Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Beställde i somras när det va 499 + 100kr kod och har stått 17/11 hela tiden. Dom lägger typ på en vecka när man inte har prime eller lägger 99kr express. Priset är ändå så pass bra så bryr mig inte så mycket. Hade jag veljat ha på release så hade jag definitivt inte köpt på Amazon. Din leveransdag som du fått stämmer förmodligen så vill du ha det snarast så avboka och åk till EG imorgon.

Har prime och jag får avvikelse. De låter folk förboka mer ex än vad de har misstänker jag

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av ninjalulz:

Brukar vanligtvis inte förboka spel men gav med mig då jag ansåg att 499:- var ett vettigt pris. Har fått en leveranstid mellan 15 Nov - 12 Dec.

<Uppladdad bildlänk>

Ser nu att förväntad leveranstid är Torsdag 10/11 om jag lägger en beställning nu så man undrar lite hur Amazon prioriterar förbokningar.

<Uppladdad bildlänk>

Skrivet av megaman01:

Beställde i somras när det va 499 + 100kr kod och har stått 17/11 hela tiden. Dom lägger typ på en vecka när man inte har prime eller lägger 99kr express. Priset är ändå så pass bra så bryr mig inte så mycket. Hade jag veljat ha på release så hade jag definitivt inte köpt på Amazon. Din leveransdag som du fått stämmer förmodligen så vill du ha det snarast så avboka och åk till EG imorgon.

Tack för svaren!
Jag tog en liten risk och avbokade mitt spel. Skaffade sedan gratis Prime och köpte om det. 100:- rabatten funkade igen och nu står det att det levereras på torsdag istället (GRATIS Prioriterad hemleverans : torsdag, 10 nov). Ni har ju dock fått ett jäkla bra pris så det är verkligen värt väntan. Tror att spelet ändå dyker upp tidigare än deras förutsägelse, eller så har det i alla fall varit för mig tidigare när jag köpt spel där.

Permalänk
Medlem

Sweclockers: Förboka inte spel!
också Sweclockers: När får jag mitt förbokade spel?
🙃

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Sweclockers: Förboka inte spel!
också Sweclockers: När får jag mitt förbokade spel?
🙃

Skillnad på spel och spel. Finns inget annat som kan mäta sig med GOW 🤩

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Jag hade initialt 18 november som förväntat leveransdatum på min beställning. Har numera skaffat 1 månad gratis prime, så testade att byta leveransmetod på min befintliga beställning till prioriterad hemleverans och sen tillbaka till att det ska gå till ombud. Nu kommer spelet istället till ombud nu på fredag.

What.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem

Min kom igår, skickades igår och kom på kvällen.
Prime.

Permalänk
Konsolgrävare

Köpte också från amazon i somras för 499 dealen och har fått försenad leverans.. varit så taggad inför release och kan nu inte bestämma mig om man ska vara ekonomisk eller inte haha!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Min order blev flyttad inatt från 17e till 11e så fick tidigare leverans. Sen hade jag blandat ihop priset med Mirage som jag beställde nyligen. 499kr va det och inget annat. Ändå bra pris. Tyvärr åker jag till Usa med jobbet i helgen så får bli spel i December 🙃

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

Självhatet är stort just nu. Har vart fram o tillbaka på om man skulle förbeställa o vara med o lira Ragnarök från start.

Väntade för länge på att ta beslut så köpte det på playstation store imorse och började ladda hem det. 849 spänn, örk.

Men ser ju galet ut så blir säkert bra

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Självhatet är stort just nu. Har vart fram o tillbaka på om man skulle förbeställa o vara med o lira Ragnarök från start.

Väntade för länge på att ta beslut så köpte det på playstation store imorse och började ladda hem det. 849 spänn, örk.

Men ser ju galet ut så blir säkert bra

Äh! Slå ut pengarna på alla timmar du kommer få så är det inte mycket per timme. Om du har kul i 20 timmar är det typ 42 spänn/tim.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Köpte också från amazon i somras för 499 dealen och har fått försenad leverans.. varit så taggad inför release och kan nu inte bestämma mig om man ska vara ekonomisk eller inte haha!

Hade samma problem, hade förbokat med Prime till ett bra pris men fick försenad leverans. Kontaktade kundtjänst som ville att jag skulle lägga en ny beställning som dem sedan kunde prisjustera i efterhand. Den nya beställningen ska komma fram idag, får se om det håller men kan vara ett tips till dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Självhatet är stort just nu. Har vart fram o tillbaka på om man skulle förbeställa o vara med o lira Ragnarök från start.

Väntade för länge på att ta beslut så köpte det på playstation store imorse och började ladda hem det. 849 spänn, örk.

Men ser ju galet ut så blir säkert bra

849:- är dyrt som fan men just i detta fall är det värt pengarna om du frågar mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av mgsrex:

849:- är dyrt som fan men just i detta fall är det värt pengarna om du frågar mig

Får se om man hinner börja nåt med det innan fredag kväll, sjukt peppad men kids o fmilj går först på vardagar

Men. Gnnnnnnnh.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vilket grafikläge på Ragnarök kör ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Vilket grafikläge på Ragnarök kör ni?

Har inte börjat spela än, men jag kommer att köra "vanliga" performance mode, då jag inte har en TV med 120Hz, HDMI 2.1 och VRR stöd. Kollade på Digital Foundry's tech review där dom testade dom olika grafiklägena och för mig med 60Hz TV så verkar det vara Favour Performance som är bästa valet.

Om det är nån som tänker titta på videon (nedan) så vill jag varna för spoilers, början har ganska mycket spoilers. Dom börjar prata om dom olika lägena vid 13:20.

Permalänk
Medlem

Fy fan vad bra Ragnarök är änsålänge.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem

Jag kör ögongodis framförallt på ragnarök (tvn har hdmi 2.1, 120hz o allt det där) och är helt wowad av upplevlesen. Also, det är fortf helt galet satisfying att kasta yxan i huvudet på Fi och kalla tillbaka den.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Vilket grafikläge på Ragnarök kör ni?

Jag hade följt DFs rekommendationer som i deras video såg rimligast ut. Alltså:

60hz: Performance 60fps target

120hz: Performance 60fps target (eventuellt Quality 40fps target om man tror man föredrar det)

120hz VRR: Performance 60fps unlocked (eventuellt Quality 40fps om man tror man föredrar det)

Jag föredrar alltid högre fps, men tycker att även för dom som inte bryr sig så mycket så är skillnaden i bildkvalitet för liten för att hoppa ner i fps i det här spelet, 40fps kan ju vara ett undantag kanske som sagt.

Permalänk

Mitt anlände från Amazon idag så hinner prova lite innan man åker över Atlanten. 😏 Kommer nog att börja med 40fps-läget, men efter att ha kört mycket spel på Pc sista tiden i 150+ fps i 4K misstänker jag att det blir tufft att vänja sig.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Performance mode + VRR + HFR ~ 80-110 fps på Ragnarök. Flyter som en dröm.

Provat alla lägen men tycker inte att grafiken påverkas så mycket mellan Quality och Performance.

Jösses vad vackert spelet är

Permalänk
Medlem

https://twitter.com/witchergame/status/1592177211481944068?s=...

The Witcher 3: Complete Edition har ofta varit på rea senare tid där jag själv i somras plockade upp spelet för 149 kr på Playstation Store. Så om ni är intresserade, håll utkik på Black Friday

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

https://twitter.com/witchergame/status/1592177211481944068?s=...

The Witcher 3: Complete Edition har ofta varit på rea senare tid där jag själv i somras plockade upp spelet för 149 kr på Playstation Store. Så om ni är intresserade, håll utkik på Black Friday

Kan man hoppa på Witcher 3 eller behöver man nöta 1:an och 2:an också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Kan man hoppa på Witcher 3 eller behöver man nöta 1:an och 2:an också?

Jag har inte spelat 1-2 och tyckte det funkade ypperligt att hoppa in direkt på 3:an. En recap eller två på Youtube och sen är det bara att tuta och köra!
Med det sagt så kan det ju mycket väl vara så att du får ut mer av spelet om du också spelat de första två, men som sagt så kände jag aldrig direkt att jag saknade något under min över 250 timmar långa genomspelning.

Visa signatur

Konsolgubbe

Permalänk
Permalänk
Medlem

Väldigt billigt jämfört med konkurrenterna och vad man får.
Men jag kan hålla med om att det är mycket pengar, men ett billigare headset hade nog inte varit intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Kan man hoppa på Witcher 3 eller behöver man nöta 1:an och 2:an också?

Jag har spelat genom båda vid release och nån gång efter det också, men jag skulle inte vilja gå tillbaka till dem idag. Framförallt kontrollerna har inte åldrats speciellt väl.

Du behöver inte veta något för att hoppa in i 3:an, bättre att lämna dem och se om du är peppad att gå tillbaka och spela dem efter att du är klar med 3:an. Vilket tar ett tag, Witcher 3 är enormt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Kan man hoppa på Witcher 3 eller behöver man nöta 1:an och 2:an också?

Jag gillade eller föll aldrig för Witcher 1 eller 2, hoppade på 3:an och fastnade fullkomligt. Har spelat igenom det flera gånger. Du behöver inte spela 1:an eller 2:an. Som någon annan skrev, du kan se en recap på youtube om du vill. Det är inget måste, jag gjorde inte det och kom in i spelet och dess värld ändå.