteriet. I en video om räckviddstest/laddhastigheter liksom, hela videon blir rätt värdelös då. Eller i Tesla videon där du klagar över autopilot ens hastighetsgräns, som också är en enkel inställning i infotainmentsystemet. Jag förstår såklart att det är omöjligt att det inte slinker med vissa felaktigheter men mycket av dem var basala, välkända funktioner, och vill du attrahera även personer som har mer än minimalt koll på elbilar så måste du förbättra det.

En grej till, du bör nog börja ta om klipp helt där det är störande ljud istället för att som du ofta gör nu, klaga på det störande ljudet och fortsätta/ta om delar av klippet, det skulle ge ett mycket proffsigare intryck.

Annars gillar jag din kanal och din stil så hoppas du kan förbättra dessa punkter!

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Nu tror jag inte den här tråden är till för personlig feedback, det finns ändå flera andra sätt att nå mig på.

Skrivet av TobiasStockholm:

Kan du inte börja dela in dina videos på youtube i kapitel så man hittar olika delar i dem snabbt?

Jo, det ska jag försöka bli bättre på.

Skrivet av TobiasStockholm:

En liten feedback till, jag slutade kolla på dina tester av bilar pga att du nästan aldrig hade kollat igenom eller läst på om funktioner/systemen i bilen innan du testade bilen i video, och därför kritiserade saker som inte stämde, vilket jag irriterade mig på enormt till den grad att jag stängde ner videon och inte kollade klart. Det spelar ingen roll att du ibland la in en rättade text, isf skulle du redigerat bort felaktigheterna. T.ex på någon bil där du klagar på att den inte kan förvärma batteriet för att du inte kollat igenom infotainment systemet och inte hittat funktionen för att förvärma batteriet. I en video om räckviddstest/laddhastigheter liksom, hela videon blir rätt värdelös då. Eller i Tesla videon där du klagar över autopilot ens hastighetsgräns, som också är en enkel inställning i infotainmentsystemet.

Du syftar på långresan med MG ZS EV. Hade jag klippt bort det så hade ju frågat uppstått varför jag inte använde förvärmning, nu finns förklaringen med i videon. Det är iallafall min tolkning.

Ang Teslan så skulle jag säga att det belyser, vad jag anser, är mitt största problem. Jag förklarar inte på ett sätt så folk förstår, det är något jag försöker jobba mer på. Flera gånger har det hänt att någon sagt att jag sagt något felaktigt när jag helt enkelt misslyckats förmedla vad det är jag menar, långresan med C40 är ett perfekt exempel när jag raljerar över Google Maps i bilen.

Skrivet av TobiasStockholm:

En grej till, du bör nog börja ta om klipp helt där det är störande ljud istället för att som du ofta gör nu, klaga på det störande ljudet och fortsätta/ta om delar av klippet, det skulle ge ett mycket proffsigare intryck.

Ja, ja kan nog ha tagit den "lätta" vägen där ett par gånger.

Skrivet av TobiasStockholm:

Annars gillar jag din kanal och din stil så hoppas du kan förbättra dessa punkter!

Tack, jag lär mig fortfarande, kanalen är fortfarande ny. Sen är jag begränsad, jag gör det här själv på kvällar och helger, det är helt omöjligt för mig att komma upp i en produktionskvalité som många andra.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Chippen2188:

Nu tror jag inte den här tråden är till för personlig feedback, det finns ändå flera andra sätt att nå mig på.

Jo, det ska jag försöka bli bättre på.

Du syftar på långresan med MG ZS EV. Hade jag klippt bort det så hade ju frågat uppstått varför jag inte använde förvärmning, nu finns förklaringen med i videon. Det är iallafall min tolkning.

Ang Teslan så skulle jag säga att det belyser, vad jag anser, är mitt största problem. Jag förklarar inte på ett sätt så folk förstår, det är något jag försöker jobba mer på. Flera gånger har det hänt att någon sagt att jag sagt något felaktigt när jag helt enkelt misslyckats förmedla vad det är jag menar, långresan med C40 är ett perfekt exempel när jag raljerar över Google Maps i bilen.

Ja, ja kan nog ha tagit den "lätta" vägen där ett par gånger.
Tack, jag lär mig fortfarande, kanalen är fortfarande ny. Sen är jag begränsad, jag gör det här själv på kvällar och helger, det är helt omöjligt för mig att komma upp i en produktionskvalité som många andra.

Men isf borde du ändå ha klippt bort kommentaren att bilen saknar förvärmning och istället filmat ett klipp där du förklarar att du gjort resan utan förvärmning av batteriet då du missat att det måste aktiveras manuellt i inställningarna. (egentligen skulle du ju ha kollat igenom infotainmentsystemet helt INNAN du gjorde resan. Det gäller alla bilar du testar). Nu minns jag inte exakt vad du sa i Telsavideon men det du sa VAR felaktigt, inte otydligt.

Missförstå mig inte, i övrigt tycker jag ditt filmande och klippande håller hög klass! 🙂 👍

Hoppas du tar det som den konstruktiva kritik det är menat som.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌