Call of Duty jagar hårdvarufuskare

Permalänk
Melding Plague

Call of Duty jagar hårdvarufuskare

Spelseriens antifusksystem Ricochet får en uppdatering för att hitta och slänga ut spelare som fuskar med hjälp av otillåtna tillbehör.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Därtill kan legitima spelare göras osynliga för misstänka fuskare
#karma

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Svantesson666:

Därtill kan legitima spelare göras osynliga för misstänka fuskare
#karma

Jag undrar om fuskare fortfarande kan se varandra? Det vore ju extra roligt. Helt tomt, förutom en annan tomte som är lite för bra.

Permalänk
Medlem

Sjukt bra!

det här ser ju lovande ut också

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Samtidigt som jag inte gillar fuskare, så skräms jag över hur mycket kontroll och insyn i våra datorer som dessa program tillåts.
Pratas mycket om tracking och liknande när det gäller sociala medier, men finns där någon som checkat så att inte alla dessa low-level anticheat samlar in mer än som är nödvändigt, och om de säljer det vidare?

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul med ett FPS spel där alla funktioner som fuskare har är aktiverade per default :D, Se genom väggar, auto aim, vara osynlig m.m. Gissar på att det blir tråkigt efter 10 minuter

Förstår ärligt inte hur man tänker när man fuskar i spel, och dessutom lägger tid och pengar på att möjliggöra fusk. Det är något väldigt fel i dessa personers hjärnor, inte fått tillräckligt med bekräftelse som barn eller något liknande.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Det blir lättare att fuska men samtidigt svårare...

Visa signatur

𝙙𝙖𝙩𝙤𝙧 Fractal Meshify C|AMD 9 7950X|RTX 3090 TI 24G|ASUS ROG STRIX X670E|32gb DDR5 RAM|Corsair 1200W
𝙡𝙖𝙥𝙩𝙤𝙥 ROG Zephyrus M16 rtx3070ti|Macbookpro M1pro

Permalänk

Jag har så länge funderat på fusk med just extern hårdvara. Liksom det är inte superkomplicerat att göra en hårdvara som kan ta en bild från ens skärm, lokalisera objekt i bilden och sedan beräkna korrekt inmatning för ens mus och tangentbord och sedan göra detta med en robotarm på en fysisk mus och tangentbord. Resultatet blir en lösning där man kan se fuskhårdvaran som isolerad

Svårigheten ligger i att få till det bra till annat än kortspel. Man kan då ta genvägar som istället för kamera emot skärmen så avlyssnar man hdmi kontakten. (men då kan denna hårdvara upptäckas med mjukvara) Istället för att fysisk flytta en riktig mus, så kan hårdvaran simulera en mus och men då upptäckas av mjukvara. Detsamma gäller tangentbordet.

Nå allteftersom åren går så blir fusken jag nämnde enklare att utföra. Och kvar för att upptäcka det går enbart emot att se omänskliga inmatningar.

Jag kollar lite på schackspel online och då avslöjar de fuskare genom att den gör "omänskligt smarta drag". De jämför även schackdragen emot populära schackmotorer och ser om de är samma.

Detta fuskdetektorsätt finns för övrigt på andra saker som prov man gör hemifrån. De analyserar ens svar som ofta är flersvarsfrågor och ser om ens input är omänskligt eller om man har svarat samma som någon annan.

Alltså har man en superlång text och klurig fråga och personen svarar nästan direkt rätt svar och just denna fråga finns läckt på internet, så ger det en antydan om att personen kan ha läst frågan på internet. Speciellt om personen misslyckas med en mycket enklare fråga som den borde kunna om den kunde frågan innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Samtidigt som jag inte gillar fuskare, så skräms jag över hur mycket kontroll och insyn i våra datorer som dessa program tillåts.
Pratas mycket om tracking och liknande när det gäller sociala medier, men finns där någon som checkat så att inte alla dessa low-level anticheat samlar in mer än som är nödvändigt, och om de säljer det vidare?

Yep, som när Wargaming.net släppte sitt första 'anti-cheat' inbakad i sin launcher. Det var så intrusivt så dokument öppnade i Word laddades upp på WGs servrar för 'analys'. Och det superskumma, du övervakaded så länge launchern/game center låg i bakgrunden. Även när du inte spelade. Lyckligtvis kunde man ganska enkelt blockera övervakningen, och ett par år senare trappades det ned från ren spyware till något mer rimligt.

Permalänk
Rekordmedlem

Lösningen är mycket enkel, sluta tävla online.
Jag har aldrig förstått hur någon kan vilja tävla i stället för att bara spela, de som eventuellt vill tävla ska inte vara online utan göra det fysiskt under kontrollerade former i stället för att tramsa på distans och med olika utrustning.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Lösningen är mycket enkel, sluta tävla online.
Jag har aldrig förstått hur någon kan vilja tävla i stället för att bara spela, de som eventuellt vill tävla ska inte vara online utan göra det fysiskt under kontrollerade former i stället för att tramsa på distans och med olika utrustning.

Ja, det hade blivit döden för nätpoker tex. Esport generellt hade dött.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Lösningen är mycket enkel, sluta tävla online.
Jag har aldrig förstått hur någon kan vilja tävla i stället för att bara spela, de som eventuellt vill tävla ska inte vara online utan göra det fysiskt under kontrollerade former i stället för att tramsa på distans och med olika utrustning.

Jag har inga aspirationer att bli cs-proffs, men matchmaking med kompisarna är generellt kul. Hade varit ännu roligare om vi slapp möta idioter med wh och aimbot... Men du menar alltså att varje gång vi vill spela cs ska vi dra ihop 10 pers och LANa?

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem

Stödjer all form av fuskare vid online spel. Eller snarare, all slags subversiv verksamhet kring onlinespel. Lyckas de förstöra onlinespelets affärsmodells så kanske singel-spelen får mer resurser i framtiden.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem

Problematiken jag ser med detta är att i Asien så är fusk normaliserat så pass att dom som fuskar skiter fullständigt om det är i "proffs" nivå eller inte. https://youtu.be/NR8EOxEd8KI När wacky kollar på fuskarna så ser dom till och med att någon kollar på dem så då svarar dom med att skjuta på väggen med förkortningar på kinesiska...

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Skrivet av str8forthakill:

Yep, som när Wargaming.net släppte sitt första 'anti-cheat' inbakad i sin launcher. Det var så intrusivt så dokument öppnade i Word laddades upp på WGs servrar för 'analys'. Och det superskumma, du övervakaded så länge launchern/game center låg i bakgrunden. Även när du inte spelade. Lyckligtvis kunde man ganska enkelt blockera övervakningen, och ett par år senare trappades det ned från ren spyware till något mer rimligt.

Det var ju någon tredjepartsklient för matchmaking till CS GO some minade bitcoins i bakgrunden om jag minns rätt.

Skrivet av mrqaffe:

Lösningen är mycket enkel, sluta tävla online.
Jag har aldrig förstått hur någon kan vilja tävla i stället för att bara spela, de som eventuellt vill tävla ska inte vara online utan göra det fysiskt under kontrollerade former i stället för att tramsa på distans och med olika utrustning.

Och jag kan inte förstå hur någon kan spela spel utan tävlingsmoment. Men smaken är som baken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag har så länge funderat på fusk med just extern hårdvara. Liksom det är inte superkomplicerat att göra en hårdvara som kan ta en bild från ens skärm, lokalisera objekt i bilden och sedan beräkna korrekt inmatning för ens mus och tangentbord och sedan göra detta med en robotarm på en fysisk mus och tangentbord. Resultatet blir en lösning där man kan se fuskhårdvaran som isolerad

Svårigheten ligger i att få till det bra till annat än kortspel. Man kan då ta genvägar som istället för kamera emot skärmen så avlyssnar man hdmi kontakten. (men då kan denna hårdvara upptäckas med mjukvara) Istället för att fysisk flytta en riktig mus, så kan hårdvaran simulera en mus och men då upptäckas av mjukvara. Detsamma gäller tangentbordet.

Nå allteftersom åren går så blir fusken jag nämnde enklare att utföra. Och kvar för att upptäcka det går enbart emot att se omänskliga inmatningar.

Jag kollar lite på schackspel online och då avslöjar de fuskare genom att den gör "omänskligt smarta drag". De jämför även schackdragen emot populära schackmotorer och ser om de är samma.

Detta fuskdetektorsätt finns för övrigt på andra saker som prov man gör hemifrån. De analyserar ens svar som ofta är flersvarsfrågor och ser om ens input är omänskligt eller om man har svarat samma som någon annan.

Alltså har man en superlång text och klurig fråga och personen svarar nästan direkt rätt svar och just denna fråga finns läckt på internet, så ger det en antydan om att personen kan ha läst frågan på internet. Speciellt om personen misslyckas med en mycket enklare fråga som den borde kunna om den kunde frågan innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

Stödjer all form av fuskare vid online spel. Eller snarare, all slags subversiv verksamhet kring onlinespel. Lyckas de förstöra onlinespelets affärsmodells så kanske singel-spelen får mer resurser i framtiden.

Snarare lägger de den potentiella budgeten för singel-spel på dyr anti cheat istället

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Sjukt bra!

det här ser ju lovande ut också

https://www.youtube.com/watch?v=LkmIItTrQP4&t=9s

verkligen coolt
men frågan är om stora företagen vill ha det så här bra, de tjänar ju ändå feta pengar på att folk fuskar.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk

Ja en lösning som jag menade. Och musinput går göra bättre genom att t.ex. montera musen på samma sätt som en 3d-skrivares huvud och få extrem precision. Då har anticheat funktionerna det svårt och de får analysera saker som att analysera kanske vibrationer i musen som tyder på en mekanik styr den.
Det går alltid förbättra mjukvaran för att upptäcka omänskligt beteende, men resultatet lär bli att fler personer av felaktig anledning åker dit för fusk.

Det som kan hindra är att det blir mindre pengar i att spela det hemma utan livekameror. När det blir mindre pengar i det så blir vissa saker så exotiska så det blir ingen större marknad i det.
Jag har kollat på speedruns en hel del och många har där satt upp olika krav som att man måste livesända ens försök. Då blir det betydligt mer komplicerat och det blir mindre som fuskar och då ett mindre problem.

Jag påstår att vårt samhälle med regler/kontroller handlar främst om att minska skadan. Ta plankning, att garantera att ingen kan planka någonstans skulle innebära så hårda kontroller så kollektivtrafiken skulle bli skit för alla. De försöker då minska ner problemet till en rimlig nivå.

Samma med fusk spel, det är inte hela världen om det finns ett par fuskare online som fuskar på ett sådant sätt så ingen ser det. Detta betyder dock inte att de ska släppa fusk helt fritt för då blir spel ospelbara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Sjukt bra!

det här ser ju lovande ut också

https://www.youtube.com/watch?v=LkmIItTrQP4&t=9s

Kombon av dessa blir alltså ai som slåss mot varandra

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Sjukt bra!

det här ser ju lovande ut också

https://www.youtube.com/watch?v=LkmIItTrQP4&t=9s

Jävligt coolt. Måste säga att jag är mer imponerad av tekniken än problemet den löser

Dock lite farligt med den där "biometric" prylen, det gäller att den är 100%, annars riskerar man ju att låsa folk ute felaktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Därtill kan legitima spelare göras osynliga för misstänka fuskare
#karma

För mig är nyckelordet här "misstänkta". Vad händer med de som misstänks men som visar sig bara vara bra? Byggs misstankarna på användarrapporter (som även bara halvbra spelare får då och då av bittra spelare med otur) eller är det efter en egen undersökning?

Frågorna är många och de som blir felaktigt anklagade är de som riskerar att komma i kläm. Skulle också vara intressant att se hur många som felaktigt drabbas av dessa mått och aldrig återvänder till spelet.

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem

Med tanke på den enorma utvecklingen på E-sport området så är det är möjligt för folk att tjäna pengar på fuskandet och därför är det en tuff utmaning att få stopp på eländet.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av BrottOchStraff:

Skulle vara kul med ett FPS spel där alla funktioner som fuskare har är aktiverade per default :D, Se genom väggar, auto aim, vara osynlig m.m. Gissar på att det blir tråkigt efter 10 minuter

Förstår ärligt inte hur man tänker när man fuskar i spel, och dessutom lägger tid och pengar på att möjliggöra fusk. Det är något väldigt fel i dessa personers hjärnor, inte fått tillräckligt med bekräftelse som barn eller något liknande.

Gillar att du tänker utanför boxen

Det borde släppas ett spel som har samma premisser som ett multiplayer FPS-spel, men med wallhack, aimbot, player radar etc igång.

Stänger man sedan manuellt av vissa fusk får man högre poäng per kill etc.

Lite kul tvist 😅

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Det där kunde kultiveras till en ny kategori/genre där man endast får spela med hjälp av sina robotmanicker. Lägga mänsklig hand på kontrollerna? Fusk!

Facepunch Studios började började svartlista enheter 2019 via Easy Anti-Cheat (EAC), bland annat gällde det möss av fabrikatet ”Bloody”.

Visa signatur

Citera för svar :)

Permalänk
Avstängd

Frågan är hur dagens streamers kommer hantera detta. I stort sett alla spelar med handkontroll och Cronus som eliminerar recoil helt. Eller kommer de vara grönlistade i ricochet för de drar in tittare och därmed spelare till spelet?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BrottOchStraff:

Skulle vara kul med ett FPS spel där alla funktioner som fuskare har är aktiverade per default :D, Se genom väggar, auto aim, vara osynlig m.m. Gissar på att det blir tråkigt efter 10 minuter

Det finns ett faktiskt men vet inte vad det heter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dussin:

Det där kunde kultiveras till en ny kategori/genre där man endast får spela med hjälp av sina robotmanicker. Lägga mänsklig hand på kontrollerna? Fusk!

Facepunch Studios började började svartlista enheter 2019 via Easy Anti-Cheat (EAC), bland annat gällde det möss av fabrikatet ”Bloody”.

Ja lite som fotbolls VM för robotar. Hade faktiskt varit intressant att se.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av marcusOCZ:

Ja, det hade blivit döden för nätpoker tex. Esport generellt hade dött.

Ja det hade varit bra.

Skrivet av ChipZ:

Jag har inga aspirationer att bli cs-proffs, men matchmaking med kompisarna är generellt kul. Hade varit ännu roligare om vi slapp möta idioter med wh och aimbot... Men du menar alltså att varje gång vi vill spela cs ska vi dra ihop 10 pers och LANa?

I vart fall ska man inte kunna tävla kommersiellt online mot främlingar utan det ska ske live under kontrollerade former likt nästan all annan sport.

Skrivet av SuperDuperKillen:

Det var ju någon tredjepartsklient för matchmaking till CS GO some minade bitcoins i bakgrunden om jag minns rätt.

Och jag kan inte förstå hur någon kan spela spel utan tävlingsmoment. Men smaken är som baken.

Jag kan inte förstå varför man ens vill tävla på något sätt om något, varken online eller i fysisk idrott.
Tävlande drar fram de allra sämsta egenskaperna hos mänskligheten och spel bör vara tidsfördriv, allmänbildande och problemlösande och inte nän tävling mot andra, då syftar jag inte specifikt på datorspelande utan alla spel, de ska fylla en vettig funktion för att ha existensberättigande.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Ja det hade varit bra.

I vart fall ska man inte kunna tävla kommersiellt online mot främlingar utan det ska ske live under kontrollerade former likt nästan all annan sport.

Jag kan inte förstå varför man ens vill tävla på något sätt om något, varken online eller i fysisk idrott.
Tävlande drar fram de allra sämsta egenskaperna hos mänskligheten och spel bör vara tidsfördriv, allmänbildande och problemlösande och inte nän tävling mot andra, då syftar jag inte specifikt på datorspelande utan alla spel, de ska fylla en vettig funktion för att ha existensberättigande.

Låter litegranna bara, som att du inte vill att folk ska spela överhuvudtaget mot andra spelare. För många är en vanlig matchmaking match i CSGO en form av tävling, även om det inte finns priser. Och det är svårt att hålla tävlingar Fysiskt när folk är utspridda världen runt och inte alla är med i lag. Blir för kostsamt att ens arrangera.