Anmäl dig till Roborock Challenge!

Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Du får full återbetalning om du skickar tillbaka varan i ordinarie skick.

Återigen, finns gott om exempel online från både Amazon UK och Italien där kunder har fått kort från NR info, provat kortet, ej varit nöjd och returnerat. De har sedan fått avdrag i deras återbetalning för just detta.

Men man har enligt svensk lag rätt att undersöka varan i den mån det krävs, att öppna grafikkortets kartong och stoppa in det i datorn är ju faktiskt nödvändigt för att kunna undersöka varan. Det är om man gör mer än nödvändigt som dom har rätt att göra ett avdrag.
Typ att du slänger kartongen, orsakar en repa på grafikkortet eller något sånt.

2 kap 15 § Om konsumenten utövar sin ångerrätt, ska konsumenten ersätta näringsidkaren för

förhöjda leveranskostnader på grund av konsumentens val av leveransmetod,
en varas värdeminskning i den mån den beror på att konsumenten hanterat varan i större omfattning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion

https://lagen.nu/2005:59#K2P15S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Men man har enligt svensk lag rätt att undersöka varan i den mån det krävs, att öppna grafikkortets kartong och stoppa in det i datorn är ju faktiskt nödvändigt för att kunna undersöka varan. Det är om man gör mer än nödvändigt som dom har rätt att göra ett avdrag.
Typ att du slänger kartongen, orsakar en repa på grafikkortet eller något sånt.

2 kap 15 § Om konsumenten utövar sin ångerrätt, ska konsumenten ersätta näringsidkaren för

förhöjda leveranskostnader på grund av konsumentens val av leveransmetod,
en varas värdeminskning i den mån den beror på att konsumenten hanterat varan i större omfattning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion

https://lagen.nu/2005:59#K2P15S1

Självklart.

Jag hänvisar bara till hur andra behandlats av just denna butiken och att man kanske ska vara lite försiktig och tänka en extra gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Självklart.

Jag hänvisar bara till hur andra behandlats av just denna butiken och att man kanske ska vara lite försiktig och tänka en extra gång.

Jaha, okej.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av edson:

Glöm inte importavgiften från UK, blir totalt cirka 3800kr med den (Man betalar även i £ på Amazon.co.uk)

Yes SEK 3943 :- när jag kollar som inloggad.
Med den totalen eller påslaget för GBP-konvertering är det inte något fynd, så fimpade inlägget.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kungjaevel:

Intressant timing med tanke på https://www.sweclockers.com/nyhet/36214-husrannsakan-mot-mull...

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Kolla inets Facebook så inser du timingen 😁

Permalänk
Medlem

Aldrig kört VPN, kanske dags att slå till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av General Nord:

Rätt bra pris på detta kort! Jag vet att säljaren NR Info diskuterades i tråden tidigare. Någon som köpt från dem? Har det fungerat bra? Erfarenheter?

Jag köpte ett 7900 XTX från NR Info. Det var ett AMD referenskort som visade sig ha det kända felet med överhettning. Tog kontakt med NR Info, de bad mig skicka in det till dem, och några dagar senare erbjöd de mig antingen pengarna tillbaka eller ett bättre och dyrare XTX utan extra kostnad.

Tar lite tid till o från Portugal där de är, men de har en superbra kundservice

Permalänk

Elgiganten har några OLED TV fyndvaror till bra priser. Verkar inte gå att beställa utan måste hämtas i butik.

T.ex. en LG C2 48" OLED för 6493kr https://www.elgiganten.se/product/outlet/lg-48-c2-4k-evo-oled...

Finns också andra storlekar på rea https://www.elgiganten.se/kampanj/tv-vecka-kampanj

Permalänk
Medlem
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Elgiganten har några OLED TV fyndvaror till bra priser. Verkar inte gå att beställa utan måste hämtas i butik.

T.ex. en LG C2 48" OLED för 6493kr https://www.elgiganten.se/product/outlet/lg-48-c2-4k-evo-oled...

Finns också andra storlekar på rea https://www.elgiganten.se/kampanj/tv-vecka-kampanj

Märkligt att LG C1 modellerna var så mycket billigare (skiljer tusenlappar) i fjol vid samma tidpunkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

Clas Ohlsson uppdaterade precis priset på Sony WH-1000XM3 och kör dem för 1399:-.
Slut online, slut i alla butiker nära mig, men erbjudandet skall tydligen gälla t.o.m. 13/10.

De har ju några år på nacken, men om de får in fler lurar till det priset kan det ju vara värt.

https://www.clasohlson.com/se/Sony-WH-1000XM3,-tr&aring;dl&ou...

Kontaktade kundtjänst, dom kommer tyvärr inte få in fler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VassVass:

Kontaktade kundtjänst, dom kommer tyvärr inte få in fler.

Fanns det ens några från början? Måste ha handlat om någon enstaka butik som sålde ut sista exet, XM3 lär ju inte ha varit i produktion på väldigt länge. Lite märkligt att lägga ut det som kampanj på hemsidan kan jag tycka.

Visa signatur

5700X3D | ASUS X470-F | 32GB RAM | RTX 5070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragande:

Fanns det ens några från början? Måste ha handlat om någon enstaka butik som sålde ut sista exet, XM3 lär ju inte ha varit i produktion på väldigt länge. Lite märkligt att lägga ut det som kampanj på hemsidan kan jag tycka.

Är väl inget märkligt? Om dom haft en del exemplar som bara ligger och skräpar och tar upp yta i lagret så är det väl perfekt att rea ut dom både för kunderna och för Clas Ohlson

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Är väl inget märkligt? Om dom haft en del exemplar som bara ligger och skräpar och tar upp yta i lagret så är det väl perfekt att rea ut dom både för kunderna och för Clas Ohlson

Märkligt är väl fel ord, men med tanke på att det triggar alerts på Prisjakt m.m. så kunde det framgå lite tydligare att det bara gäller i någon enstaka butik (och vilken/vilka) tycker jag. "Kampanjen" ska dessutom gälla till 2023-10-19 så kommer troligen generera en del trafik. Kanske bara är gnällig dock

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragande:

Jag har noterat flera gånger att Clas Ohlson lägger ut erbjudanden som är otroligt prisvärda, men jag kan med säkerhet säga att de inte haft en enda produkt i lager (centralt). Rätt eller fel?!

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 64GB 6000MT/s CL30 | RTX 5090 TUF OC | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4+2TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | Asus PG32UCDM | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av General Nord:

Jag har noterat flera gånger att Clas Ohlson lägger ut erbjudanden som är otroligt prisvärda, men jag kan med säkerhet säga att de inte haft en enda produkt i lager (centralt). Rätt eller fel?!

Jo, i teorin räcker det väl med att varan finns i ett exemplar i en butik och att utförsäljning sker där. Finns fler som gör på det sättet, t.ex. Elgiganten, men där framgår det mycket tydligare i vilken/vilka butik(er) varan finns tillgänglig och säljs ofta under outlet istället misstänker jag. Ska inte gnälla mer nu dock

EDIT: Roade mig med ett "skript" för att kontrollera lagerstatus i samtliga butiker. Finns inte i lager i någon.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragande:

Jo, i teorin räcker det väl med att varan finns i ett exemplar i en butik och att utförsäljning sker där. Finns fler som gör på det sättet, t.ex. Elgiganten, men där framgår det mycket tydligare i vilken/vilka butik(er) varan finns tillgänglig och säljs ofta under outlet istället misstänker jag. Ska inte gnälla mer nu dock

EDIT: Roade mig med ett "skript" för att kontrollera lagerstatus i samtliga butiker. Finns inte i lager i någon.

Shit va pissigt… Hallå alla, köp inget annat hos dem nu. Känner mig som en medbrottsling till dessa rövarfasoner; usch.

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem

Satan vad svårt det är just nu för mig att inte beställa 6950XT kortet som postades för 6 950:- på komplett. Har lagt undan pengar och väntat på perfekta tillfället att slå till på ett 4090 bygge men det kliar i trigger fingret på det här kortet så jävla hårt!!! Fort, någon, tala vett i mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veen:

Satan vad svårt det är just nu för mig att inte beställa 6950XT kortet som postades för 6 950:- på komplett. Har lagt undan pengar och väntat på perfekta tillfället att slå till på ett 4090 bygge men det kliar i trigger fingret på det här kortet så jävla hårt!!! Fort, någon, tala vett i mig!

Do it.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veen:

På riktigt det bästa kortet för pengarna just nu. Rekommenderar det starkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veen:

Klart du ska ha ett 4090 som verkligen är top of the line och inte nått halvdassigt lastgen kort...

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem

Är priset redan justerat för 6950 xt kortet? Ser inte det för det lägre priset längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xandyr:

Är priset redan justerat för 6950 xt kortet? Ser inte det för det lägre priset längre.

Japp refresha sidan nu har de ändrat sig igen, fan va typiskt... Jag satt på komponentkoll och gjorde ett bygge men hann inte beställa kortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veen:

Japp refresha sidan nu har de ändrat sig igen, fan va typiskt... Jag satt på komponentkoll och gjorde ett bygge men hann inte beställa kortet.

Kanske en förtidig Bonanza deal

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x6TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Kanske en förtidig Bonanza deal

När börjar Bonanza?

Permalänk
Medlem
Skrivet av VassVass:

När börjar Bonanza?

27/4 kl 10.00:

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1688458-komplett-swec-...

Permalänk
Skrivet av Xandyr:

Rätt dumt att göra den sänkningen under några timmar eller vad det var, nu kommer inte många att köpa förn det kommer ner dit igen

Helst skulle jag vilja ha Nitro+ , följt av Red Devil. Red Devil på proshop är samma pengar som XFX, Nitro+ är inte ens i närheten tyvärr.

Det korta reapriset hade kanske fått mig att säga lets go then på XFX, men när det är samma som Red Devil, så lär det bli det.

Permalänk
Medlem

Synd att det är så långt, annars hade jag nog slagit till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snickarboa:

Rätt dumt att göra den sänkningen under några timmar eller vad det var, nu kommer inte många att köpa förn det kommer ner dit igen

Helst skulle jag vilja ha Nitro+ , följt av Red Devil. Red Devil på proshop är samma pengar som XFX, Nitro+ är inte ens i närheten tyvärr.

Det korta reapriset hade kanske fått mig att säga lets go then på XFX, men när det är samma som Red Devil, så lär det bli det.

XFX är dock det ett av de bättre 6950 kortet. Red devil lider av enorm coilwhine, XFX har inget och betydligt lägre temp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

XFX är dock det ett av de bättre 6950 kortet. Red devil lider av enorm coilwhine, XFX har inget och betydligt lägre temp.

Håller med, har just nu ett 6900 xt red devil. Hade innan ett 6900 xt tuf och ett 6900xt XFX. XFX är kanske dom tråkigaste korten utseendemässigt men dom är dom tystaste och även byggkvalitet tycker jag är i topp hos XFX. Absolut en av mina favoriter i AMD väg.

Som tur är hann jag idag beställa ett till 6950kr😃

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, Asus TUF OC RX 7900XTX 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.