Permalänk
Medlem

Ny cpu och moderkort

Hej.

Mitt nuvarande moderkort gick sönder rent fysiskt under kvällens renovering av andra saker..

Det jag har är ett Asus 390 f gaming med intel i9 9900k som jag tänkte byta ut mit nyare generationer.

Det jag gör på datorn är lite gaming och bildredigering.

Jag använder Adobe lightroom samt lite Photoshop men inhet professionellt samt 3070.

Det jag vill att det är ddr4 minne så jag Kan flyttaböver mina 64gb ram till nya bygget. Det jag funderar på om e. I5 räcker eller om man ska gå på en i7a ,en personligen tror jag en i5 av dagens generation kommer fungera men vill kllla av innan jag lögger en beställning på ett uppgraderings paket

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

alltså funkar din nuvarande cpu bra. Om den gör det så kommer i5 13600k mycket bra. Och det kommer vara en ganska stor upgradering. Men annars kanske en i7 kan vara bra. Men om den du har nu funkar bra så är i5 allt du kommer behöva

Visa signatur

Tiktok/youtuber under namnet Daytone. Fixar också informationen på komponentkoll.se

Permalänk
Medlem

Köper nog detta paket tror jag i5 paket

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax:

Du kommer nog inte bli besviken. Sitter sen knappt ett dygn tillbaka med samma processor (dock DDR5) och det känns som jag gjorde ett bra val så kan inte göra annat än att rekommendera samma jag själv valt 🤣👌

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax:

najs det blir nog vädigt bra.

Visa signatur

Tiktok/youtuber under namnet Daytone. Fixar också informationen på komponentkoll.se

Permalänk
Medlem

Tack alla. Nu är det beställt

Visa signatur

En trött jäkel.