Permalänk
Medlem

Nästa spel:

Permalänk

Det är Toshinden. Satsar på ettan. Är 100% pc-spelare själv tills Switch men har spelat Toshinden 1 och 2 hos kompisar med Playstation.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av soderkvist:

Det är Toshinden. Satsar på ettan. Är 100% pc-spelare själv tills Switch men har spelat Toshinden 1 och 2 hos kompisar med Playstation.

Helt rätt!

Var lanseringstitel till första playstation och imponerande snyggt för sin tid. Glömdes fort bort dock när Tekken släpptes.

Permalänk
Skrivet av mudde:

Helt rätt!

Var lanseringstitel till första playstation och imponerande snyggt för sin tid. Glömdes fort bort dock när Tekken släpptes.

Ja jag minns också Tekken som bättre. Mest positiva minnen har jag nog från Tekken 2 och 3. Men Toshinden var ändå kul, mest tvåan.

Någon som vet vad det här är för titel då?

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av soderkvist:

Ja jag minns också Tekken som bättre. Mest positiva minnen har jag nog från Tekken 2 och 3. Men Toshinden var ändå kul, mest tvåan.

Någon som vet vad det här är för titel då?
<Uppladdad bildlänk>

Är det Täres Käsi?

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Skrivet av Videoapan:

Är det Täres Käsi?

Snyggt jobbat, det är rätt udda titel med udda namn, järnhandske eller något sånt på finska, till Playstation.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av soderkvist:

Snyggt jobbat, det är rätt udda titel med udda namn, järnhandske eller något sånt på finska, till Playstation.

Jag har sett det i lite olika retro-grejer (avgn bland annat) men inte kört själv.
Eftersom jag är lat just nu säger jag din avatar Sulik som nästa spel. Där "våren" aldrig ändras till sommar..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Skrivet av Videoapan:

Jag har sett det i lite olika retro-grejer (avgn bland annat) men inte kört själv.
Eftersom jag är lat just nu säger jag din avatar Sulik som nästa spel. Där "våren" aldrig ändras till sommar..

En kompis hade det och vi hade massor av skoj med det. Star wars-frälsta var vi också. På senare tid har läst att det var dåligt balanserat och inte väl mottaget men det var inget vi märkte av

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Bara så ingen missade den nya frågan:

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk

Det där är Sulik, som syns i Fallout 2 när han inte hänger på Sweclockers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrEkberg:

Det där är Sulik, som syns i Fallout 2 när han inte hänger på Sweclockers.

Ja, hans farfarsben säger att du har rätt

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk

Ny bild då.

Permalänk
Medlem

Harry the Handsome Executive? Eller nåt väldigt likt det namnet.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Skrivet av mpat:

Harry the Handsome Executive? Eller nåt väldigt likt det namnet.

Ja, exakt så heter det ju.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrEkberg:

Ja, exakt så heter det ju.

En kanske något udda bild från ett hyfsat känt spel.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk

Master of Orion

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrEkberg:

Master of Orion

Japp, visst är det det.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk

Då blir det ett nytt spel..

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrEkberg:

Syndicate?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Skrivet av Sarato:

Syndicate?

Nej, men det finns lite miljömässiga likheter. Även detta är cyberpunk och kriminella nätverk.

Permalänk
Medlem

Chansar på Crime Cities. Mest på namnet, känner igen stilen så väl men kommer inte på vad det kan heta..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk

Det är inte Crime Cities.

Permalänk
Medlem

Efter en runda på google med ledtrådarna gissar jag på Chaos overlords.

Permalänk
Skrivet av johnlennonx:

Efter en runda på google med ledtrådarna gissar jag på Chaos overlords.

Rätt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnlennonx:

Efter en runda på google med ledtrådarna gissar jag på Chaos overlords.

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Tog lite tid för den behövde en runda i paint för att inte vara för enkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnlennonx:

Tog lite tid för den behövde en runda i paint för att inte vara för enkel.

<Uppladdad bildlänk>

Chansar på den gamle hertigen kärnvapena dem. Två. Inte spelat men grafiken känns åt det hållet.

Alltså Duke Nukem 2.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Chansar på den gamle hertigen kärnvapena dem. Två. Inte spelat men grafiken känns åt det hållet.

Alltså Duke Nukem 2.

Hade samma tanke här men lite senare än dig... Tror du har rätt

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Chansar på den gamle hertigen kärnvapena dem. Två. Inte spelat men grafiken känns åt det hållet.

Alltså Duke Nukem 2.

Rätt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnlennonx:

Som sagt, grafiken kändes rätt 😁

Höll på att glömma posta nytt här. Denna kan ni få suga lite på!

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W