Datorchassi, Lian Li PC-A10, silver

Permalänk

Datorchassi, Lian Li PC-A10, silver

2008 var året då Barack Obama omvaldes. Samma år såldes Vin & Sprit till ett Franskt företag. Och jag började jobba och byggde mig en rejäl dator inuti ett skinnande nytt Lian Li PC-A10.

Sedan dess har flera generationer Intel- och AMD-system huserat i detta kvalitetschassi, konstruerat i aluminium. Nu har jag dock migrerat till en öppen rigg och min följeslagare måste avyttras.

Det finns gott om plats, både för stora luftkylare, långa grafikkort, SSD:er, snurrande diskar (upphängda på skruvar med gummibussningar), två fullstora nätagg (bild 3), samt flera 5.25"-enheter om man nu har den läggningen.

På ovansidan är det förberett för dragning av vattenslangar.

Tre fläktar ingår. Original, men fortfarande hyfsat tysta tycker jag. I sanningens namn har jag inte hunnit spela så mycket det senaste decenniet och datorn har stått orörd långa perioder.

DVD-spelaren ingår inte och tyvärr vet jag inte vart täckluckan tagit vägen :/

Läs hela annonsen här

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pepelopones:

2008 var året då Barack Obama omvaldes. Samma år såldes Vin & Sprit till ett Franskt företag. Och jag började jobba och byggde mig en rejäl dator inuti ett skinnande nytt Lian Li PC-A10.

Sedan dess har flera generationer Intel- och AMD-system huserat i detta kvalitetschassi, konstruerat i aluminium. Nu har jag dock migrerat till en öppen rigg och min följeslagare måste avyttras.

Det finns gott om plats, både för stora luftkylare, långa grafikkort, SSD:er, snurrande diskar (upphängda på skruvar med gummibussningar), två fullstora nätagg (bild 3), samt flera 5.25"-enheter om man nu har den läggningen.

På ovansidan är det förberett för dragning av vattenslangar.

Tre fläktar ingår. Original, men fortfarande hyfsat tysta tycker jag. I sanningens namn har jag inte hunnit spela så mycket det senaste decenniet och datorn har stått orörd långa perioder.

DVD-spelaren ingår inte och tyvärr vet jag inte vart täckluckan tagit vägen :/

Läs hela annonsen här

OT men det var året han valdes första gången.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Skrivet av CCWarlock:

OT men det var året han valdes första gången.

Tusan! Jag som trodde jag skulle bli av med chassit, men så fick jag skämmas istället. Ja, Bush satt ju två mandatperioder så Obama valdes första gången 2008. *Slår mig själv i huvudet som Dobbie*

Permalänk
Expertgissare

Jag är intresserad, men har ingen planerad färd förbi Uppsala i närtid.
Du råkar inte röra dig uppåt i landet ibland?

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Bor inte i närheten av Uppsala tyvärr och antar skicka mot frakt inte är aktuellt vilket är förståligt. Blir väl alldeles för dyrt att skicka? Antar det väger en hel del? kvaliteten på chassin på den tiden var verkligen en annan. Jag hade ett Antec P182 runt den tiden och vägde bly. Var rejäla tjocka väggar. Moderkorten hade också kilo med koppar som kylning. Det var helt andra priser då. Man tyckte över 1500kr var sjukt dyrt för ett chassi eller moderkort men idag om man köper för 1500kr får man knappt budgetgrejer speciellt med moderkort.

Hoppas det kommer till användning för någon.

För att fortsätta på historia som du började med så debatterades FRA och Ipred 2008 och Piratpartiet fick fler medlemmar än miljöpartiet.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Skrivet av Edvin-89:

Jag är intresserad, men har ingen planerad färd förbi Uppsala i närtid.
Du råkar inte röra dig uppåt i landet ibland?

Tyvärr. Sällan längre norrut än Avesta.

Permalänk
Skrivet av dagas:

Bor inte i närheten av Uppsala tyvärr och antar skicka mot frakt inte är aktuellt vilket är förståligt. Blir väl alldeles för dyrt att skicka? Antar det väger en hel del? kvaliteten på chassin på den tiden var verkligen en annan. Jag hade ett Antec P182 runt den tiden och vägde bly. Var rejäla tjocka väggar. Moderkorten hade också kilo med koppar som kylning. Det var helt andra priser då. Man tyckte över 1500kr var sjukt dyrt för ett chassi eller moderkort men idag om man köper för 1500kr får man knappt budgetgrejer speciellt med moderkort.

Hoppas det kommer till användning för någon.

För att fortsätta på historia som du började med så debatterades FRA och Ipred 2008 och Piratpartiet fick fler medlemmar än miljöpartiet.

Googlade lite och 10,5 kg påstår nån site down under. Jag befarar att det blir rätt dyrt att skicka.

Jag låter annonsen vara kvar tills vidare. Är inte jättebråttom att bli av med det, men trist att bara ha det ståendes och samla damm

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Pepelopones:

Tyvärr. Sällan längre norrut än Avesta.

Bor i södra Dalarna, så om du har vägarna förbi Avesta trakten så plockar jag gladeligen upp den direkt

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Skrivet av Edvin-89:

Bor i södra Dalarna, så om du har vägarna förbi Avesta trakten så plockar jag gladeligen upp den direkt

Vi ska faktiskt till Avesta/Skogsbo imorgon lördag

Skickar PM.

Permalänk

Annonsen är avslutad