Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Köpte en sån här på förra rean för samma pris. Blev tvungen att slå till igen, så jag har en reserv! Kanonbra tangentbord för priset!

Tror jag frågar innan men är det ett högt klickande eller hur ser det ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Tror jag frågar innan men är det ett högt klickande eller hur ser det ut?

Jag gick från ett icke mekaniskt och tycker ändå det är rätt chill, bland det bättre köpen jag gjort. Spillde en öl över det enda som hände var att RGB:n på två tangenter inte visar rätt färg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av acrylamid:

Har vi några städnördar här inne?
Vad tror ni om denna dammsugare?
Kostar idag 2495.-
Man sparar 1500 sek mot ordd. pris 3995.-

Den saknar HEPA-filter och har istället ett EPA-12-filter, men verkar inte helt vanligt med HEPA-filter till dammsugare. Miele verkar bara ha det på en av sina produkter. Dessutom så enligt denna sida så ska ändå 99,5% filtreras och känns inte som att några eventuella siffror högre gör så mycket?

En vän till mig sågade denna och sa att de enda som gäller är Miele-dammsugare. Dock verkar Miele inte ha standarden S-bag, å andra sidan verkar deras dammsugarpåsar vara betydligt billigare jämfört med rekommenderade påsen.

Ah, jag vet inte. Nån som har en input?

Blev ett långt inlägg, vet inte om mod vill bryta ut den till en köpråd dammsugartråd istället.

Electrolux, Philips och kanske något mer märke delar vissa saker men brukar alltid köpa Electrolux eget på Amazon, oftast billigare där.

Electrolux har ett filter som heter EFSW1 Allergy Plus. Kostar 186 på Amazon
https://shop.electrolux.se/dammsugare/dammsugare/filter/esf1w...

Sen kör jag med E206S Anti-Allergy påsar. Kostar 99 kr för 4-pack på Amazon.
https://shop.electrolux.se/s-bag-dammsugarpasar/e206s-s-bag-a...

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem

Någon tipsade för ett par dagar sedan om Sennheiser refurbished hörlurar. Beställde precis dessa. Deras refurbished lurar ska vara i stort sätt som nya har jag hört från folk som beställt deras refurbished prylar tidigare .

Permalänk
Medlem

HD 660S

Sennheiser HD 660S Säljs nu för 3390:- inkl moms ordinarie pris 6490:-

Sennheisers svenska shop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Sennheiser HD 660S Säljs nu för 3390:- inkl moms ordinarie pris 6490:-

Sennheisers svenska shop

Finns även som refurbished för 2381:- med två års garanti och 30 dagars returrätt.
https://www.sennheiser-hearing.com/sv-SE/p/hd-660-s-refurbished/cl80a2wm866rw0bw5fnay84gh/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Finns även som refurbished för 2381:- med två års garanti och 30 dagars returrätt.
https://www.sennheiser-hearing.com/sv-SE/p/hd-660-s-refurbished/cl80a2wm866rw0bw5fnay84gh/

Måste medge att jag blir rejält sugen att köpa ett par till det priset, men vet inte riktigt om jag kan motivera det. Är trots allt nöjd med mina DT990 och DT770 (pro 250Ω). Just DT990 är extremt bekväma.

(Tänkte ha läst lite jämförelser på reddit, men blir svårt eftersom hörlurssubreddits är stängda så det går inte just nu)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Måste medge att jag blir rejält sugen att köpa ett par till det priset, men vet inte riktigt om jag kan motivera det. Är trots allt nöjd med mina DT990 och DT770 (pro 250Ω). Just DT990 är extremt bekväma.

(Tänkte ha läst lite jämförelser på reddit, men blir svårt eftersom hörlurssubreddits är stängda så det går inte just nu)

Vad jag har kunnat läsa mig till, så är dom exakt som nya med alla tillbehör osv. Sen att de lämnar samma garantier som deras nya produkter känns bra. Är i thailand just nu, men återkommer med intryck när jag är hemma och fått min två hörlurar som jag beställt. (Två olika modeller)

Permalänk
Skrivet av Chess_Norris:

Vad jag har kunnat läsa mig till, så är dom exakt som nya med alla tillbehör osv. Sen att de lämnar samma garantier som deras nya produkter känns bra. Är i thailand just nu, men återkommer med intryck när jag är hemma och fått min två hörlurar som jag beställt.

Har ett par 560s som jag beställde för 1000kr från refurbished för ca 2 år sen, hade de sålts som nya hade jag inte ifrågasatt det.

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av Simcon:

Måste medge att jag blir rejält sugen att köpa ett par till det priset, men vet inte riktigt om jag kan motivera det. Är trots allt nöjd med mina DT990 och DT770 (pro 250Ω). Just DT990 är extremt bekväma.

(Tänkte ha läst lite jämförelser på reddit, men blir svårt eftersom hörlurssubreddits är stängda så det går inte just nu)

Om du söker på den jämförelse du vill läsa på Reddit på Google, så kan du klicka på 3 sträcken och välja "Cachad" så kan du läsa trådarna ändå. Fungerat i 90% av fallen för mig hittils på stängda subs.

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moseby:

Om du söker på den jämförelse du vill läsa på Reddit på Google, så kan du klicka på 3 sträcken och välja "Cachad" så kan du läsa trådarna ändå. Fungerat i 90% av fallen för mig hittils på stängda subs.

Trodde "cachad" var borttagen, jag har haft en annan ruta (nån betavariant) i runt ett år nu 😅

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

Trodde "cachad" var borttagen, jag har haft en annan ruta (nån betavariant) i runt ett år nu 😅

Dold text

Nere till höger finns nån knapp med "Cached" på PC, Firefox iaf.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av Steffe:

Trodde "cachad" var borttagen, jag har haft en annan ruta (nån betavariant) i runt ett år nu 😅

Jodå den finns i Beta-rutan också Längst ner till höger om sidan är cachad.

Dold text
Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Måste medge att jag blir rejält sugen att köpa ett par till det priset, men vet inte riktigt om jag kan motivera det. Är trots allt nöjd med mina DT990 och DT770 (pro 250Ω). Just DT990 är extremt bekväma.

(Tänkte ha läst lite jämförelser på reddit, men blir svårt eftersom hörlurssubreddits är stängda så det går inte just nu)

Synd du inte bodde närmare, är själv sugen testa på 990.
Har HD660S och är otroligt nöjd.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

<Uppladdad bildlänk>

Dold text

Nere till höger finns nån knapp med "Cached" på PC, Firefox iaf.

Skrivet av Moseby:

Jodå den finns i Beta-rutan också Längst ner till höger om sidan är cachad.

Se på f-n, den hade jag missat totalt 😅 Tack till er

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miannei:

Produkt: Gamingmus med 17 knappar för MOBA/MMO
Länk: https://www.netonnet.se/art/outlet/gaming/gamingmus/corsair-x...
Kategori: Möss
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5270296
Pris: 639kr

Detta är en fyndvara fyi, bör skrivas ut i tipset imo.

"En fyndvara är en produkt som vi av olika anledningar har fått i retur. Det kan bero på att försändelsen inte har lösts ut, har returnerats inom ångerrättsperioden eller att produkten är ett reparationsexemplar. Vissa produkter kan ha skadad eller helt sakna originalförpackning eller inneremballage."

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Skrivet av Jori:

WD Black SN770 NVMe SSD 1TB
399kr hos Webhallen
https://www.webhallen.com/se/product/346204-WD-Black-SSD-SN77...

700kr hos nästa återförsäljare
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5988391

Endast 16 påväg? Värt ens att beställa? Kommer nog ta månader innan man får hem dem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanadagoose:

Endast 16 påväg? Värt ens att beställa? Kommer nog ta månader innan man får hem dem

Kanske, kanske inte. Hur som helst lär det ju vara ett bra köp även i höst. Man kan ju alltid makulera ordern om det kommer in något bättre erbjudande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickzter:

Läste att den skulle kosta 12500 🤦

Gjorde exakt samma sak! Sökte upp ditt inlägg och hittade det här. Fortfarande en väldigt bra deal - men - dyrt om jag redan har en välfungerande TV...

Undrar hur öppet köp fungerar 😅

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kanadagoose:

Endast 16 påväg? Värt ens att beställa? Kommer nog ta månader innan man får hem dem

82st har tryckt "gilla" (rekord?), antar att webhallen har fått in en hel del beställningar

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

82st har tryckt "gilla" (rekord?), antar att webhallen har fått in en hel del beställningar

Inte rekord. #17037158

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Quenya:

Inte samma ämne

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanadagoose:

Endast 16 påväg? Värt ens att beställa? Kommer nog ta månader innan man får hem dem

Verkar fortfarande stå 16 på väg in och ingen i lager men fick precis mail om att den är redo att hämta. Webhallen verkar ha ett spännande lagersystem...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naki:

Verkar fortfarande stå 16 på väg in och ingen i lager men fick precis mail om att den är redo att hämta. Webhallen verkar ha ett spännande lagersystem...

Beställde just hem ett till min studieort dit jag kommer till i september, hmm.. Hoppas på en riktigt sen leverans annars kommer jag stå med byxorna nere

Permalänk
Medlem

Blev två stycken här. Som reserv

Permalänk
Medlem

Kan inte bestämma mig för vilket grafikkort jag ska ha till en backup-dator (med 1440p eller 4K-skärm). Blir antingen ett 6950 XT eller ett RTX 4070. Vilket kort ska jag välja? Raytracing är nog bara att glömma med båda korten. Högre rasterization performance samt 16GB med Radeon-kortet eller DLSS med GeForce-kortet, vad är viktigast?

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av General Nord:

Kan inte bestämma mig för vilket grafikkort jag ska ha till en backup-dator (med 1440p eller 4K-skärm). Blir antingen ett 6950 XT eller ett RTX 4070. Vilket kort ska jag välja? Raytracing är nog bara att glömma med båda korten. Högre rasterization performance samt 16GB med Radeon-kortet eller DLSS med GeForce-kortet, vad är viktigast?

Går själv i samma tankar.
För mig lutar det emoet ett RTX 4070 kort då jag är sugen på att testa lite DLSS 3 i 1440P. Samt att jag är osäker på om mitt nätaggregat klarar RX 6950 XT bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av General Nord:

Kan inte bestämma mig för vilket grafikkort jag ska ha till en backup-dator (med 1440p eller 4K-skärm). Blir antingen ett 6950 XT eller ett RTX 4070. Vilket kort ska jag välja? Raytracing är nog bara att glömma med båda korten. Högre rasterization performance samt 16GB med Radeon-kortet eller DLSS med GeForce-kortet, vad är viktigast?

Hur mycket ska du använda kortet? 6950 XT kortet kommer ju ha högre effektförbrukning vilket medför högre kostnader över tid (dessutom mer värmeutveckling och högre krav på nätagg). Största fördelen för 6950 XT är just 16 GB vs. 12 GB, frågan är väl hur länge du ska ha kortet i förhållande till hur mycket grafikminne spelen kommer behöva i framtiden? Kanske kommer 12 GB räcka tillräckligt länge, kanske inte. Svårt att säga.

Men om 4070 är billigare än 6950 XT och kostar under 7000 kronor hade jag nog valt 4070 givet rådande förutsättningar. Jag hade inte valt att betala mer för ett 6950 XT om 4070 går att köpa för ett lägre pris.

Om det inte är bråttom så kan du ju alltid vänta och se hur motsvarande AMD kort i 7000 serien presterar, det borde lanseras inom de kommande månaderna.

Permalänk

Har det varit några bra erbjudanden på 4070 Ti eller väntar jag i onödan?

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.

Permalänk
Skrivet av Jori:

WD Black SN770 NVMe SSD 1TB
399kr hos Webhallen
https://www.webhallen.com/se/product/346204-WD-Black-SSD-SN77...

700kr hos nästa återförsäljare
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5988391

Verkar vara borttagen nu från Webhallens hemsida. Hann få in en beställning, länge tänkt på att köpa en ny SSD för spellagring. Får hoppas att det inte tar alltför lång tid innan de får in dem i lagret.