Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Problem med Gigabyte B550M DS3H och WHEA Logger

Permalänk
Medlem

Problem med Gigabyte B550M DS3H och WHEA Logger

Hejsan.

Har stött på ett väldigt mysko problem.
Jag köpte för ett par månader sedan ett Gigabyte B550DS3H till grabben som till en början fungerade bra sedan började datorn bara att tvärdö och jag misstänkte CPU och gav han då min Ryzen 5 3600 och den funkade då en stund igen, sedan började problemen att uppstå igen, fast inte lika hårda utan nu var det omstarter istället. Jag kan stresstesta CPU utan problem... Men så fort man startar ett spel så startar datorn om sig.

Vad jag har gjort.
Lagt in nyaste BIOS
Provat med andra CPUer
Provat med andra Minnen
Provat med annan GPU
Provat med annan PSU
Provat med andra Diskar

Jag gogglade lite och hittade denna som verkar stämma överens rätt så bra med problemen jag har: https://www.reddit.com/r/AMDHelp/comments/101jv4a/whea_logger...

Där verkar dom tala om Vcore och lite andra volter, men det känns ju inte som att man ska behöva pilla med dessa inställningar, även om jag har gjort det förr och kan göra det nu, men vill mest bara att det ska fungera.
Kan det vara så att det är läge att lämna in moderkortet på garanti?

MVH
Emil

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.