Bilder på ditt senaste inköp (2022) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlbark:

Du råkar inte vilja dela med dig utav länken till den trappan?
Skulle behöva en till min gammeltjej

Var faktiskt min bror som länkade den till mig.
Var en FBA så hade inte stora förhoppningar att jag skulle få den, annars skulle jag nog best några till.
Denna var det , funkar ypperligt med lite träning:)

https://www.amazon.se/dp/B0B7JFV7YG?ref_=cm_sw_r_apan_dp_7H04...

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Ett annorlunda köp.. hund trappa
Men för 89:- från Amazon så var det värt <Uppladdad bildlänk>

Köpte också en till mossan
Perfekt då hon har 2 gravida tikar som har svårt o hoppa upp i soffan nu.

Permalänk
Medlem

Fotopapper för laserskrivare och ett verktygs sett med förvånansvärt bra kvalite, blir riktigt förvånad vad man kan få för 1500kr jämfört med mina tidigare spärrhantag och hyllsor.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Fick äntligen mitt Keychron K8 Pro från @Inet idag efter lång väntan! Väntat på det sedan i januari när ISO versionen announcades första gången

Switcharna ovanpå är Boba U4 som fått ny fjäder (22mm/55gr) och smörjts med Tribosys 3204.

<Uppladdad bildlänk>

Fick också mitt igår Valde blå brytare för att testa. Gillar tangentbordet skarpt hittills.

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkanftw:

Fick också mitt igår Valde blå brytare för att testa. Gillar tangentbordet skarpt hittills.

Hade varit spännande att testa dem blå switcharna i just det här tangentbordet, med så mycket dämpning lär det inte finns något leaf ping alls

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Valpen tuggade sönder mina brillor så fick bli ett par nya.
Chrome Hearts

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

En av delarna till nya datorn som är under uppbyggnad. Ett Corsair SF750, inväntar just nu ett SSUPD Meshlicious också

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasa64:

https://i.ibb.co/p3XqcMz/D62-EFB70-2934-4-C70-A4-A8-2-B6364-FF2394.jpg

En av delarna till nya datorn som är under uppbyggnad. Ett Corsair SF750, inväntar just nu ett SSUPD Meshlicious också

Bra val av psu, haft en sådan sedan december förra året i mitt mITX bygge, en CM nr200p, rtx3070ti och ryzen 5800x, och knappt så jag vet ens om fläkten har gått igång någon gång eller inte under denna period fastän man har datorn ca 2-3dm från mig.

Visa signatur

W/S: Asus Prime X470-Pro | AMD Ryzen 7 2700x| Corsair Vengeance LPX 32GB,4x8GB, DDR4 2666MHz | Asus GTX 1070 | Samsung 970 EVO 1TB m.2

Permalänk
Medlem

2 styckna hårddiskar, tack till @osgorth

Permalänk
Medlem

Lite skit man köpt på BF:

Scanpan Haptiq 24 + 28cm (750kr styck på nordic nest) Present då jag redan har samma uppsättning, men för bra pris o inte köpa.
2 moderkort, vet inte vilket jag ska behålla ännu Inet 990-1490
5800x3D Inet 2990
4tb SSD Inet 1790

Sen lite kylpasta, noctua AM4 set, hdmi kabel, steelseries pudding caps till min corsair k70 (svårt o hitta som passar bottenraden annars).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purgatory:

<Uppladdad bildlänk>

2 styckna hårddiskar, tack till @osgorth

Gott!

De där blev mitt stora klipp under BF också - supernöjd med dem, och priset!

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av eddan4:

Bra val av psu, haft en sådan sedan december förra året i mitt mITX bygge, en CM nr200p, rtx3070ti och ryzen 5800x, och knappt så jag vet ens om fläkten har gått igång någon gång eller inte under denna period fastän man har datorn ca 2-3dm från mig.

Låter väldigt bra måste jag säga, kul att höra att man har gjort ett bra köp! Det är liknande komponenter som skall hamna i denna burken som du sitter på också

Permalänk
Medlem
Skrivet av osgorth:

Gott!

De där blev mitt stora klipp under BF också - supernöjd med dem, och priset!

Ja riktigt bra pris, tack för att du fick mig att bränna pengar på något jag inte visste att jag behövde
PS5an fick en lite större lagring än tänkt och i stationära får Intel 660p pensioneras, den här är nog lite snabbare.

Permalänk
Medlem

Salig höstblandning i vanlig ordning.. 😎

Seiko Alpinist SPB121J1

S22 Ultra

S8 Tab + Samsung Smart Keyboard Trio 500 + Linocell aluminiumställ

Sonic Garagedomkraft lågprof. 3.0 ton

13600K / Z690 / Inter-Tech IM-1 chassi

Sugrör i titan 😅

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Ny motoriserad projektor golvduk till sovrummet

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

Ny motoriserad projektor golvduk till sovrummet

https://i.imgur.com/O9HcWW9.jpg

Den där såg spännande ut! Vad är det för nån?

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

Spontanköp på Biltema.

Bakgrund: Har redan testat inverter med 2 bilbatterier som drev mitt 75" Teve och 200w förstärkare utan problem i 2 timmar på hälften av batteriet (ett batteri), så min tanke blev att utvidga med några solcells paneler bara för att reducera strömförbrukningen i hemmet och köpa på ett "separat" lågspännings anläggning bredvid nätspänningen. Tänker lite att köra på ett 12v nätverk i hela hemmet, med USB uttag överallt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Komponenter:

  • Cooler Master NR200P

  • ASRock B650E PG-ITX WiFi

  • AMD Ryzen 7600X

  • G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 32GB

  • MSI 4090 Gaming Trio

  • Asus Loki 850W

  • Arctic Liquid Freezer ii 280

  • Western Digital SN850X 4 TB

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
https://cdn.sweclockers.com/galleri/bild/205948?l=eyJyZXNvdXJjZSI6IjIwNTk0OCIsImZpbHRlcnMiOlsidD1sYXJnZSJdLCJwYXJhbXMiOltdLCJrZXkiOiI5NjdjMTM1NWVjMzgwYTU3YWJhZTBkNzQ1YjU2NDc0ZSJ9
https://cdn.sweclockers.com/galleri/bild/205949?l=eyJyZXNvdXJjZSI6IjIwNTk0OSIsImZpbHRlcnMiOlsidD1sYXJnZSJdLCJwYXJhbXMiOltdLCJrZXkiOiI5N2I1NzA5NGM3NWZjYzMxYmVkOTNkNTNkMjIzOWYxMCJ9

Några obsvervationer från bygget:

  • Bakre M2-slotten är nätt och jämt att den är partiellt skymd, varför kylfläns på SSD:n försvåras. Här planerar jag sätta en fläns med tejpliknande thermal pad.

  • Ingen bildsignal vid första uppstart. Inte ens POST. Tur att jag tidigt i min felsökning och googlande stötte på en Reddit-användare som upptäckte att en för hårt monterad processorkylare kan orsaka sådant fel hos ASRocks AM5-moderkort. Efter att ha lossat min lite grann startade datorn normalt.

  • Vänd fläktarna på Arctic Liquid Freezer för inblås INNAN du bygger in den. Det sparar tid.

  • Konsekvent vid omstart och vid flera cold boots fick jag ingen bildsignal och kom inte in i vare sig Windows eller UEFI. Felet visade sig ligga i Memory Context Restore. När detta stängdes av och mina minnen tränas vid varje upp- och omstart så POST:ar datorn varje gång. Felet uppstod både i JEDEC och XMP.

Satan vad trångt med 4090. Som gjutet. Hade fan problem att få in polarens 3080 Ti FE i hans NR200P. Haha

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrnez:

Satan vad trångt med 4090. Som gjutet. Hade fan problem att få in polarens 3080 Ti FE i hans NR200P. Haha

Tricket är att skruva loss hela botten på chassit och bända fram- och baksidan ifrån varandra för att få in grafikkortet.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Tricket är att skruva loss hela botten på chassit och bända fram- och baksidan ifrån varandra för att få in grafikkortet.

Haha. Ser riktigt grymt ut iaf. Snacka om att utnyttja caset till max!

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Avstängd

Lenonov Yoga Tab 11 + sleeve.
Ni kan nog inte gissa vilken butik.

Permalänk
Medlem

Köpte mig 6st av Inets egna tysta 140mm argb fläktar som jag kopplade till en aerocool fläkthub med fjärr så jag kan styra belysningen på alla möjliga sätt.

Valde att ha 3st som inblås och 2st som utblås för att skapa ett övertryck så man inte får in så mycket damm, Jag vet det ser lite skumt ut men bättre och kallare funktion.

@Inet riktigt trevliga och fina fläktar det där, Jag tog bort klistermärket som va lite ocentrerat och störde mig.

Nu kan min i7 3770K/ Asus maximus gene v med 16Gb Corsair Vengeance Pro 2400C11 med ett Msi 3070 suprim x samt ett sound blaster ae-9 spinna på ett tag till

Riktigt bra burk fortfarande som levererar samma fps i Graphics Test 1 och 2 när jag testade ett rtx 3060 Ti i denna burk och min dator med en i9 10850K i ett bench test med TimeSpy, Båda cpuerna oklockade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Salig höstblandning i vanlig ordning.. 😎

Seiko Alpinist SPB121J1
https://i.imgur.com/ulJALyj.jpg

S22 Ultra
https://i.imgur.com/LXCYlWt.jpg

S8 Tab + Samsung Smart Keyboard Trio 500 + Linocell aluminiumställ
<Uppladdad bildlänk>

Sonic Garagedomkraft lågprof. 3.0 ton
<Uppladdad bildlänk>

13600K / Z690 / Inter-Tech IM-1 chassi
<Uppladdad bildlänk>

Sugrör i titan 😅
https://i.imgur.com/tbakSHo.jpg

Grattis till Seiko Alpinist SPB121J1. Det är helt otroligt vad mycket man får för pengarna
och den är fantastiskt snygg.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av NidoKing:

Grattis till Seiko Alpinist SPB121J1. Det är helt otroligt vad mycket man får för pengarna
och den är fantastiskt snygg.

Tackar, håller med på alla punkter. I en kort period för 10-12 år sedan anammade jag ett milt klockintresse där målet precis som i gaming ofta var att hitta något slags endgame, vilket i mitt fall blev en Seamaster (2531.80) Jättefin klocka men insåg snabbt att vad man har för märke på armen inte spelar någon som helst roll, och att ingen annan bryr sig heller

Vidgar man vyerna och kikar på micro-brands finns det mycket fina saker därute. Sneglar på en diver i form av Christopher Ward, vi får se vart det lutar!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Musikälskare

Hämtade ut lite AM5 delar idag till nya bygget

AMD Ryzen 7 7700X 4.5 GHz 40MB
ASUS ROG Crosshair X670E Hero
Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Satte sprätt på lite deg.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem

Monterades idag, har varit utan dator i ett halvår för att de såg lite märkligt ut med ett stort skrivbord i vårt vardagsrum. Fick idén om string system då det passar in i vårt stuk Blev absolut helt ok!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Fick hem lite fler LP's igår

Permalänk
Musikälskare

En styck M.2 SSD, sista delen i bygget där jag har köpt delar sporadiskt över ett år

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Monterades idag, har varit utan dator i ett halvår för att de såg lite märkligt ut med ett stort skrivbord i vårt vardagsrum. Fick idén om string system då det passar in i vårt stuk Blev absolut helt ok!

https://i.imgur.com/8tLwQOQ.jpg

Är det synvilla eller är det lite V-formation på stringhyllan? Ser ut som där alla "DVD-fodralen" står är bredare än där skärmen står

Annars, bra lösning! String-system är riktigt bra för att kompromissa med men tyvärr väldigt dyrt

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |