Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

@Ricky83: minst en bild är från Nääs slott mellan Göteborg och Alingsås i alla fall

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

Här har vi mitt vrålåk!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ricky83:

Vart i Sverige är det där?
Riktigt krispiga bilder!

Tusen tack!

Allihopa är från Göteborgsområdet. Lite blandat från Nääs slott, Jonsered & Landvetter

Skrivet av glemmy:

@Ricky83: minst en bild är från Nääs slott mellan Göteborg och Alingsås i alla fall

Sedärja

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Är väl inte den mest aktiva på forumet här. Men bilar ligger mig varmt om hjärtat och likaså morgonscrollen på SweC!
Har ett stort bilintresse men med jobb, hus, fru och två småbarn (1&3 år) så räcker inte riktigt tiden till. Hade en Honda Accord Type R från 1999 med extra allt som jag sålde i somras och bytte till barndomsdrömmen.. En Porsche! I många ögon "fattigmansversionen", Boxster S. Men vilken fantastisk körmaskin. Om ett par år så siktar jag på en 911.

Tanken med Boxstern är att jag och frugan ska få en liten "renewal" när vi väl får några barnfria stunder i sommar så ska bara vi två hemestra och bränna våra hårbottnar. När vi sågs för tusen år sedan så hade jag en C70 cab som vi dönade runt i som två unga odödliga kungligheter. 😊

Hondan som fick fara vidare. Fantastisk bil!

Porsche Boxster S

Visa signatur

ASUS Z170 PRO GAMING | Intel Core i5 6600K 4.2 GHz | ASUS GeForce GTX 1080 Strix Gaming Advanced 8GB | Corsair Vengeance LPX 16GB 2133MHz | Corsair CX650M | Samsung 960 EVO 250GB | Kingston V300 120GB | Seagate Barracuda 64MB 1TB | Seagate Barracuda 64MB 2TB | ASUS PCE-AC68 |
Fractal Design Define R4 Titanium Windowed | AOC G2778V 27" 75Hz

Permalänk
Medlem

Nice!
Såldes de där Honda accord type R i Sverige?
(Jag tror inte jag nånsin sett en i verkligheten)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Favorit i repris och ny-gamla projektet.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Nice!
Såldes de där Honda accord type R i Sverige?
(Jag tror inte jag nånsin sett en i verkligheten)

Om inte minnet sviker mig så såldes det 22 svensksålda ATR och strax under 2000 i Europa. Sist jag kollade så fanns det 18 i Sverige med importer inkluderat. En väldigt udda fågel som fick mycket skumma blickar av folk. Många tummar upp från dom som "visste".

Visa signatur

ASUS Z170 PRO GAMING | Intel Core i5 6600K 4.2 GHz | ASUS GeForce GTX 1080 Strix Gaming Advanced 8GB | Corsair Vengeance LPX 16GB 2133MHz | Corsair CX650M | Samsung 960 EVO 250GB | Kingston V300 120GB | Seagate Barracuda 64MB 1TB | Seagate Barracuda 64MB 2TB | ASUS PCE-AC68 |
Fractal Design Define R4 Titanium Windowed | AOC G2778V 27" 75Hz

Permalänk
Medlem

Spontanbytte min 420 GranCoupe mot en 535d X-drive GT
680 newton under huven och 7-seriens stolar är en perfekt vägmaskin,
över 5 meter lång dock, så kanske inte en ultimat cityspinner. men vad gör väl det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gidde:

<Uppladdad bildlänk>

Spontanbytte min 420 GranCoupe mot en 535d X-drive GT
680 newton under huven och 7-seriens stolar är en perfekt vägmaskin,
över 5 meter lång dock, så kanske inte en ultimat cityspinner. men vad gör väl det.

Ovanligt att en BMW tar upp flera parkeringsplatser....
Nej då, skämt åsido så är det en jäkligt fin bil!

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

De säger ju att det är sommar fortfarande ju...

https://i.imgur.com/sb9GxOa.jpg

Visa signatur

MalZon: ASUS G771JM - i7 4710HQ - 16Gb DDR3 - GTX860M - 128Gb SSD + 1Tb - 17,3"
GARAGE: ASUS P5Q PRO - C2Q Q9650 - 8Gb DDR2PC8500 - 8800 GTS - 256Gb SSD - 22"
MAP: Dell E6410 - i5 M460 - 4Gb - nVidia 3100M - 320Gb SATA - 14,1"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MalZon:

Alltså.... Dröm!

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micksson:

Porsche Boxster S

Jag gick till en Boxster från en MX-5a och måste säga att de öppnat upp för en fördel jag inte tänkte på innan köpet, korta resor med vettigt bagage för 2 personer!

Vart över 300 mils norge resa med våran i somras, funkade toppen!

Borde kanske inte lägga till den här men den gör sig så bra på bild så finns nog en och annan som uppskattar den

Motor och växellåda från en E36 M3, var hemsk o köra så såldes redan efter några månader. Älskade utseendet på den annars

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Infinity_90:

Jag gick till en Boxster från en MX-5a och måste säga att de öppnat upp för en fördel jag inte tänkte på innan köpet, korta resor med vettigt bagage för 2 personer!
https://forum.7900klubben.se/download/file.php?id=7418
Vart över 300 mils norge resa med våran i somras, funkade toppen!

Borde kanske inte lägga till den här men den gör sig så bra på bild så finns nog en och annan som uppskattar den
https://forum.7900klubben.se/download/file.php?id=7306
https://forum.7900klubben.se/download/file.php?id=7307

Motor och växellåda från en E36 M3, var hemsk o köra så såldes redan efter några månader. Älskade utseendet på den annars

På vilket sätt var den hemsk att köra? Riktigt snygg var den hursomhelst!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Köpte denna bilen i början på året för att dämpa 30-årskrisen, men ångrar inte en sekund!

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

På vilket sätt var den hemsk att köra? Riktigt snygg var den hursomhelst!

Fantastisk motor när man låg på 100% attack, älskade att varvas och med lättat svänghjul och sinterlamell så var de så den skulle köras.
På de hård dämpning, dåliga bromsar som tog ojämt(något vakuum problem eller dåligt bromsservo misstänkte jag) så vart de ingen avslappnande körning direkt
Byte ifrån sinter-lamellen hade nog varit ett bra första steg för att få den mer körbar.
Sinterlamell på ZF-låda ger ett härligt missljud också som hörs så fort kopplingen inte är nedtryckt:
https://youtu.be/1QJC3rOsxAM
Med en hel del andra bilar i vagnparken som också behövde fix och tid så tänkte jag att jag kör en intressekoll på den innan jag börjar investera pengar på att göra den så som jag vill ha den och fick napp direkt så då fick den åka. Har ångrat mig lite i efterhand.

Men motorn hade nog varit helt fantastisk i en mer renodlad sportbil. Jag ville ha en fet glassätarbil som gick o vardagsköra litegrann

Permalänk

Vi bytte vår Mazda6

Mot en Volvo V60 T5

Sen innan har vi ju vår Caddy

Och vår Polo Wrc

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Infinity_90:

Fantastisk motor när man låg på 100% attack, älskade att varvas och med lättat svänghjul och sinterlamell så var de så den skulle köras.
På de hård dämpning, dåliga bromsar som tog ojämt(något vakuum problem eller dåligt bromsservo misstänkte jag) så vart de ingen avslappnande körning direkt
Byte ifrån sinter-lamellen hade nog varit ett bra första steg för att få den mer körbar.
Sinterlamell på ZF-låda ger ett härligt missljud också som hörs så fort kopplingen inte är nedtryckt:
https://youtu.be/1QJC3rOsxAM
Med en hel del andra bilar i vagnparken som också behövde fix och tid så tänkte jag att jag kör en intressekoll på den innan jag börjar investera pengar på att göra den så som jag vill ha den och fick napp direkt så då fick den åka. Har ångrat mig lite i efterhand.

Men motorn hade nog varit helt fantastisk i en mer renodlad sportbil. Jag ville ha en fet glassätarbil som gick o vardagsköra litegrann

Låter som en rätt krävande personlighet att leva med ja!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisken92:

Köpte denna bilen i början på året för att dämpa 30-årskrisen, men ångrar inte en sekund!

https://i.postimg.cc/rsWCqTdq/1234.jpg

Senaste Cayman:en? Skitsnygg!

Permalänk

Frugans bil
vw T-roc -21 110hk så inget upphetsande

Min pendlarpulka
Renault megane -12 1.6l diesel 130hk kamkedja, låg skatt och bränslesnål

Sist men inte minst husbilen
Hymer -98 116hk td och 3.2t så inte heller någon bråttommaskin

Bjuder på en bild av Renault på isvägarna i skärgården förra vintern

länkade fel bilder
Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Rog Strix B550-e gaming
Asus Rog Strix RTX 2070 oc

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoxRacingInc:

Vi bytte vår Mazda6
<Uppladdad bildlänk>

Mot en Volvo V60 T5
<Uppladdad bildlänk>

Sen innan har vi ju vår Caddy
<Uppladdad bildlänk>

Och vår Polo Wrc
<Uppladdad bildlänk>

Fan vad kul, jag hade en WRC för några år sedan! Roadtrippade den i Europa med en polare bland annat. 😎

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem
Skrivet av db1:

Senaste Cayman:en? Skitsnygg!

Tack det är en Cayman S 981!

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk
Skrivet av Garvey:

Fan vad kul, jag hade en WRC för några år sedan! Roadtrippade den i Europa med en polare bland annat. 😎

Sedär, kul o höra! 😀👍🏻
Rolig liten bil, tyvärr så kör vi den alldeles för sällan.
1300mil sen ny.

Men det var aldrig några problem att kuska runt i Europa?

Permalänk

11 månaders väntan men det var lätt värt det! =D

Visa signatur

PC:Intel i9 12900K, 32 GB DDR5, 4*2TB Corsair MP600 Pro, Nvidia 3090 FE, Win 11, Corsair HydroX, ASUS PA32UC & Aorus AD27QD | Kamera: Nikon D610 | Server: i5, 32GB, 7*18TB Debian

Permalänk
Medlem

Arbetshästen

...och nyligen införskaffade leksaken.

Visa signatur

| R9 7950x | 64GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoxRacingInc:

Sedär, kul o höra! 😀👍🏻
Rolig liten bil, tyvärr så kör vi den alldeles för sällan.
1300mil sen ny.

Men det var aldrig några problem att kuska runt i Europa?

Min var ju lite moddad, bland annat med uppgraderat avgassystem. Så ljudnivån var väl kanske inte kanonbekväm när vi sträckkörde hem från Amsterdam. Men annars, inga större problem. Väckte rätt mycket uppmärksamhet i Tyskland, blev fotograferad på en mack av en ferrariägare bland annat.

1300 mil, herregud. Håll hårt i den, dom har stått sig bra i värde och kan säkert börja bygga samlarvärde om några år.

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem

Tröska! :DDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av minsk78:

Grattis till leksaken.
Själv var jag sugen på en Type R, men insåg att den skulle bli för dyr att köpa och äga.
Så fick bli en "vanlig" Sport Plus från 2019(182 hk) i augusti. Blir att fixa lite, tills nästa års upplaga Japdays, fick lite inspiration under årets upplaga.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem
Skrivet av davvarn:

Grattis till leksaken.
Själv var jag sugen på en Type R, men insåg att den skulle bli för dyr att köpa och äga.
Så fick bli en "vanlig" Sport Plus från 2019(182 hk) i augusti. Blir att fixa lite, tills nästa års upplaga Japdays, fick lite inspiration under årets upplaga.

Tackar, jag har suktat efter den en längre period, och till slut tog ha-begäret över det logiska tänkandet. 😁😁
Jag ska nog också till Japdays nästa år så vi kanske ses där då! 😉

Visa signatur

| R9 7950x | 64GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoxRacingInc:

Och vår Polo Wrc
<Uppladdad bildlänk>

ååååååhhhh dom är så kaxiga och coola

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Vart är bilarna göbbar? Upp med bilder nu!

Visa signatur

Black smoke doesnt mean engines broke #diesel