Permalänk

Problem med grundig tv

Jag har en konstig menu som loopar på min grundig tv.
Det slutar aldrig, klickar jag på något stängs den ner men börjar efter 10 sek.
Denna menyn vägrar alltså försvinna.

Bara när man kollar på något med HDMI

Tvn är inte nyköpt men helt oanvänd.
Har stått i 6 månader sedan min farfar gick bort och han hann aldrig titta på den.

Permalänk
Medlem

Ser ut som något butiksläge där dom gör reklam för TVns funktioner. Gå igenom inställningarna och se om du hittar något liknande.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Skrivet av nu1mlock:

Ser ut som något butiksläge där dom gör reklam för TVns funktioner. Gå igenom inställningarna och se om du hittar något liknande.

Hmm ja där sa du något.
Jag har dock gått igenom alla inställningar.

Permalänk
Medlem

Går det att fabriks återställa tvn?

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 7800X3D Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6400MHz cl30 - Asus Tuf 7900xtx - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem

Står den i butiksläge?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Pantburk:

Går det att fabriks återställa tvn?

Gjort det men samma problem återstår.

Skrivet av MCRJ:

Står den i butiksläge?

Det verkar som det, men har testat allt och får inte bort det.

Permalänk
Medlem

Om det är demo läge vilket det ser ut att vara. Så brukar det vara hyfsat lätt att sätta en tv i demo, och troligen lite svårare att ta ur, för gissar att butiker gillar inte om gemene man som pillar på tv:in kan ta ur den ur demo bara sådär.

Så bara en gissning från mig. Men tror inte alternativet för att ta ur demo läge ligger i en meny som man kan komma åt utan någon konstig knapp kombination på kontrollen, kord eller typ speciell fjärrkontroll kanske 🤔
Står det något i manualen?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Bildexpert 📺

Låter som skrivet som typexemplet på att butiks/demoläget är igång.

Det brukar finnas två nivåer av återställningar. En för att nolla användarinställningar och en för att göra just en komplett fabriksåtersällning. Nu var det några år sedan jag såg en Grundig-TV och då var det rätt tomt i menyerna på användbara funktioner. Så kan vara så att man behöver leta mer. Eller göra någon tidigare okänd kommandorörelse...

Men kanske enklast för att få svar: https://www.grundig.com/sv-se/kundservice

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

Om det är demo läge vilket det ser ut att vara. Så brukar det vara hyfsat lätt att sätta en tv i demo, och troligen lite svårare att ta ur, för gissar att butiker gillar inte om gemene man som pillar på tv:in kan ta ur den ur demo bara sådär.

Så bara en gissning från mig. Men tror inte alternativet för att ta ur demo läge ligger i en meny som man kan komma åt utan någon konstig knapp kombination på kontrollen, kord eller typ speciell fjärrkontroll kanske 🤔
Står det något i manualen?

Skrivet av Laxpudding:

Låter som skrivet som typexemplet på att butiks/demoläget är igång.

Det brukar finnas två nivåer av återställningar. En för att nolla användarinställningar och en för att göra just en komplett fabriksåtersällning. Nu var det några år sedan jag såg en Grundig-TV och då var det rätt tomt i menyerna på användbara funktioner. Så kan vara så att man behöver leta mer. Eller göra någon tidigare okänd kommandorörelse...

Men kanske enklast för att få svar: https://www.grundig.com/sv-se/kundservice

Läst manualen, får kolla med kundservice återkommer