Bra gaming dator säljes (Ryzen 7 2700X, Asus GeForce GTX 1070, 32Gb RAM, 4TB lagring)

Permalänk
Medlem

Bra gaming dator säljes (Ryzen 7 2700X, Asus GeForce GTX 1070, 32Gb RAM, 4TB lagring)

Fått i uppdrag att sälja min brors f.d. dator då han köpt en ny. Den har mest varit använd till att spela Battlefield och andra FPS spel samt WoT och War Thunder. Klarar alla de spelen galant, BF1 och BFV spelas på hög kvalitet med 100+ Fps.

Här är en lista på alla komponenter: https://se.pcpartpicker.com/list/LrwCC6

+ En AMD Wraith processorkylare, 1 st Inet tyst chassifläkt 140mm och en CD läsare i fram.

Chassit är lite slitet utvändigt p.g.a. många klistermärken över åren, har försökt få bort det mesta men har varken tid eller ork då jag är mitt uppe i en flytt. Går absolut att få bort det så det blir snyggare. Det är ett väldigt tyst system förutom CPU-kylaren, då det är en stock AMD Wraith kylare, så kan rekommendera att byta ut den då det är den enda som gör märkbart ljud.
NVME SSDn är HELT NY på 1TB och används som bootdisken. Datorn är helt återställd men jag har installerat Chrome, Nvidia Geforce Experience och DriverEasy för att uppdatera drivrutiner.

Finns endast för avhämtning i Uppsala från och med söndag den 21 augusti, har inte medel för att kunna packa den säkert. Startpris 4500 tusen.
Skriv i PM vid intresse eller frågor!

Läs hela annonsen här

Permalänk

Det går inte se komponenterna för sidan är privat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik_52006239623:

Fixar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik_52006239623:

Skrivet av Murrim:

Nu borde det gå att se komponenterna!

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt hur du själv värderar dina delar men tror att det blir svårt att få de där pengarna här på SweC. Se till exempel vad buden på denna dator är som är i en helt annan liga i prestanda: https://www.sweclockers.com/marknad/218083-gamingdator-matx-i...

Om du skulle sålt delarna styckvis hade du fått ca:

Moderkort + CPU + RAM = 2000kr
Grafikkort = 1500kr
PSU = 300kr
2x 2TB HDD = 400kr
Chassi = 0kr
= 4200kr och generellt sätt får man mindre pengar för en komplett dator än för enskilda delar, iaf här på SweC där folk brukar värdesätta att sätta ihop sin egen dator.

Vill du få i närheten av några 7000kr så föreslår jag att du köper det billigaste chassit du hittar med RGB-fläktar och sätter in delarna i den tillsammans med en ny SSD och säljer på Blocket, då kanske du kan få runda 7000kr.

Visa signatur

Följ Teknikstrul på Youtube
Har jag vunnit en budgivning? Skicka swishförfrågan, nedan finns min adress:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Vet inte riktigt hur du själv värderar dina delar men tror att det blir svårt att få de där pengarna här på SweC. Se till exempel vad buden på denna dator är som är i en helt annan liga i prestanda: https://www.sweclockers.com/marknad/218083-gamingdator-matx-i...

Grafikkort = 1500kr
PSU = 300kr
2x 2TB HDD = 400kr
Chassi = 0kr
= 4200kr och generellt sätt får man mindre pengar för en komplett dator än för enskilda delar, iaf här på SweC där folk brukar värdesätta att sätta ihop sin egen dator.

Vill du få i närheten av några 7000kr så föreslår jag att du köper det billigaste chassit du hittar med RGB-fläktar och sätter in delarna i den tillsammans med en ny SSD och säljer på Blocket, då kanske du kan få runda 7000kr.

Förstår det, går helt enkelt från vad en bekant till min bror satt för värde på den. Kanske lägger ut den här för budgivning istället, tyvärr tänkte inte min bror på att värdet går markant på chassit när det ser förjävligt ut :D.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Grafikkort = 1500kr
PSU = 300kr
2x 2TB HDD = 400kr
Chassi = 0kr

Skrivet av Murrim:

Förstår det, går helt enkelt från vad en bekant till min bror satt för värde på den. Kanske lägger ut den här för budgivning istället, tyvärr tänkte inte min bror på att värdet går markant på chassit när det ser förjävligt ut :D.

Det är en helt ny NVME Ssd i som jag köpte för cirka 1000kr också.

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad