Kingston DDR5-6000 CL36 2x16GB (Hynix M-die)

Permalänk

Kingston DDR5-6000 CL36 2x16GB (Hynix M-die)

Ett mycket trevligt kit DDR5 från Kingston med stöd för både EXPO och XMP profiler. Självklart fullt fungerande och kvitto finns. Exakt modell för den som vill veta mer: KF560C36BBEK2-32.

Inköpt för 1 vecka sedan på Inets specialerbjudande i hopp om att de skulle vara Hynix A-die, men efter ett par tester kan jag med 99% säkerhet säga att dessa är Hynix M-die, vilket jag redan hade sedan tidigare. Skillnaden på A-die och M-die är att den förstnämnda klarar högre frekvenser (8000+) medan den andra kan köra vissa timings lite lägre. M-die har dock fortfarande mycket utrymme för överklockning och baserat på de tester jag gjorde kan dessa köras stabilt i cirka 7000 CL32-CL34 om moderkortet och processorn stödjer det. Om man istället vill köra lägre hastigheter med låga timings funkar givetvis det också och jag skulle gissa att 6200-6400 CL30 inte är några problem, vilket också borde fungera med AMD Ryzen. För den som är intresserad av manuell överklockning kan jag också tänka mig att hjälpa till lite med inställningar och timings.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

1200kr + frakt

Permalänk
Skrivet av Amksika:

1200kr + frakt

Det låter bra. Ser ingen anledning att dra ut på det så vi kan ta resten i PM

Permalänk

Annonsen är avslutad