Permalänk
Medlem

Svamp AP i stället för i taket.

Var inte så sugen att borra upp AP i taket, såg lite stor ut och passade helt enkelt inte.
Efter lite olika idéer fick det bli en förväxt flugsvamp av den i stället.
Hittade på mossa som jag kunde ta idag så det är lite äkta vara i modden också.

Vart inte så nöjd med sladden, så blir ev en platt och dölja bakom foten sen nån gång om man orkar.
Nu ska man bara komma ihåg att vattna sin AP ibland...

Permalänk
Hedersmedlem

Det var tamejfan det finaste jag sett sen jag konfirmerades 🍄

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk

Riktigt riktigt fint! Hade du fått in några mysiga leds hade detta varit säljbart på riktigt.

Permalänk
Medlem

Du ska veta att varje gång jag loggar in för att kommentera så fastnar jag i anti-bot filtret "Gissa bilderna: The point-n-click game".

Men denna underbara svamp var värt det. 10/10 dagispyssel, den ska stå fullt synlig för hela släkten

Permalänk
Medlem

Måste vara från dig kommunen inspirerades?

Permalänk

Hehehe, jag har liknande accesspunkter från Unifi men jag märkte ganska snabbt att dom ger betydligt sämre mottagning om de monteras uppochner.. så det blir inga flugsvampar hemma hos mig tyvärr.. men ballt! 😂👍🏻

Permalänk
Rekordmedlem

Du kunde väl utgå från en lampfot så kan du ha sladden inuti den för de är i regel ihåliga. Det går ju även att borra i en tråstång med en installationsborr men det är nog bra att kunna sätta det i en svarv så man inte borrar snett ut genom sidan om man försööker med en handborr.

Antennerna på APs kan ha olika spridning och en för takmontage har ofta liten spridning mot taket för att inte passera in på nästa våning i onödan, de kan också ha andra spridningsmönster så kolla i databladen för det brukar finnas diagram eller anges vinklar på var de fungerar bäst.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.