Fredagspanelen 287: Cachen dom tas

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 287: Cachen dom tas

Noelia och André går igenom veckan som gått där rykande färska Ryzen-processor, överraskning från Nvidia och Diablo IV ligger högt på på topplistan.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Angående Diablo IV 2x Co-op i soffan och 4x "Co-op" online, var det på konsoll eller PC eller bägge?

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Fenrisulvfan:

Angående Diablo IV 2x Co-op i soffan och 4x "Co-op" online, var det på konsoll eller PC eller bägge?

Soffhäng är bara konsol, men online 4x förstod jag det som ska funka till båda delar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Angående Diablo IV 2x Co-op i soffan och 4x "Co-op" online, var det på konsoll eller PC eller bägge?

Oj... Första Diablo till Playstation. Den hade ju Coop. Jag och en polare lade ner en galen mängd tid på det.
Core memory unlocked.
Tack för den påminnelsen!!

Permalänk
Bildexpert
Skrivet av Tazok:

Oj... Första Diablo till Playstation. Den hade ju Coop.

Inte bara det utan även dubbning på svenska. Riktigt tunga röstskådespelare också såsom Gunnar Ernblad och Fredrik Dolk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Soffhäng är bara konsol, men online 4x förstod jag det som ska funka till båda delar

Tråkigt, hade varit kul med sällskap vid PC'n, men jag antar att PC bara ska spelas i en mörk källare med headset och den enda mänskliga interaktionen ska vara över internet med klickande mikrofoner med fördröjning och laggande video och alla dess tillkortakommanden. Som någon skrev i en annan tråd: "det går inte att dela en pizza över discord" handlar ju om så mycket mer än bara trycka in foder i foderluckan.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Tråkigt, hade varit kul med sällskap vid PC'n, men jag antar att PC bara ska spelas i en mörk källare med headset och den enda mänskliga interaktionen ska vara över internet med klickande mikrofoner med fördröjning och laggande video och alla dess tillkortakommanden. Som någon skrev i en annan tråd: "det går inte att dela en pizza över discord" handlar ju om så mycket mer än bara trycka in foder i foderluckan.

Spellaptops och samlas fysiskt går ju fortfarande? Så gjorde vi ofta förr när vi spelade WoW.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Ganska otroligt att det fortfarande inte framkommit att även datorer kopplas till TV. Tror det var ca 20år sedan jag gjorde det första gången.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Spellaptops och samlas fysiskt går ju fortfarande? Så gjorde vi ofta förr när vi spelade WoW.

Tack för tipset, men ingen av dom jag känner som gillar spela Diablo äger en laptop eller skulle vilja.

Då ligger nog konsol närmare till, framförallt om man kan spela för halva priset, själva inköpet av konsol gör det dock meningslöst.

Off-topic:

Det lilla av spelet jag sett imponerar inte såå mycket, det ser ut som att karaktären glider omkring ovanpå bakgrunden, likt många playstation1 -spel.
Fiender som blinkar till innan ett hugg landar och sedan försvinner, ger ju inte den rätta känslan, utan det bör ju vara en köttig kropp som faller lealös till marken som man måste pulsa igenom likt snö, är vad jag skulle önska.

Men jag förstår att man kanske måste göra trailers barnvänliga.

Dold text
Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk

Jobba hårt min vän för cachen kommer sen

Permalänk
Medlem
Skrivet av genguskhan:

Jobba hårt min vän för cachen kommer sen

Du menar väl Zen?

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO