Permalänk

1440p under 20k

Hej,

Sitter med en utdaterad burk och söker väl egentligen bekräftelse att jag tänkt någorlunda rätt med mitt bygge.

Jag har ett 750w EVGA Supernova G2 som visserligen har några år på nacken men lirar fint och bör räcka för komponenterna.
Tänkte gå ned i chassistorlek med ett Lian Li O11 Air Mini och samtidigt flytta upp det på skrivbordet.
En Samsung 950 Pro M2-disk flyttar med från förra bygget.

Tanken är att det ska se lite schysst ut som blickfång, alltså inte en låda som göms undan, därav fläktarna och rbg-tingeltangel.

Men, frågan är då, låter det som att detta paket hänger ihop någorlunda?
Jag har G-sync på mina skärmar, så kör helst vidare med Nvidia.

Tack!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | Corsair Vengeance 64GB 6000Mhz CL30 | Kingston Fury Renegade 2TB | Kingston KC3000 4TB | ASUS ROG STRIX B650E-F Gaming WIFI | ASUS RTX 5090 TUF Gaming | Corsair HX1200i | Fractal Design Torrent Solid Black | 6x Noctua NF-A14x25 G2 PWM

Permalänk

Kanon, hade missat att m2 gått ned så i pris. Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Javanface:

Kanon, hade missat att m2 gått ned så i pris. Tack!

Du kan köpa en deepcool ls 520 SE om du vill spara lite pengar på AIO. Väldigt mycket för pengarna, har den till min i7-13700K och fungerar galant. Samma prestanda som en corsair H100i Elite för nästan halva priset!
https://www.inet.se/produkt/5324149/deepcool-ls520-se-svart?g...

Permalänk
Medlem

denna gör att du får ddr5 samt ett atx moderkort.

jag gillar inte corsair. liksom deras produkter kostar bara för mycket. så valde att gå deepcool/cooler master. använder själv domma fläktarna och dom funkar mycket bra. corsair aio är välldigt överprisade och snälla spara dinna pengar genom att gå deepcool.

Visa signatur

Tiktok/youtuber under namnet Daytone. Fixar också informationen på komponentkoll.se

Permalänk

Stort tack för era svar! Anledningen till Corsair är att det verkar vara hyggligt plug and play med deras iCue-programvara och commander där allt hänger ihop med en gång. Har full respekt för att det finns bättre fläktar och AIOs till lägre pris om man bortser från den biten.

Permalänk
Medlem

Personligen hade jag satsat på 7800x3d istället för massa dyr bling bling, bästa CPU:n just nu.

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair RM850X ATX 3.1 850W| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk

Jag har själv lian Li air mini och vill påpeka att om du vill fylla hela ytan så måste du använda 120mm fläktar top och botten.
Har du dessutom möjlighet/vilja att modda kan du få in en 280mm aio genom att borra nya hål för infästningen på side mount

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

Här är en 2 TB disk istället, 1 TB räcker inte så långt numera.

https://www.inet.se/produkt/4305468/kingston-nv2-m-2-nvme-gen...

Visa signatur

Cpu: Ryzen 5800x3D, 32 GB, GPU: ASUS RTX 4070 Massa SSDs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Javanface:

Stort tack för era svar! Anledningen till Corsair är att det verkar vara hyggligt plug and play med deras iCue-programvara och commander där allt hänger ihop med en gång. Har full respekt för att det finns bättre fläktar och AIOs till lägre pris om man bortser från den biten.

Hej. Jag kan förstå att det känns så. Men jag tycker själv att det är tvärt om. Corsair använder sej av speciella kablar till sina fläktar. Det gör att man måste ha deras fläkt hub. Sen så finns det ett annat program. Signal rgb som är mycket bra. Det är som iCue fast för massa olika märken. Och alla fläktar jag valde funkar med det programmet.

Visa signatur

Tiktok/youtuber under namnet Daytone. Fixar också informationen på komponentkoll.se