Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Jaxione:

Hej bästa @Komplett

Varför tar ni inte in Lian Li:s fantastiska produkter i sortimentet? Kan nästan lova att ni inte kommer ångra om ni gör det

Mvh J

Tack för tipset. Vi är många på kontoret som nästan dagligen lobbar för att vi ska ta in Lian Li Vi får se om det sker framöver. 🤞

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej. Det står på alla reklambanners att det är "SISTA CHANSEN" för årets största rea. Kommer mellandagsrean inte vara lika stor alltså?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av lindahlj:

Hej. Det står på alla reklambanners att det är "SISTA CHANSEN" för årets största rea. Kommer mellandagsrean inte vara lika stor alltså?

Vi definierar "största" som i flest rabatterade produkter och störst rabatter. Sett till historiken och vad vi vet i dag så kommer mellandagsrean troligtvis inte vara av samma magnitud som Black Week, även om det också blir en bra kampanj.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

@Komplett Glad i hågen att handla hos er stöter jag på problem i Chrome (Version 108.0.5359.99 (Officiell version) (64 bitar)).
Jag kommer in en gång mer några dagars mellanrum men försöker jag browsa sidan så får jag upp följande:
Access Denied
You don't have permission to access "http://www.komplett.se/" on this server.
Reference #18.9f054917.1670919606.9f31f5b

Får exakt samma fel på Komplett.no och elgiganten.se av någon anledning. Funkar dock att besöka dessa sidor i Edge eller incognito mode i Chrome.

Har knappt några extensions i Chrome, ABP som är avstängd på komplett och elgiganten och yoroi wallet..

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av tJev:

@Komplett Glad i hågen att handla hos er stöter jag på problem i Chrome (Version 108.0.5359.99 (Officiell version) (64 bitar)).
Jag kommer in en gång mer några dagars mellanrum men försöker jag browsa sidan så får jag upp följande:
Access Denied
You don't have permission to access "http://www.komplett.se/" on this server.
Reference #18.9f054917.1670919606.9f31f5b

Får exakt samma fel på Komplett.no och elgiganten.se av någon anledning. Funkar dock att besöka dessa sidor i Edge eller incognito mode i Chrome.

Har knappt några extensions i Chrome, ABP som är avstängd på komplett och elgiganten och yoroi wallet..

Jag känner igen det problemet och det ligger troligtvis hos dig, elelr rättare sagt; din ISP. Felet kan vara att din ISP tilldelat dig en en IP som av någon anledning är svartlistad hos olika leverantörer/hosts. Du kan även vara blockad från ex: SJ.se, DN.se och andra större siter. Testa att få en ny IP tilldelad av din ISP så kan det lösa problemet.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Jag känner igen det problemet och det ligger troligtvis hos dig, elelr rättare sagt; din ISP. Felet kan vara att din ISP tilldelat dig en en IP som av någon anledning är svartlistad hos olika leverantörer/hosts. Du kan även vara blockad från ex: SJ.se, DN.se och andra större siter. Testa att få en ny IP tilldelad av din ISP så kan det lösa problemet.

//Erik

Låter skumt då det funkar med andra webläsare på samma dator. Testade att rensa webbdata i chrome men ingen skillnad. Kan som sagt fortfarande besöka och logga in via edge och incognito mode i chrome.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av tJev:

Låter skumt då det funkar med andra webläsare på samma dator. Testade att rensa webbdata i chrome men ingen skillnad. Kan som sagt fortfarande besöka och logga in via edge och incognito mode i chrome.

Och du har ingen VPN-plugin eller DNS-inställning i chrome, dessa brukar ignoreras när du kör incognito.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Och du har ingen VPN-plugin eller DNS-inställning i chrome, dessa brukar ignoreras när du kör incognito.

//Erik

Inte vad jag kan se Googlat en del på det och det verkar finnas många som har liknande problem men spritt över flera webbläsare. Får väl överge chrome i värsta fall

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av tJev:

Inte vad jag kan se Googlat en del på det och det verkar finnas många som har liknande problem men spritt över flera webbläsare. Får väl överge chrome i värsta fall

Tråkigt. Vad vi vet just nu är du ensam om detta problem och för mig och kollegorna funkar det fint i chrome.
En clean install av chrome, utan addons kanske funkar.
Annars så kan jag personligen alltid förespråka webbläsaren Firefox

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Tråkigt. Vad vi vet just nu är du ensam om detta problem och för mig och kollegorna funkar det fint i chrome.
En clean install av chrome, utan addons kanske funkar.
Annars så kan jag personligen alltid förespråka webbläsaren Firefox

//Erik

Har du möjlighet att berätta vilka modeller av 7900 XTX som kommer finnas tillgängliga, eller är det hyschhysch frams tills 15:00?

Om inte, har du möjlighet att svara på om det kommer att finnas andra kort än referensmodellen från AMD?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Lodisen:

Har du möjlighet att berätta vilka modeller av 7900 XTX som kommer finnas tillgängliga, eller är det hyschhysch frams tills 15:00?

Om inte, har du möjlighet att svara på om det kommer att finnas andra kort än referensmodellen från AMD?

Det är inget vi kan gå ut med nu. Men det går ju att googla

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

Hej Komplett, skön kund service ni har, när man frågar varför ni tar bort produkter på eran hemsida efter black Friday när det står att priset gäller ända fram till 3-7 januari skitsamma. när ni inte ens hade sålt slut på chassit. sen när man ringer kundtjänst frågar så får man svaret vi gör som vi vill, absolut så sant. men lycka till att behålla era kunder på det sättet!

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av WitchDoctor91:

Hej Komplett, skön kund service ni har, när man frågar varför ni tar bort produkter på eran hemsida efter black Friday när det står att priset gäller ända fram till 3-7 januari skitsamma. när ni inte ens hade sålt slut på chassit. sen när man ringer kundtjänst frågar så får man svaret vi gör som vi vill, absolut så sant. men lycka till att behålla era kunder på det sättet!

Jag har absolut ingen aning om vad du pratar om. Kan du förklara lite tydligare så ska jag försöka hjälpa dig.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Jag har absolut ingen aning om vad du pratar om. Kan du förklara lite tydligare så ska jag försöka hjälpa dig.

//Erik

inte med den attityden!

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av WitchDoctor91:

inte med den attityden!

Om du kan ge mig lite mer kontext, artiklenummer, ordernummer eller liknande så kan jag försöka att hjälpa dig.
Lösryckt kritik om något chassi och hur vår kundservice bemött dig kan jag tyvärr inte göra så mycket med, mer än att beklaga om vi brustit i vår service. Om du inte vill dela med dig av mer info om produkt, kund eller ärende -nummer här på SweClockers så får jag hänvisa dig till vår kundservice.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av WitchDoctor91:

inte med den attityden!

Vad för attityd? Om du bara ville spy galla så tänker jag; mission accomplished.
Om du däremot faktiskt hade en riktig fråga som du ville att Erik skulle svara på så får du väl förstås ge honom lite bättre info?
Menar bara att ibland får man vad man ger. Trist att du har en dålig erfarenhet av någon i kundservice men bad input = bad output.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk

https://www.komplett.se/product/1163841/datorutrustning/dator...

https://www.komplett.se/product/1163842/datorutrustning/dator...

så den svarta ville jag ha, men nu har ni höjt priset behållt det vita för det priset, men det stog exakt samma på båda text : 65 st på väg in. Obekräftad 8 januari 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av WitchDoctor91:

https://www.komplett.se/product/1163841/datorutrustning/dator...

https://www.komplett.se/product/1163842/datorutrustning/dator...

så den svarta ville jag ha, men nu har ni höjt priset behållt det vita för det priset, men det stog exakt samma på båda text : 65 st på väg in. Obekräftad 8 januari 2023

Antalet till special pris tog väl slut? Är inte ovanligt med visst antal till ett special pris

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Skrivet av MoNkeY-05:

Vad för attityd? Om du bara ville spy galla så tänker jag; mission accomplished.
Om du däremot faktiskt hade en riktig fråga som du ville att Erik skulle svara på så får du väl förstås ge honom lite bättre info?
Menar bara att ibland får man vad man ger. Trist att du har en dålig erfarenhet av någon i kundservice men bad input = bad output.

okej

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av WitchDoctor91:

https://www.komplett.se/product/1163841/datorutrustning/dator...

https://www.komplett.se/product/1163842/datorutrustning/dator...

så den svarta ville jag ha, men nu har ni höjt priset behållt det vita för det priset, men det stog exakt samma på båda text : 65 st på väg in. Obekräftad 8 januari 2023

Den som är ansvarig för rabatterna på dessa produkter har gått för dagen och jag ber att få återkomma när jag forskat vidare i detta. Men vad jag kan se just nu så togs rabatten bort den 5 december. Exakt anledning ska jag undersöka men det är troligt att vi sålt slut (fyllt förbokningarna) på det antal vi har till angivet pris. Det är också troligt att priset på den vita modellen också kommer att höjas innan avslutad kampanjperiod.

Jag återkommer med mer info så snart jag fått det bekräftat av de som sitter med kampanjpriserna.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Kudos till @Komplett som behåller lugnet med detta gnäll.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av WitchDoctor91:

https://www.komplett.se/product/1163841/datorutrustning/dator...

https://www.komplett.se/product/1163842/datorutrustning/dator...

så den svarta ville jag ha, men nu har ni höjt priset behållt det vita för det priset, men det stog exakt samma på båda text : 65 st på väg in. Obekräftad 8 januari 2023

Mina initiala misstankar visade sig stämma. Vi har, på förbokning, sålt slut det antal vi hade till det rabatterade priset och rabatten togs därför ner den 5 december.
Vi har alltid som mål att sälja produkter under hela den kampanjperiod som vi kommunicerar. Men slutförsäljning före kampanjslut förekommer samt att oförutsedda händelser kan tvinga oss att avsluta en kampanj i förtid. Exempel på detta kan vara uteblivna leveranser, oväntad eller plötslig höjning av inköpspriser m.m.
Vi beklagar att du inte hann slå till innan vi sålde slut chassit vi hade till kampanjpris. Rabatter och olika kampanjer kommer och går och med lite tur kommer det kanske en ny prissänkning på ett chassi som du vill ha.

@RVX, tack. Vi tycker att en god ton är en förutsättning för bra diskussioner här i forumet. Vi tar det lungt, alla kan ha en dålig dag eller agera i affekt.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej @komplett

Beställde den här hdd'n på mellandagsrean 25e dec, och den står fortfarande som "bekräftad i lager 30e december". Är den i lager eller inte?? https://www.komplett.se/product/1217371/datorutrustning/lagri...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sopiis:

Hej @komplett

Beställde den här hdd'n på mellandagsrean 25e dec, och den står fortfarande som "bekräftad i lager 30e december". Är den i lager eller inte?? https://www.komplett.se/product/1217371/datorutrustning/lagri...

Inte i lager. 100+ st. redo att skickas den 7 januari 2023

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Sopiis:

Hej @komplett

Beställde den här hdd'n på mellandagsrean 25e dec, och den står fortfarande som "bekräftad i lager 30e december". Är den i lager eller inte?? https://www.komplett.se/product/1217371/datorutrustning/lagri...

Tjena!

Vår kundservice kan hjälpa dig att besvara orderspecifika frågor. Utan ditt ordernummer kan jag inte se mer än vad som står på webben. En gissning från mi sida är att denna SSD blivit försenad från 30e dec och att den som ansvarar för att uppdatera datumet varit ledig över jul och nyår, och därför har det släpat något. Nu är det 7 januari som gäller och den info vi har är att de ska lämna lagret då. Så förhoppningsvis har du din disk tidigt nästa vecka.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej!

Vad är det för tekniska problem ni har?
Beställde en TV som jag verkligen hoppades skulle komma innan helgen då jag beställde i Måndags eftermiddag.
Den "behandlas" fortfarande och tydligen har ni haft tekniska bekymmer som orsak till att den inte blivit skickad.
Det är väl bara slänga på en fraktsedel på kartongen och skicka den?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Vissii:

Hej!

Vad är det för tekniska problem ni har?
Beställde en TV som jag verkligen hoppades skulle komma innan helgen då jag beställde i Måndags eftermiddag.
Den "behandlas" fortfarande och tydligen har ni haft tekniska bekymmer som orsak till att den inte blivit skickad.
Det är väl bara slänga på en fraktsedel på kartongen och skicka den?

Hej.

Vi beklagar att du fick vänta på din TV. En tid i förra veckan så var det vissa delar av vårt affärssystem som inte fungerade som det skulle.
Vi behandlar tusentals beställningar om dagen och förlitar oss på att våra system har kontroll på mängder av data så som lagersaldon, var på lagret varor finns, vem som beställt, om/hur beställningen är betald, tulldeklarationer och mycket mer. Det kan tyckas enkelt att " bara skicka "en order men för att göra det möjligt måste flera system prata med varandra i en ganska komplex dans.
Tack för ditt tålamod och hoppas att du blir nöjd med TVn även om den kom några dagar senare än vad både du och vi hoppats på.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Snickarboa:

Hijackar in mig för att leverera anekdot.

Beställde 5 diskar på senaste bonanzan, dom kom skramlande löst i kartong. Orkade inte göra nåt väsen av det då alla butiker gör likadant med ungefärlig början för 12-15 år sen.

Många vittnesmål har levererats på det här temat här i forumet genom åren, och att även hårdiskar skickas på det "moderna" sättet utan dämpmaterial i lådan som håller glapp borta är verkligen en travesti. Men som sagt, alla gör det så inget angrepp på komplett från min sida, jag är bara flabbergasted över att det får fortgå.

Skrivet av evil penguin:

Det var i början av året, januari kanske?

Jag följer upp era kommentarer här så vi håller oss till topic i 4090 -tråden
Tack för er återkoppling. Jag ska ta det vidare med lagret och undersöka hur det ligger till i dagsläget. Jag återkommer med svar här.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Aj, hade glömt bort denna döda tråd

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av rwkk:

Aj, hade glömt bort denna döda tråd

Den får liv lite då och då

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram