Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Kanske deignfel i kylaren där med?

Bör användas liggandes?
https://www.gamingbible.co.uk/news/playstation-5-serious-desi...

Klantigt värre... hur kan det rinna ut?

Permalänk
Medlem

Min PS5 har varit stående vertikalt sedan release och har inga problem.
Hur många här har eller haft problemet? Känns lite som click bait…

*UPDATE* Säger inte att det är eller kommer bli bli ett problem men för mig känns det mer som någon som vill skapa rubriker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Min PS5 har varit stående vertikalt sedan release och har inga problem.
Hur många här har eller haft problemet? Känns lite som click bait…

Hur vet du att det inte runnit ut då?

Permalänk
Medlem

Min har legat ner helat tiden. Hade väl inte varit orolig om den stått upp heller iofs.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Hur vet du att det inte runnit ut då?

Ingen pöl under min PS5.

Antar att om det är ett problem om det rinner så hade konsolen pajat eller haft prestandaproblem, vilket jag inte har.
Varför ta upp det i en video om det inte spelar någon roll kan man ju tycka.

Det finns och kommer alltid finnas ett flertal konsoler och annan elektronik som kommer vara felmonterade och generera problem för ett fåtal personer.
30 miljoner PS5 sålda. Vi kommer att märka om är ett problem. Riktigt tråkigt om det är så men until, happy gaming!

Permalänk
Medlem

https://www.playstation.com/sv-se/ps-plus/

Gå med nu och spara upp till 40 %

Prenumerera på PlayStation Plus Premium eller Extra i 12 eller 3 månader och spara 40 % för att få tillgång till hundratals grymma spel från spelkatalogen.

Gäller ej för befintliga kunder (som vanligt).

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Det är ju en riktig designmiss om konsollen kan med tiden skadas om den står ståendes.

Permalänk
Medlem

Alltså Sony typ uppmuntrar och ger klara täcken och instruktioner på att konsolen kan stå upp.
Skulle den gå sönder för att man följer deras instruktioner så får de se till att fixa den gratis oavsett hur lång tid det gått. För då är det ju ett fabrikationsfel/miss från deras sida i så fall.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Ja, jag hoppas verkligen att det inte är ett utbrett problem, utan mer av ett måndagsexemplar fel. Jag har haft min PS5:a stående sen jag skaffade den för drygt två år sen. Jag har inte märkt av några problem med den än, och hoppas att jag slipper det också.

Permalänk
Medlem

Detta blir Sonys red ring of death

Permalänk
Medlem

Så kan det absolut bli. Det som känns lite konstigt är att ingen som jag känner eller spelar med har något problem med PS5an stående.
Jag skickade in 7st XBOX 360 för RROD och i stor sett alla jag spelade med då behövde skicka in i alla fall minst en 360, så det var ett riktigt problem.
Bara hålla tummarna att det är några unika fall och inte ett utbrett fel på alla 30 miljoner sålda konsoler.

Permalänk
Medlem

Xbox 360 hade ju en failure rate på över 50% med sin rrod. Känns som om vi skulle hört mycket mer om det här om det var så många som drabbats. Vi får se vad som händer.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Vi får se vad som händer.

Det är ju det som "fixarna" rapporterar om nu.
Sony kommer inte kommentera vad felet är med enheter som lämnas in på garantin.
Återkalla 30 miljoner konsoler pga man snålat in på isolering

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Det är ju det som "fixarna" rapporterar om nu.
Sony kommer inte kommentera vad felet är med enheter som lämnas in på garantin.
Återkalla 30 miljoner konsoler pga man snålat in på isolering

Ja det kommer rapporter om detta från fixarna. Min poäng var att det borde märkts av massor av PS5-ägare om maskinerna inte funkar som dom ska. Det enda folk klagat på är coilwhine och drifting på DualSense. Vi vet ju inte i dagsläget omfattningen av problemet.
Kanske är ett problem på vissa revisioner.

Som sagt, vi får se.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Vi har ju fått både Spider-Man samt Miles Morales via PS+.
Att uppgradera första Spider-Man till Remastered görs i Miles-Moralesmenyerna genom att hålla in L1. Priset är ca 200kr.
Kommer du äga spelet då?

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Vi har ju fått både Spider-Man samt Miles Morales via PS+.
Att uppgradera första Spider-Man till Remastered görs i Miles-Moralesmenyerna genom att hålla in L1. Priset är ca 200kr.
Kommer du äga spelet då?

Ja, spelet binds digitalt till kontot så du behöver inte Miles Morales skivan för att spela. Lånade ut Miles Morales till en polare så köpte han Remastered för 200 spänn och gav tillbaka skivan

Permalänk
Medlem

Känns som att detta med läckaget är lite överdrivet men man blir lite orolig. Har haft min konsol i vertikalt läge sedan releasen. Kan egentligen ställa den horisontellt men den kommer äta upp så mycket plats på datorbordet. Vill inte heller flytta den till Tv:n för då förlorar jag 120 Hz.

Kommer ni som har konsolen vertikalt byta till horisontellt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mgsrex:

Kommer ni som har konsolen vertikalt byta till horisontellt?

Jag har lagt min ner. Känns som att det är bättre att ta det osäkra före det säkra. Om någon/några veckor vet vi nog mer om det är ett stor problem eller bara några få otursexemplar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mgsrex:

Känns som att detta med läckaget är lite överdrivet men man blir lite orolig. Har haft min konsol i vertikalt läge sedan releasen. Kan egentligen ställa den horisontellt men den kommer äta upp så mycket plats på datorbordet. Vill inte heller flytta den till Tv:n för då förlorar jag 120 Hz.

Kommer ni som har konsolen vertikalt byta till horisontellt?

Om det visar sig att det är ett utbrett problem så kommer jag nog att lägga den ner. Problemet är bara var jag ska göra av den då jag inte har plats för att ha den horisontellt i tv bänken jag har. Den står ovanpå bredvid tv:n just nu.

Permalänk

Den har stått upp sedan 2 år tillbaka(konsolen alltså) och det kommer den fortsätta att göra, men återkommer om något skulle hända!

Permalänk
Medlem

Någon som kör PS Plus? Funderar på om det överhuvudtaget är värt och isåfall vilken prisnivå som är intressant.

Hur gör ni andra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

Någon som kör PS Plus? Funderar på om det överhuvudtaget är värt och isåfall vilken prisnivå som är intressant.

Hur gör ni andra?

Jag har PS Plus Premium men skulle nog säga att Extra är det bättre valet.
Just nu är det 40% rabatt på Extra och Premium.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

Någon som kör PS Plus? Funderar på om det överhuvudtaget är värt och isåfall vilken prisnivå som är intressant.

Hur gör ni andra?

Ja kör bas nivån av den anledningen att kunna spela online de gånger jag vill det.
Resten av det man får är bara en bonus som är trevligt men inget måste för mig.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Jag har PS Plus Premium men skulle nog säga att Extra är det bättre valet.
Just nu är det 40% rabatt på Extra och Premium.

För mig står det bara 30% rabatt 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

Någon som kör PS Plus? Funderar på om det överhuvudtaget är värt och isåfall vilken prisnivå som är intressant.

Hur gör ni andra?

Du får just nu extra för samma pris som bas modellen om du köper 1 år skulle säga det är väldigt prisvärt för 620kr. Du får tillgång till ett helt ok spelbibliotek med hundratals spel. Så köp extra (mellannivå)

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

Någon som kör PS Plus? Funderar på om det överhuvudtaget är värt och isåfall vilken prisnivå som är intressant.

Hur gör ni andra?

Jag kör Extra. Har inte haft Playstation på några år, så har massor med spel att ta tag i. Lätt värt för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

För mig står det bara 30% rabatt 🤔

https://www.playstation.com/sv-se/ps-plus/

https://www.polygon.com/23542092/playstation-plus-subscriptio...

https://www.playstationlifestyle.net/2023/01/06/ps-plus-extra...

https://www.pushsquare.com/news/2023/01/ps-plus-subscriptions...

Kanske är 30% för Extra och 40% för Premium, kan inte se exakt då jag redan prenumererar.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Står 30% på bägge för mig. Så kanske skiljer sig beroende på vilken marknad man tillhör. De du länkade var ju i dollar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

Står 30% på bägge för mig. Så kanske skiljer sig beroende på vilken marknad man tillhör. De du länkade var ju i dollar.

Det står ju 40% på svenska PS-länken du fick.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4