Vinn nätagg från Seasonic

Korta reklampauser och halverat pris uppges gälla Netflix reklamabonnemang

Permalänk
Medlem

Hellre brinna i helvetet i evig tid än behöva titta på reklam. Fyfan. Pinsamt att de tar till detta

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Medlem

Vem fan är så snål att de hellre betalar 70-90 kr/mån och står ut med 4 min reklam varje timme när man kan få det reklamfritt för 99 kr/mån? Eller planerar Netflix att plocka bort Basic-nivån och ersätta den med det här skitet? Man undrar ju vad Netflix har rökt på sistone. Det är det ena dåliga beslutet efter det andra. En reklamfinansierad tjänst borde inte kosta överhuvudtaget.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Klart de behöver se över sin strategi när konkurrenter kommer ikapp, oavsett business som jobbar mot marginaler sker ju detta bara att det oftast är "behind the scenes" så konsumenter inte märker nämnvärt.

Jag är mest förvånad över människor som är kristiska till Netflix's utbud. Det är inte Netflix imo som blivit sämre utan det är tittares allt högre krav på kvalitet samt överdrivna tittande på TV.

Klart det inte finns något bra kvar när ni på en helg nött alla säsonger av era respektive favorit-tv serier. Minns när man var exalterad över Prison Break / Lost med sina nya avsnitt varje måndag / tisdag. Nu hittar folk något de gillar och kollar klart inom 24h, klart att utbudet känns sämre efter det.

Permalänk
Medlem

Nej tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Förstår inte riktigt kritiken som haglar. Ni som redan kör netflix och kör reklamfritt är förmodligen inte målgruppen.

För er har ingenting blivit sämre eller ens annorlunda av detta.

Det är en valmöjlighet.

Jag tror att det som är kärnan i irritationen är att utbudet från Netflix har blivit sämre, priset högre samt att företaget nu vill kräma ut mer pengar på ett abbonemang som bara gynnar de själva.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem

Varför ska man betala 3 gånger och ändå vara inlåst i ett begränsat system?
1.a betalningen dina personuppgifter.
2:a betalningen abonnemanget.
3:e reklamutsättas.
Ska man betala ska det vara reklamfritt om det så ska kosta det dubbla monetära priset.

Visa signatur

*5800X|B550M|64GB|RX7800XT|GX750W|Core V21|280AIO|2TB+2TB|1440p 240Hz

AMD Ryzen 7 @4,95GHz|Gigabyte Aorus Elite(rev1.3)|Corsair 2x32 LPX Vengeance 2666C16 @3600C20|Asus DUAL OC @990mV, 3,2/2,6GHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 4.0x4 Samsung 980 Pro 7000/5100 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Seagate 1TB i RAID 0|Acer Nitro XV272Uz 27" IPS 270Hz @240Hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av voffen1:

...företaget nu vill kräma ut mer pengar på ett abbonemang som bara gynnar de själva.

Det gynnar väl de som vill se netflix men inte betala fullpris? Upplevelsen blir ju skit men de slipper betala fullpris OM DE VILL. Så länge de inte lägger reklam i vanliga abonnemang så påverkas inte resten.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Nuvarande stationär: 7800X3D, 128Gb ram, 4Tb nvme, 3x8Tb sata-ssd, 4070 Ti S

Permalänk
Medlem
Skrivet av voffen1:

Jag tror att det som är kärnan i irritationen är att utbudet från Netflix har blivit sämre, priset högre samt att företaget nu vill kräma ut mer pengar på ett abbonemang som bara gynnar de själva.

Exakt detta.
Jag avslutade mitt Netflix abb. i Januari (hade haft det i ca. 6-7 år) men utbudet blev till slut så dåligt att jag började plocka fram mina sparade DVD'er i ren desperation för att titta på filmer jag faktisk vill se. Upptäckte att det var så sällan att jag loggade in på Netflix och att priset jag betalade var nästan 200 spänn bara för att få 4K support.

Och hela orsaken för att jag började med Netflix den gång var att det var reklamfritt till under 80 spänn och hade spännande serier som Breaking Bad etc. Nu har jag kört Youtube premium (för att undvika reklam på mina Smart TV's etc.) och den är jag hyfsat nöjd med eftersom mitt TV tittande stort sätt är Youtube, nyhetsinslag, streamers, politik, dokumentärer m.m. Och har lagd till Disney+ (som är ungefär så bra som då Netflix startade, med 4K support inkl.) och Amazon Prime som gick ner från 69 till 59,- nyss fortfarande reklamfritt MED 4K och 5.1 etc. De har fattat grejen - priset ska ner, utbudet ska upp etc.

Netflix har verkligen gravd sin egen grav vid att nästan fördubbla priset + uruselt urval av serier och filmer (dom förlorar till Disney+) och tror att vi vill ge 99 + reklam för att återvända, det är så att jag skrattar när jag ser deras konstanta mejls om hur "billig" Netflix nu är och att vi bör återvända. HA!

Permalänk
Medlem

Plocka bort alla secondhand filmer och serier som kommer från hörn i världen man aldrig hört talas om 😂
Netflix har försökt inkludera allt och alla vilket tunnat kvaliteten.

Kvantitet är inte kvalitet 😆

Men jag gillar Netflix ändå 🤣
Dock har dom ett arbete framför sig att solla bort skräpet och höja kvaliteten.

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av voffen1:

Ja men irritationen i att man betalar och får sämre utbud bör, om man tänker rationellt vara helt frikopplad från att det dyker upp en alternativ prenumeration.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunix:

Ska man stå ut med reklam så ska priset vara mycket lägre

mer eller mindre gratis ska de vara i så fall.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|Fedora Srv VM Host: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Skrivet av Hakinger:

Du kanske inte använder datorn när du kollar på Youtube? Men om du gör det så installera webläsartillägget uBlock origin, den tar bort reklamen på klippen. Var många år sen jag såg reklam på youtube.

Jag har google premium tar bort reklamen men inte när jag kollar hos bekanta. Orsaken till premium är att jag kör youtube Music istället för Spotify.
Min poäng är dock att den typ av reklam som hindrar en att kolla på såna klipp tål jag ej, en film blir en helt annan sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Netflix skjuter sig sälva i foten med salthagel..
Tror de verkligen att vi ska betala för att se reklam? Betalar vi ska det vara 100% reklamfritt

Förmodligen så kommer väldigt många med Standard abonnemang att gå upp ett snäpp för att slippa reklam, å på så sätt tvingar NetFlix till sig en "prishöjning" för oss alla med standard abonnemang idag, även om man "får mer" för ett dyrare abonnemang.

Jag ser det mer som en förklädd prishöjning från NetFlix än någonting annat.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|Fedora Srv VM Host: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk

4 minuter reklam i timmen = halva priset.
Det borde betyda att ett gratis abonnemang innebär 8 minuter reklam i timmen. Tror det alternativet skulle vara mer attraktivt än att betala och tvingas se reklam.

Permalänk
Medlem

Det är barnen som håller mig kvar vid Netflix. Utbudet av äldre serier och filmer är helt öken, de flesta nya filmer och serier är kass. Jag är rädd att reklamalternativet pressar upp betalalternativet i pris.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Och denna halva priset på HBO lär försvinna snart när de slås ihop med Discovery+.

Men jag tycker din tanke är bra. Som det är idag för det flera filmtjänster som har ungefär samma filmer, ett grundproblem är att det skapas för få nya storfilmer så de har ej mycket att välja på.

Deras uppbyggnad med att fördela kostnaden tycker jag suger. Rimligt är att kostnaden fördelas hur mycket man använder tjänsten, kanske ta mer betalt ju högre kvalité man har, kanske billigare för studenter etc.

Problemet jag anser är att det idag är mer att folk går ihop och skaffar ett abonnemang. Det blir ju billigt för den stora gruppen, men väldigt skevt fördelat emot den som vill göra rätt för sig. Och i Netflix, så vill många ha 4k upplösning, men abonnemanget kostar 179kr/mån och har stöd för 4st tittare samtidigt. Vad f-n ska en användare med 4st samtidigt till? Beroende på hur mycket man kollar på netflix så kanske man kan dela på ett sådant abonnemang på 20st personer och då blir priset väldigt billigt.

Vill göra rätt för sig? Så nu är det dem som går ihop's fel att du får betala 179? Du tror verkligen att det hade vart billigare för dig om alla hade betalat var för sig? Nej, det hade enbart varit högre utdelning. Eller ännu värre, man hade producerat ännu mer skit-tv för pengarna.

Permalänk
Medlem

Tänk att folk fortfarande betalar för att ta emot vanlig TV med reklam..

Sen tycker man streaming är dyrt.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Betala för reklam?
Nej tack.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Klart att dom börjar lätt, lurar in folk att betala för reklam varianten och sen när man är fäst ökar reklamen.

Permalänk
Skrivet av first:

Vill göra rätt för sig? Så nu är det dem som går ihop's fel att du får betala 179? Du tror verkligen att det hade vart billigare för dig om alla hade betalat var för sig? Nej, det hade enbart varit högre utdelning. Eller ännu värre, man hade producerat ännu mer skit-tv för pengarna.

Och du kör exakt samma argument emot plankare, skattesmittare etc också eller?
Det finns ett regelverk hos filmtjänster att man ej får dela konton. Av olika anledningar så är det vilda västern som råder, en anledning är såklart att de är väldigt svårt för filmtjänsterna att göra en begränsning som fungerar bra som kunderna inte upplever som skit och de istället väljer en annan filmtjänst.

Det går diskutera att om alla skulle betala för sig på t.ex. kollektivtrafiken så skulle priserna för de betalande kunna bli lägre eller om kommunen bara håvar in mer pengar. (det är nog olika i fall från fall) Exakt samma med filmtjänster.
Men resultatet är att det blir skit för de som inte begår brottet, de får betala så mycket mer.
När det gäller netflix 179kr/månaden för 4k så är det mer gjort för att dela med många när de också tillåter 4st användare. Jag själv stör mig att det är så tokdyrt för mig som bara kollar lite. Argument dela då med många polare. Ja, jag ser det som argumentet att planka om man tycker kollektivtrafiken är dyrt. Det kanske löser ens eget problem, men det blir skevt.

Permalänk
Medlem

Och du kör exakt samma argument emot plankare, skattesmittare etc också eller?
Det finns ett regelverk hos filmtjänster att man ej får dela konton. Av olika anledningar så är det vilda västern som råder, en anledning är såklart att de är väldigt svårt för filmtjänsterna att göra en begränsning som fungerar bra som kunderna inte upplever som skit och de istället väljer en annan filmtjänst.

Det går diskutera att om alla skulle betala för sig på t.ex. kollektivtrafiken så skulle priserna för de betalande kunna bli lägre eller om kommunen bara håvar in mer pengar. (det är nog olika i fall från fall) Exakt samma med filmtjänster.
Men resultatet är att det blir skit för de som inte begår brottet, de får betala så mycket mer.
När det gäller netflix 179kr/månaden för 4k så är det mer gjort för att dela med många när de också tillåter 4st användare. Jag själv stör mig att det är så tokdyrt för mig som bara kollar lite. Argument dela då med många polare. Ja, jag ser det som argumentet att planka om man tycker kollektivtrafiken är dyrt. Det kanske löser ens eget problem, men det blir skevt.

Jag skall börja med att jag inte försvarar dom som inte gör rätt för sig. Men att ens egna avgift skulle sjunka per automatik för att andra gör rätt för sig bör väl ändå inte vara ett lika med tecken? Många som idag delar är jag inte alls säker på att de kommer betala ifall de skulle bli tvungna för att behålla tjänsten. Troligen skulle många helt enkelt säga upp den helt eftersom jag tror majoriteten av kunderna endast har tid för 1 streaming-tjänst i praktiken. Det skulle väl isåfall vara ifall netflix skulle kunna banta hur stor hastighet de behöver ha för att det inte skall lagga under de häktiska timmarna för de betalande kunderna, men jag undrar hur mycket pengar det verkligen gör 🤔

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

Är inte reklam väldigt förlegat? Så... hur länge innan adblocker till Netflix?

Permalänk
Skrivet av Falistar:

Ok, så för att eventuellt spara en 50 lapp, så skulle jag förväntas med att stå ut med infantil och direkt fördummande reklam.
Nej tack.
F ö är Netflix innehåll ganska svagt numer.

Tycker personligen Netflix bara gör skräp speciellt filmer, serier likaså.

Permalänk

Betalar inte en enda krona för att titta på reklam. 👎👎👎

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

Förmodligen så kommer väldigt många med Standard abonnemang att gå upp ett snäpp för att slippa reklam, å på så sätt tvingar NetFlix till sig en "prishöjning" för oss alla med standard abonnemang idag, även om man "får mer" för ett dyrare abonnemang.

Jag ser det mer som en förklädd prishöjning från NetFlix än någonting annat.

Vet inte hur det är idag, men när jag började med Netflix för många år sedan, så var "standardabonnemanget", dvs. den billigaste bara 480p/SDTV. Det kanske har ändrats? Förstår inte hur någon kan orka med 480p idag, på en stor skärm.
Netflix 4K verkar bara vara "bluff", för jag såg aldrig någon skillnad på Netflix 1080p och 4K. Så jag nergraderade till 1080p-varianten nu i somras. Sparar 50 spänn/mån på det.

Har börjat tröttna på Netflix utbud, förr var Netflix ungefär som att ha "videobutiken hemma", kunde välja en massa FILMER. Storfilmer. Nu är det mest TV-serier och egna filmproduktioner man kan välja på.
Liknande som ICA skulle få för sig att bara sälja ICA-Basic, och inte några andra varor..

Har HBO och Amazon Prime, så jag kanske skiter i Netflix. Man kan ju alltid hoppa på igen om man skulle sakna det.
Sedan tror jag inte man gör om nuvarande billigaste till reklam-variant, utan man skapar en ny lägre tier, under den nuvarande lägsta.

Permalänk
Inaktiv

”Jag skulle aldrig betala för att se reklam!!”

Välj inte det alternativet då.

Permalänk
Medlem

Gjorde nyss marknadsundersökning/enkät från netflix genom att svara på en massa frågor det tog typ 20 minuter dom sa att man skulle få en gratis månad. Nån fler som gjort det?

Permalänk
Medlem

Netflix skulle ALDRIG sänka priset om de tjänade mer på att folk inte delade. Enda anledningen till att jag har Netflix är att jag kan dela det. Bergränsar de detta är det hej och goodbye direkt. Själv tittar jag sällan eftersom jag också har Prime och HBO. Netflix har svårt att fatta att deras storhetstid är över och fortsätter prissätta sin tjänst som att det är den bästa och enda man behöver. Detta stämmer absolut inte (längre). Jag tror att de kommer skjuta sig i foten och gå i konkurs eftersom de inte ser verkligheten som den är. De jagar bara tillväxt och tar ut premiumpriser trots att de blir sämre och sämre. Med lappar för ögonen brukar det inte sluta lyckligt för företag.

Permalänk
Avstängd

Problemet jag anser är att det idag är mer att folk går ihop och skaffar ett abonnemang. Det blir ju billigt för den stora gruppen, men väldigt skevt fördelat emot den som vill göra rätt för sig. Och i Netflix, så vill många ha 4k upplösning, men abonnemanget kostar 179kr/mån och har stöd för 4st tittare samtidigt. Vad f-n ska en användare med 4st samtidigt till? Beroende på hur mycket man kollar på netflix så kanske man kan dela på ett sådant abonnemang på 20st personer och då blir priset väldigt billigt.

Du menar gör det som Netflix sa åt oss att göra?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

aldrig att jag skulle betala och sedan behöva se på reklam, skall de avbryta filmen då mitt i jaaa nu kör vi reklam, då kan man lika gärna se på gammal-tv via telia eller något istället

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200