Fynd24 säljer via CDON fake-hårdiskar

Permalänk
Medlem

CDON är ju som att beställa från Kina för 10 år sen

Det är mycket bluff och skit och ett företag som tar noll ansvar för vad som säljs på siten.

I Jämförelse är Amazon ett under av seriositet och pålitlighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

"Jag har köpt hundra såna hårddiskar till hela min familj och de är helnöjda!"

"Jag har lagt hela familjens samlade bilder på den disken och det har gått hur bra som helst. Verkar till och med få plats med lite över 12 TB på den, så jag är helnöjd. Det är lite svårt att hitta exakt var bilderna ligger på den, men det är nog mest för att jag inte är så insatt i teknik"

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Skrivet av Baalex:

Nu väntar vi bara med spänning på att ett helt nyregistrerat SWEC-konto ska börja posta i tråden här och försvara fynd24.
"Jag har minsann handlat där i tio år utan minsta problem!"

tveksamt iom att företaget är reggat som tidigast 2020.

men nyreggat konto kommer troligen dyka upp ja.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

tveksamt iom att företaget är reggat som tidigast 2020.

men nyreggat konto kommer troligen dyka upp ja.

"Företaget" är en snubbe i en lägenhet på Möllan i Malmö. Scam24 som sagt.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Instämmer, tragiskt om fler går på detta bedrägeri..

Ja
Man borde verkligen svartlista CDON.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av esoneson:

Haha ja, hur svarar man ens på de? Och hur kan en seriös kundtjänst skriva så? Borde kanske bara anmäla på en gång men kan inte riktigt hålla mig från att fortsätta konversationen, om inte annat för underhållningen xD

Det finns ingen kundtjänst, det är en och samma person bakom företagsnamnet.

https://www.allabolag.se/470330GSIA/fynd24

Begrav, dra i smutsen och glöm bara.

Stjärna i kanten för att du informerar andra dock ⭐

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av AppendixSE:

CDON är ju som att beställa från Kina för 10 år sen

Det är mycket bluff och skit och ett företag som tar noll ansvar för vad som säljs på siten.

I Jämförelse är Amazon ett under av seriositet och pålitlighet.

Ja, sedan den ursprungliga affärsidén tappade så mycket i volym så gjordes företaget ju om till ett budget-Amazon. Fast den här sortens skräp säljs även på Amazon. Emellanåt så köper LTT lurendrejeriprylar och testar vad det är för skräp eller förklarar hur bluffen fungerar. Det finns minst ett, säkert flera, om fejkade hårddiskar och/eller minneskort.

för många "ju"...och felstavning
Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Baalex:

Nu väntar vi bara med spänning på att ett helt nyregistrerat SWEC-konto ska börja posta i tråden här och försvara fynd24.
"Jag har minsann handlat där i tio år utan minsta problem!"

Skrivet av Sarato:

"Jag har köpt hundra såna hårddiskar till hela min familj och de är helnöjda!"

Skrivet av johanandersson:

"Jag har lagt hela familjens samlade bilder på den disken och det har gått hur bra som helst. Verkar till och med få plats med lite över 12 TB på den, så jag är helnöjd. Det är lite svårt att hitta exakt var bilderna ligger på den, men det är nog mest för att jag inte är så insatt i teknik"

Något jag verkligen älskar med Sweclockers är hur jäkla belevda vi tillsammans är!
Verkligen en vass användarbas som genomskådar fulspel, troll och "jag läste tråden och ville dela med mig av mina goda erfarenheter".

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Något jag verkligen älskar med Sweclockers är hur jäkla belevda vi tillsammans är!
Verkligen en vass användarbas som genomskådar fulspel, troll och "jag läste tråden och ville dela med mig av mina goda erfarenheter".

När man har hängt så länge på Internet att man fortfarande besöker forum så skulle jag säga att man har trampat på en del minor själv på vägen.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av MultiMan:

Borde lyftas till förstasidan på Sweclockers.

Vi kikar på detta

Permalänk
Medlem

TLDR; Enmansbolag som reggades i januari av en "mindre nogräknad".
Importerar bergis skiten från Aliexpress.
"Kundtjänst" jo men tjena...

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

Hur är det med KKL nu igen?
Måste inte en vara uppfylla specen från försäljaren?
Kan man kräva att säljaren faktiskt levererar en 8TB SSD?
Täckningsköp?

Sån här bluff får det att koka lite inom mig, så det vore skönt att kunna sätta dit säljaren lite

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av HKBY:

Intressant också att han som firman är skriven på är 76år? Känns inte som att det är han som driver företaget.

Vet inte om det blivit bättre, men när jag bodde i Malmö var det lägenhetshuset ganska ökänt för droghandel etc...

Sonen är född 84 och är med som styrelseledamot i Aktiebolaget, det är nog han som sitter och kör sina försök till härskartekniker.

Det här är ju mall 1A för såna här människor. Bedriver scam-verksamhet, och exploderar när det blir stretigt. Var det inte något annat bolag som sålde begagnade datorer som blev exponerade via sweclockers? Lika trevlig ton på dom

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lalle-:

Hur är det med KKL nu igen?
Måste inte en vara uppfylla specen från försäljaren?
Kan man kräva att säljaren faktiskt levererar en 8TB SSD?
Täckningsköp?

Sån här bluff får det att koka lite inom mig, så det vore skönt att kunna sätta dit säljaren lite

Jag skulle aldrig lita på en leverans från den återförsäljaren. 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Nu väntar vi bara med spänning på att ett helt nyregistrerat SWEC-konto ska börja posta i tråden här och försvara fynd24.
"Jag har minsann handlat där i tio år utan minsta problem!"

Verkligen, speciellt när företaget registrerades 23de januari i år

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Sonen är född 84 och är med som styrelseledamot i Aktiebolaget, det är nog han som sitter och kör sina försök till härskartekniker.

Det här är ju mall 1A för såna här människor. Bedriver scam-verksamhet, och exploderar när det blir stretigt. Var det inte något annat bolag som sålde begagnade datorer som blev exponerade via sweclockers? Lika trevlig ton på dom

Japp han är en känd skojare

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Printscreen:

Sonen är född 84 och är med som styrelseledamot i Aktiebolaget, det är nog han som sitter och kör sina försök till härskartekniker.

Det här är ju mall 1A för såna här människor. Bedriver scam-verksamhet, och exploderar när det blir stretigt. Var det inte något annat bolag som sålde begagnade datorer som blev exponerade via sweclockers? Lika trevlig ton på dom

Du tänker kanske på "Premium" gaming?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Är nu klar med ett test (via h2testw) och har verifierat att diskens faktiska storlek är 60gb, när detta överskrids skrivs befintliga block över och korrupterar data. Fick utöver alla andra förslag också tips om hur jag direkt kunde maila cdon så har gjort det, blir kul att se vad de säger.

Tack för all hjälp och alla bra förslag! Swec har ett awesome community!

Permalänk
Medlem
Skrivet av esoneson:

Är nu klar med ett test (via h2testw) och har verifierat att diskens faktiska storlek är 60gb, när detta överskrids skrivs befintliga block över och korrupterar data. Fick utöver alla andra förslag också tips om hur jag direkt kunde maila cdon så har gjort det, blir kul att se vad de säger.

Tack för all hjälp och alla bra förslag! Swec har ett awesome community!

Bra att få det bekräftat, även om det var något vi alla visste. Ta det vidare med CDON så får vi se vad du får för svar.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Rätt och slätt bedragare, usch alltså...

Skriv gärna omdömen på Prisjakt och sänk den här skojaren.
https://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=38809

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av _niko_:

TLDR; Enmansbolag som reggades i januari av en "mindre nogräknad".
Importerar bergis skiten från Aliexpress.
"Kundtjänst" jo men tjena...

Låter snarare som en dropshipping storefront för Wish. Aliexpress har ändå lite krav på sina säljare jämfört med Wish där 98% av allt är rent skräp och scams.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Nästan så jag funderar på att beställa en likadan för att sedan anmäla clown butiken.

Kör stenhårt...

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

"Vänligen tillåt något mätavvikelse på grund av manuell mätning." var en intressant text att ha med också.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Skrivet av jorgen69:

Nästan så jag funderar på att beställa en likadan för att sedan anmäla clown butiken.

Kör stenhårt...

Well, Klarna finns ju som val

Beställa hem, ta bilder, säga till Klarna att de lurar kunder, blacklist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

"Vänligen tillåt något mätavvikelse på grund av manuell mätning." var en intressant text att ha med också.

Den texten är typisk på grejer från kinasajterna, stod på de x99-moderkort jag köpt därifrån, hade varit väldigt märkligt om de faktiskt diffade

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

"Vänligen tillåt något mätavvikelse på grund av manuell mätning." var en intressant text att ha med också.

"Det stod 8 på mitt felaktigt nollade skjutmått när jag mätte tjockleken."

Permalänk
Medlem

Tjommen bakom enmansfirman förekommer redan i belastningsregistret, så det är väl inte hans första rodeo. Polisanmälan är väl bra även om det inte kommer leda till något.

Att CDON får fortsätta med sin verksamhet trots alla bedrägerier som begås via deras marknadsplats är verkligen beklagligt.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem

"Hoppsan, använde bytes/tum för uträkningen men mätte mm."

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Beställer ni med kreditkort så gör en s.k. chargeback eller kreditreklamation. Det svider riktigt hårt för pack som det där.