Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Triggers Xproto-N

Ett litet projekt som ska pryda skrivbordet är det tänkt. Som vanligt så spårar det allt eftersom. Tänkte hålla det enkelt först

Har lackerat ”chassiet” och moddat ett 3090fe för att rymmas i 2-slot. Inser att det är en hel del jobb kvar för att få det snyggt men nu är komponenterna provmonterade och provkörda. Allt fungerar!

Uppdaterat lite längs vägen..(2024-09-30)
Sitter ett 4080 super och ett am5 moderkort mm på plats nu. Fick kapa io plåten även på detta grafikkortet men endast ”öronen” behövde justeras

Besök galleriet här

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan du visa bilder på hur du moddade grafikkortet? Eller i alla fall resultatet.

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av Minthon:

Kan du visa bilder på hur du moddade grafikkortet? Eller i alla fall resultatet.

Lade till ett par lite närmare bilder på det.

Ville inte kapa i originalet så jag införskaffade en 2-slot plåt som jag tror är till 3080fe. Finns lite varianter av dom plåtarna att få tag på. Som du ser så det enda som passade var hålbilden för kontakterna. Fästet under locket på (mot pcb) passade på ena sidan, den andra inte…
Blev inte världsbäst men kortet sitter ordentligt med denna lösning till jag hittar något bättre.

Den täpper till lite på ovandelen av kylaren där normalt varm luft ska passera ut men det enda som händer här är att den luften passerar ut på sidan istället.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Trigger:

Lade till ett par lite närmare bilder på det.

Ville inte kapa i originalet så jag införskaffade en 2-slot plåt som jag tror är till 3080fe. Finns lite varianter av dom plåtarna att få tag på. Som du ser så det enda som passade var hålbilden för kontakterna. Fästet under locket på (mot pcb) passade på ena sidan, den andra inte…
Blev inte världsbäst men kortet sitter ordentligt med denna lösning till jag hittar något bättre.

Den täpper till lite på ovandelen av kylaren där normalt varm luft ska passera ut men det enda som händer här är att den luften passerar ut på sidan istället.

Ser snyggt ut och hade man inte vetat att det var ett tre slots från början hade varit svårt att gissa det utifrån de bilderna.

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Visa signatur

PC Specifications:
| i7 13700KF & Contact Frame | RTX 5070 Ti | 32GB 3600MHz | 2.5TB M.2 SSD | Modded Fractal R6 | 1000W PSU | MSI Z790 Pro | Arctic Liquid Freezer II 360 RGB | 3x Corsair RS120 ARGB |

Permalänk
Medlem

Kul med ytterligare ett Xproto-bygge. Gillar kylaren, massivt intryck. 3090-likaså. Snyggt!

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Lade till ett par bilder från när det det står på skrivbordet ”klart”. Har bytt moderkort, kompletterat med hängare för lurar, dragit ner alla anslutningar under chassit samt bytt cpu kylare sedan första bilderna.

Visa signatur