Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Premiumgaming:

Hej! Tack för ditt svar. Yes vi har ganska så stort tryck så det händer ofta att vi ej har mycket i lager. Skulle du kunna poängtera där grammatikfelen finns så kan vi försöka ändra det Rabattkoden kan behöva en uppdatering, men vi marknadsför ej den tjänsten lika mycket längre, och därav ej lagt så mycket fokus på den.

Kraftfull & Fräsch Speldator = Kraftfull & fräsch speldator
Kraftull Speldator = Kraftfull speldator
Premium Datorer = Premiumdatorer
Det "hemliga" formulat! = Den hemliga formeln (Där får nån annan bekräfta)
Licens Nycklar = Licensnycklar alt. Produktnycklar (Du skriver under det 'licensnycklar'

Samt troligen mer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tcntad:

Fast det ÄR lurendrejeru att utmärka datorer med i5-4570 och 1070 som kraftfull, det är en 8 år gammal CPU!

Vart tycker du gränsen går för att kalla en dator kraftfull Arvid ? Då kanske du kan hjälpa oss med detta Som sagt utgår vi från den filosofin från mitt förra svar. Om du inte håller med vår filosofi så kan du komma med lite konstruktiv feedback på hur vi kan formulera det på ett annat sätt där det låter bättre:). Det är alltså inte lurendrejeri och är en väldigt seriös anklagelse som bör hålla en viss grund innan den används.

Edit/ Tack för förslagen på grammatiken. Vi tar till det

Permalänk
Medlem

Det är ju en väldigt bra grej annars. Att sätta ihop gamla komponenter, både beggat o gammalt oöppnat.
Men ni har gått helt fel väg genom att fokusera på gaming o lura folk att 8år+ gamla komponenter skulle vara kraftfullt.
Marknadsför det snarare som budget alternativ. Det är svindyrt med senaste komponenterna idag. Många vill säkert köpa beggat eller nytt äldre men vågar inte köpa från privatpersoner.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mullvaden83:

Det är ju en väldigt bra grej annars. Att sätta ihop gamla komponenter, både beggat o gammalt oöppnat.
Men ni har gått helt fel väg genom att fokusera på gaming o lura folk att 8år+ gamla komponenter skulle vara kraftfullt.
Marknadsför det snarare som budget alternativ. Det är svindyrt med senaste komponenterna idag. Många vill säkert köpa beggat eller nytt äldre men vågar inte köpa från privatpersoner.

Absolut, lite orättvist och säga att vi ''luras'', när vi i princip jobbar gratis för att folk ska kunna ha råd med billigare speldatorer Men jag förstår hur du tänker, själv tänkte vi att en dator som klarar av t.ex GTA på 60fps skall kunna kallas ''kraftfull'' men visst kan vi överväga hur vi namnger dessa datorer framöver. Tack

Permalänk

Det är tråkigt att det i sverige är så tufft att konkurrera emot de stora butikerna inom datorer. Ofta kan man inte få lägre inköpspris än dem och de tar i princip inte något betalt för att montera ihop dem, speciellt när de har drive.

Det som finns att tjäna pengar på är billigare windows licens, kanske sälja begagnade hårdvaror eller rikta sig till grupper som inte är en typisk datornörd.

Jag vet inte något om den aktuella butiken, de gör inte de flesta här heller.

Vad som är kraftfull är en semantisk fråga. För vissa är de datorer som Premiumgaming säljer som kraftfulla och de klarar ju av de flesta andra nya spel. Det är lite som att de datorer som gemene sweclockeraren kalla för en entusiastdator ofta för en riktig datanörd är ett slött f-nskap som knappt får att jobba på.

Permalänk
Medlem

Vart tycker du gränsen går för att kalla en dator kraftfull? Då kanske du kan hjälpa oss med detta Som sagt utgår vi från den filosofin från mitt förra svar. Om du inte håller med vår filosofi så kan du komma med lite konstruktiv feedback på hur vi kan formulera det på ett annat sätt där det låter bättre:). Det är alltså inte lurendrejeri och är en väldigt seriös anklagelse som bör hålla en viss grund innan den används.

Att 2022 kunna köra CoD WarZone i 1080p 60FPS på iaf high skulle jag säga är väl en bra början på kraftfull.

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Tänker att jag kan dela med mig av lite feedback, förhoppningvis har ni redan tänkt på några av dessa.

Jag förstår era åsikter och synpunkter, det finns mycket som kan förbättras, och det jobbar vi på. Som sagt är vi inte ute efter att tjäna en slant lite snabbt då våra vinster är extremt snåla. Vi lever inte på detta, men gillar att fiffla med datorer på fritiden. Sen är vinsten en bonus. När den nya hemsidan lanseras snart så hoppas jag att ni här på tråden kan överväga era åsikter om oss! Vi vill som sagt bidra till denna Community och vara en del av den.

Med tankerna på bristerna med den nuvarande hemsidan, är det inte bättre om ni lägger ner nuvarande hemsidan (lägg upp ett meddelande att ni ska ta fram en bättre hemsida), sätter datorbyggandet på is och lägga all fokus på att ta fram en ny och bättre hemsida?

När det gäller annons-titlar på våra datorer som några av er har problem med, så ska vi jobba på detta. Vi såg inte ett fel i detta då vi ursprungligen tog inspiration från andra annonser på blocket. Som sagt kan termen ''kraftfull'' vara relativt subjektivt då en kraftfull dator för mig några år sedan hade varit en gammal stationärdator från el giganten, nu kanske jag ser detta lite annorlunda då jag jobbat med mycket starkare datorer. Så det är helt logiskt att ni tycker så med tanke på erfarenheten många av er har runt många typer av datorer, från low till high-tier.

"Kraftfull" kan tolkas subjektivt men problemet, som jag ser det, blir att potentiella köpare som är okunniga inte kan urskilja vad som är objektiv kraftfullt och inte vet varför de ska spendera mer eller mindre pengar på en dator. GTX 650 Ti är objektivt kraftfull jämfört med integrerade GPUn som hittas i en haswell i5a men inte jämfört med GTX 1080. Problemet som kan uppstå är att en kund köper en "kraftfull" dator, när de skall i all gläjde spela något som anses lätt drivet som ex. fortnite och får en dålig upplevelse när spelet laggar från start. Deras positiva förväntning kommer bli en besvikelse och ni riskerar att få ett omdöme något i stil med:

Citat:

Jag köpte en kraftfull dator men den klarar inte ens spela [insert potato game here], rekommenderar inte.

Segmentera era produkter i tiers som är objektivtbaserad på prestandasiffror som går att återskapa och ger en konkret uppfattning hur datorn kommer faktiskt att prestera i spel. Ramla inte ner i fallgroppen att använda ex. userbenchmark som är biased för antalet processorkärnor. Ni kan skapa 3 klasser ex. Top Tier, Mid Tier och Low Tier eller något annat som ger en klar och tydlig produktsegmentering.
Men, det viktigaste är att ni har en segmentering som är lätt att förstå och som ni kan hålla för alltid. Ingen tycker om när produktsegmenteringen kastas om och blir otydlig, det har vi redan sett från olika tillverkare. Tänk på att med en hemsida konkurerar ni inte längre mot privatpersoner på blocket utan mot Inet, Elgiganten, Webhallen, Komplett och andra försäljare och kommer jämföras därefter.

Saker jag tycker ni skall tänk på:
Ert namn:
- Premium Gaming. Vad är premium med era datorer när ni skall samtidigt hålla lägre priser än konkurenterna? Då kan man lika gärna heta Value Gaming?

Produktbeskrivning:
- Var konsekventa med informationen i produktbeskrivningen om vilka komponenter som används i datorerna. Vissa datorer innehåller vilket moderkort som används, och vissa inte. I mina ögon framstår det som något döljs med avsikt.

Datorbyggarfunktionen:
- Varför döljer ni information om vilken modell av processor eller grafikkort? Här öppnar ni upp för att kunderna omedvetet får olika produkter som presterar olika för samma pris. Jag ser inte detta som ett problem för begagnade varor, ni säljer vad ni hittar, men för delar som går att köpa nya i butik är det bättre att vara transparant med vad man faktiskt får för pengarna. Samma sak gäller för moderkortet man får med processorn, SSD, RAM och här hänvisar jag till kritiken för produktbeskrivningen.

Prisgaranti:
- Hur tänkte ni här i samband med datorbyggarfunktionen där man inte ser exakt vilken del man faktiskt köper? Får man reda på vilka delar man får i efterhand och kan därefter få prisgaranti? Kunderna kommer gå dit det är enklast att handla.

Don´t do half measures!

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

själv tänkte vi att en dator som klarar av t.ex GTA på 60fps skall kunna kallas ''kraftfull''

GTA V är 11 år gammalt....

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vart tycker du gränsen går för att kalla en dator kraftfull Arvid ? Då kanske du kan hjälpa oss med detta Som sagt utgår vi från den filosofin från mitt förra svar. Om du inte håller med vår filosofi så kan du komma med lite konstruktiv feedback på hur vi kan formulera det på ett annat sätt där det låter bättre:). Det är alltså inte lurendrejeri och är en väldigt seriös anklagelse som bör hålla en viss grund innan den används.

Fast ni har fått flera argument mot er som ni snackar bort. Det absolut viktigaste är att vara transparent, men det finns inget företag bakom hemsidan, man vet inte vem man köper av. Om man får en tvist eller problem, så finns det ingen motståndare. Har ni inget företag redo så ska ni inte sälja som företag. Som det är just nu ser det bara ut som en scam-sajt.

Sen kan jag tycka att "kraftfull och fräsh speldator" med grafikkort som är 6 år gammalt och cpu som är 9 år gammalt är att ljuga.

Er "filosofi" som du kallar det går inte att hitta på hemsidan. Det enda jag ser är att jag kan betala 5 200 kr för gammal hårdvara som enligt er är kraftfull och fräsh. Lägg upp tabeller med nyare spe och vilken FPS man kan förvänta sig i 1080p t.ex. En kraftfull dator borde klara high på 1080p i 60 fps utan större problem. En premium på 120 fps osv..

Visa signatur
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Varför vill ni fortsätta hävda att en 8-9 år gammal cpu är kraftfull idag 2022?
Vill ni fortsätta kalla 8 år gamla processorer för kraftfulla får ni åtminstone skriva vad de klarar av, vilket inte är mycket. Ni kan ju faktiskt lura någon att tro att man kan spela nyare grafiktunga spel.

Jag har en likadan CPU i min server, som tidigare var min speldator parad med ett GTX 1060, då var det en bra speldator. Bra idag vore om ni byggde på som lägst 8/9:e generations processorer.
varför skriver ni inte ut fullständiga specifikationer f.ö?

Å andra sidann har ni fått en hel del förslag/kritik som ni måste ta till er omedelbart, det finns heller inget företag bakom sidan så tills vi har org.nr / ägare är allt väldigt märkligt.

Skrivet av Mullvaden83:

GTA V är 11 år gammalt....

2013 är inte 11 år sen. 2015 släpptes det till PC

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Premiumgaming:

Ni har inte tänkt på att sänka ambitionsnivån och istället vara öppna och ärliga med att ni gör detta på deltid för att tjäna lite extra?

Idén är ju kanon men som sidan är uppbyggd nu så låter det som att ni är redo att konkurrera direkt med komplett och inet

Det är ju i princip alltid bättre att sänka förväntningarna och leverera över dessa

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

2013 är inte 11 år sen. 2015 släpptes det till PC

Sorry My bad. Men ändå inte ett nytt spel 2022 som dessutom är "benchmark" för sidans motivation för kraftfull.

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av NordhNet:

@Premiumgaming:

Ni har inte tänkt på att sänka ambitionsnivån och istället vara öppna och ärliga med att ni gör detta på deltid för att tjäna lite extra?

Idén är ju kanon men som sidan är uppbyggd nu så låter det som att ni är redo att konkurrera direkt med komplett och inet

Det är ju i princip alltid bättre att sänka förväntningarna och leverera över dessa

De skulle kunna "branda" sig som bygga/sälja/serva beggade datorer som nya, tror det skulle ge bättre effekt.

Skrivet av Mullvaden83:

Sorry My bad. Men ändå inte ett nytt spel 2022 som dessutom är "benchmark" för sidans motivation för kraftfull.

Sant

Permalänk
Medlem

Det är modigt av Premiumgaming att bemöta kritiken.

Enda råd jag har åt er, är att vara fullt ärlig med vad ni säljer. Utan det minsta bruk av Autosol med polertrissor, röda priser 365 dagar om året, och andra försköningar så som gratis musmatta vid lämnat omdöme hos Trustpilot. Trustpilot är absolut dynga för riktiga omdömen f.ö.

Ni kan ju börja med att ordna upp sidans namn, som känns minst sagt tveklöst, i förhållande till vad era burkar mäter sig i ren prestanda. Ett toy återfår mycket av sin gamla karaktär efter att den spenderat en kort tid på ett bitsocker. Men detta är inte applicerbart när det kommer till gamla datorkomponenter. Gamla komponenterna må kunna driva många program du önskar att köra, men det kommer inte vara någon premiumupplevelse i snarlik jämförelse med vad som är high-end i dagsläget.

Permalänk
Medlem

Det är tämligen enkelt; Man ser helt sonika till dagens "teknik" och hur de presterar och utgår därifrån, då ger man även potentiella kunder en korrekt objektsbeskrivning/uppfattning. Jag sitter själv på ett 970 kort och det finns många sätt man kan beskriva det på, kraftfullt är inte ett av dem i dagens läge.

Alternativt bedöma hur en specifik dator presterar i MODERNA spel, dvs ej äldre än 1-2 år. Eller som tredje alternativ helt enkelt skriva ut ett par speltitlar och hur den presterar/fps i dem. T ex:
The Witcher 3 - 1080p "74 fps", 1440p "54 fps", 4k (inte rekommenderat)

Termen i sig är inte subjektiv, dock är den "rörlig" och förändras över tid. Ligger något inte inom toppskiktet/övre halvan av det som finns tillgängligt är det inte en term som bör användas.

Och så länge ni faktiskt lever upp till, levererar och sköter reklamationer etc korrekt enligt lagar och reglemente önskar jag Er all lycka till. Och ja, det är lurendrejeri med vilseledande beskrivningar, vilket jag hoppas ni ändrar er ståndpunkt på.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

@premiumgaming

Ni kan börja med att skriva/ge ut organisationsnumret (här samt hemsidan), det är alltid en bra början.

Citat: "Sen är det lite svårt och lägga gränsen på när en ''kraftfull speldator'' börjar".

Nej, det är inte svårt. Det blir en väldig dubbelmoral från eran sida här eller rättare sagt så för ni potentiella köpare bakom ljuset, uppenbarligen så vet ni och har kunskap om datorer, med den kunskapen finns även insikt i när och hur man kallar en modern eller icke moderna dator "kraftfull".

Såvida ni har en tidsmaskin som tar potentiell(a) köpare bakåt i tiden vid köp av eran "Stilren & Kraftfull Speldator (GTX 650 Ti + Intel i7)" är det helt okej att kalla den kraftfull, det finns ingenting i den datorn som är kraftfullt idag och det förstår ni garanterat själva också, kom igen nu, ni har kunskapen om detta.

Jag har NOLL kunskap om bilar men nog vet jag att en Porsche i 99% av fallen kör ifrån mig när jag sitter i våran lilla i20 och då är mina kunskaper väldigt begränsade.

Ni kan inte allvarligt mena att det är "svårt" att sätta en gräns när någonting blir kraftfullt MED faktan att du/ni arbetar med detta, även om det är på fritiden eller inte, du/ni har ju uppenbarligen bra koll på priserna när det kommer till nya CPUér/GPUér för att dra en paralell.

Säger INTE att ni gör ett dåligt jobb, men transparens är viktigt här så släpp dubbelmoralen och försöken att vifta bort det uppenbara med kraftfull eller inte kraftfull då detta i allra högsta grad är falsk marknadsföring.

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem

Såg att premiumgaming har gjort om sidan helt o hållet nu.

Men konsigt att Premiumgaming inte har svarat mer i tråden?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Lite spännande att man har c/p någon annans obskyra villkor där ex. reklamationsrätten ej finns med i villkoren. Så går det när man kopierar från en random utländsk butik 🙄

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Försöker leta efter företaget bakom siten. Inget företagsnamn nånstans och organisationsnummret leder ingenvart. XX i slutet vet jag inte om det är censur eller om det ska vara så? SE02032928XX

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Känns som en kandidat till årets datorbutik, akta er @inet !

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Vi kanske inte ska börja hänga ut personer, en enskild firma är inte en juridisk person.

Det känns som att det är en gäng polare som vill bygga datorer och har dragit igång en liten business på sidan om för att tjäna pengar. Tyvärr har man ju inte koll på lagar och regler och har gått all in på falsk marknadsföring och anonymitet, vilket då istället blir lagbrott. Dessutom jobbar man med, vad jag tror är, falska recensioner.

Fortsättningsvis tycker jag det är tråkigt att man inte vill ta emot den feedback som kommit fram i tråden utan man lägger på ett nytt team på hemsidan men fortsätter med sina galna rubriker, mycket förvirrande villkor och hemlighetsmakeriet om ägarorganisation. Behöver man anmäla dom för att dom ska förstå?

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*Uppmaning*

Vänligen håll företag separat från privatperson och respektera även privatpersoners integritet!

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Uppdatering. Företaget har nu uppdaterat sidan med Organisationsnummer och momsreg nr. på sidan

Synd att Premiumgaming har slutat svara i denna tråd dock.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kollade runt lite på sidan, vågar knappt säga vad jag tycker utan att låta överdrivet elak...

Permalänk
Medlem

Undra om premiumgaming har lagt ner nu?
Sidan funkar inte längre. o.O

Lite synd att dem inte tog åt sig av våra förslag o gjorde om sidan o marknadsföringen till det vi sa.

Visa signatur

Permalänk

Premiumgaming är fortfarande aktiva. Är just nu i en konflikt med dom gällande min rätt att ångra ett köp av en dator. Dom hävdar att jag inte får avbryta köpet trots att det ej har skickats ännu.

Permalänk
Medlem

Såg en dator som kombinerade en 2700K med 8GB DDR3 och en 1050Ti. Nog för att det inte är något orimlig kombination så var priset på 4530 inkl. frakt på tok för mycket för ett så mediokert bygge.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk

märkligt företag som drivs från en lägenhetsbyggnad.
https://www.google.com/maps/place/Varnumsgatan+18,+507+45+Bor...

org nummer stämmer iaf med adressen.
*Snipp

men skulle ta sidan med typ 10 lastbilar salt och använd det mest säkra sättet att beställa på dvs faktura om du äns överväger beställa.

dyker inget upp så kan du iaf kontakata klarna och så får de ta dispyten med försäljaren.

och skulle något mot förmodan dyka upp så luktar det ändå som att de e typ begagnad hårdvara i dem mycket av deras datordelar har ju inte sålts nya på flera år...

och som sagt inte mycket billigare än att köpa en dator på typ inet, komplett, webhallen eller liknande.

skulle rekommendera att skippa butiken har minst lite scamlukt iaf.

Skrivet av Sarato:

Såg en dator som kombinerade en 2700K med 8GB DDR3 och en 1050Ti. Nog för att det inte är något orimlig kombination så var priset på 4530 inkl. frakt på tok för mycket för ett så mediokert bygge.

för att inte tala om att med så gammal hårdvara så är troligen både moderkort och ev ram begagnade och väldigt till åldern att de inte är säkert de äns överlever ett år till...

och vem vet om ens butiken finns kvar då tillverkargarantin lär ha gått ut för flera år sedan.

Tog bort ett personnummer från Sweclockers, informationen finns på butikens hemsida.
Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

för att inte tala om att med så gammal hårdvara så är troligen både moderkort och ev ram begagnade och väldigt till åldern att de inte är säkert de äns överlever ett år till...

och vem vet om ens butiken finns kvar då tillverkargarantin lär ha gått ut för flera år sedan.

Då blir det jobbigt för säljarna med tanke på svensk reklamationsrätt. Undrar hur de löser ett sådant ärende med defekta moderkort eller dylikt.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk

Återstår att se om dom envisas med att gå emot svensk lag, eller om dom backar och låter mig avbryta ordern.