Tror ABRP tar i beaktning temperatur om du specar det, ställ in rätt bil och vart du ska åka, ser du hur ofta och vart du behöver ladda, borde stå någonstanns vad den räknar med i fröbrukning.
Men räkna med 30-35 kwh/100 som borde de va nära?
Tack för tipset, frågan är dock om deras kalkyl är korrekt ner till de temperaturerna.
-25 kan jag inte gå ner till men runt -15 som det varit senaste dagarna så har jag legat runt 3 kWh/mil med min Mustang Mach-E AWD LR med dubb. Ingen motorväg utan främst 70-90 och lite 100, väglaget har inte tillåtit mer. Ska dock sägas att bilen saknar värmepump och typ 30-35% av förbrukad energi har gått åt till att värma bilen enligt datorn Men gissningsvis så runt 3 eller strax över på en Enyaq
Låter rimligt, värmepumpen är ju inte så effektiv vid - 25 men nog ger den nåt iaf. Får räkna på 25 mil 100-0% låter det som.
Vet inte vad en enyaq skulle dra men körde en vända nu i den här kylan med i4an och landade på 29,5 så räkna lite högre än det skulle jag säga. Höll 110 hela vägen ungefär. Såg som lägst - 28 på termometern och respektive ville ha +27 på sin sida så det lär inte ha hjälpt förbrukningen.
Låter rimligt, i4:an är ju mer aerodynamisk men samtidigt är det inte 110 dit vi brukar köra.
Tackar alla för input!