[LEK] Gissa spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffelbutt:

Det var väl något fotbollsspel, kommentatorn där. Jag vettefasen vad det hette dock.

genren är rätt iaf

Skrivet av Irregular Programming:

Sensible soccer?

fel

Permalänk
Skrivet av Nimafor:

genren är rätt iaf

fel

Nintendo world cup?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irregular Programming:

Nintendo world cup?

nope

Permalänk
Saknad Hedersmedlem
Skrivet av Nimafor:

Nu är sportspel inte min grej riktigt men visst fanns det ett spel som bara hette Soccer? Men känns som det borde vara ett riktigt tidigt släpp typ som med Ice Hockey.

Kanske är en luring, kan det vara amerikansk fotboll? Tanken slog mig precis.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Skrivet av Nimafor:

ursäkta för sent svar, tänkte ta efter jag kom hem från jobbet igår men vid den tidpunkten hade jag glömt av tråden

här kommer något iaf.

<Uppladdad bildlänk>

Tecmo World Cup Soccer skulle jag tro?

M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oortcloud:

Tecmo World Cup Soccer skulle jag tro?

M

Ah vi har en vinnare även om det inte finns något "world" i titeln 😊
Ja spelet kombinerar både sport samt rpg genren då man levlade upp spelarna med xp under spelets gång.
Hette tydligen captain tsubasa i japan. Men alla karaktärer fick nytt utseende utanför japan för att anpassas till väst.

Permalänk
Skrivet av Nimafor:

Ah vi har en vinnare även om det inte finns något "world" i titeln 😊
Ja spelet kombinerar både sport samt rpg genren då man levlade upp spelarna med xp under spelets gång.
Hette tydligen captain tsubasa i japan. Men alla karaktärer fick nytt utseende utanför japan för att anpassas till väst.

Ahh.. ok. Inget jag spelat men jag hade för mig att det fanns en hel del spel med "Tecmo" i titeln och även några spel som var Amerikansk fotboll (som någon var inne på) så jag började leta lite och hittade nån bild där "kommentatorn" (om han nu var det) var med på en bild.

Här kommer ett nytt spel att gissa på. Ni får det utan ledtrådar till en börja med.

M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oortcloud:

Här kommer ett nytt spel att gissa på. Ni får det utan ledtrådar till en börja med.
<Uppladdad bildlänk>

Ser mest ut som World of Webhallen

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Saknad Hedersmedlem
Skrivet av Oortcloud:

Ahh.. ok. Inget jag spelat men jag hade för mig att det fanns en hel del spel med "Tecmo" i titeln och även några spel som var Amerikansk fotboll (som någon var inne på) så jag började leta lite och hittade nån bild där "kommentatorn" (om han nu var det) var med på en bild.

Här kommer ett nytt spel att gissa på. Ni får det utan ledtrådar till en börja med.
<Uppladdad bildlänk>

M

Det där känns som Final Fantasy. Final Fantasy 1+2 till Game Boy Advance?

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Ser mest ut som World of Webhallen

He he....fel 😉

Skrivet av anders190:

Det där känns som Final Fantasy. Final Fantasy 1+2 till Game Boy Advance?

Det är tyvärr fel. Ganska nära men ändå helt fel.

Spelet har släppts flera gånger de senaste 30+ åren. Jag spelade det när jag gjorde min militärtjänst 1990-91. Bilden är från en release ca 10 år senare till en konsol som inte släpptes utanför Japan.

M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oortcloud:

He he....fel 😉

Det är tyvärr fel. Ganska nära men ändå helt fel.

Spelet har släppts flera gånger de senaste 30+ åren. Jag spelade det när jag gjorde min militärtjänst 1990-91. Bilden är från en release ca 10 år senare till en konsol som inte släpptes utanför Japan.

M

<Uppladdad bildlänk>

Det enda jag kan komma på nu är Lufia, dock inte vilket av dom, men är säkert fel det med

Permalänk
Saknad Hedersmedlem
Skrivet av Oortcloud:

He he....fel 😉

Det är tyvärr fel. Ganska nära men ändå helt fel.

Spelet har släppts flera gånger de senaste 30+ åren. Jag spelade det när jag gjorde min militärtjänst 1990-91. Bilden är från en release ca 10 år senare till en konsol som inte släpptes utanför Japan.

M

<Uppladdad bildlänk>

Tack för ledtråden, då är det nog Wonderswan som konsol, och när jag söker på dragon quest wonderswan, som är spelet jag funderar på dyker intressant nog Makai Toushi SaGa upp. Bilderna ser väldigt snarlika.

Är det rent av Makai Toushi SaGa? Sjukt mysig grafik om inte annat.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Skrivet av anders190:

Tack för ledtråden, då är det nog Wonderswan som konsol, och när jag söker på dragon quest wonderswan, som är spelet jag funderar på dyker intressant nog Makai Toushi SaGa upp. Bilderna ser väldigt snarlika.

Är det rent av Makai Toushi SaGa? Sjukt mysig grafik om inte annat.

Helt rätt! 👍Både spel och konsol.
När jag spelade det var det på den första Gameboy versionen och där hette spelet Final Fantasy Legend.

M

Permalänk
Saknad Hedersmedlem
Skrivet av Oortcloud:

Helt rätt! 👍Både spel och konsol.
När jag spelade det var det på den första Gameboy versionen och där hette spelet Final Fantasy Legend.

M

Just ja, jag har ju faktiskt spelat igenom Final Fantasy Legend 3 nu när jag tänker efter.

Hade inget riktigt redo och denna kanske är lite för enkel men gör ett försök iallafall:

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Just ja, jag har ju faktiskt spelat igenom Final Fantasy Legend 3 nu när jag tänker efter.

Hade inget riktigt redo och denna kanske är lite för enkel men gör ett försök iallafall:

https://i.imgur.com/2yx3mMj.png

Solomon's Key, tror jag det heter?

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Saknad Hedersmedlem
Skrivet av mpat:

Solomon's Key, tror jag det heter?

Helt rätt!

Din tur!

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Helt rätt!

Din tur!

Då tar vi denna:

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Då tar vi denna:

<Uppladdad bildlänk>

Adventure of Lolo. Vet inte vilket men gissar på ettan.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Adventure of Lolo. Vet inte vilket men gissar på ettan.

Japp. Tänkte jag gjorde det lite svårare med en sen bana, men icke. Din tur!

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Japp. Tänkte jag gjorde det lite svårare med en sen bana, men icke. Din tur!

Då hade mitt minne rätt.

Då kommer nästa:

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Då hade mitt minne rätt.

Då kommer nästa:
<Uppladdad bildlänk>

Grafiken gör att det känns som ett nintendo 64 spel

Edit: alternativt kring den tidsperioden iaf

Permalänk
Saknad Hedersmedlem
Skrivet av Nimafor:

Grafiken gör att det känns som ett nintendo 64 spel

Edit: alternativt kring den tidsperioden iaf

Alternativt DS, kanske 3DS. Vet inte varför men karaktären till höger får mig att tänka på Dragon Quest. Kan nog vara rätt off men känns som något på DS iallafall.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Grafiken gör att det känns som ett nintendo 64 spel

Edit: alternativt kring den tidsperioden iaf

Du är rätt om tidsperioden. Du är på fel spår gällande konsol.

Skrivet av anders190:

Alternativt DS, kanske 3DS. Vet inte varför men karaktären till höger får mig att tänka på Dragon Quest. Kan nog vara rätt off men känns som något på DS iallafall.

Det är klart äldre än 3DS. Tänk eran 1997-2001.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Du är rätt om tidsperioden. Du är på fel spår gällande konsol.

Det är klart äldre än 3DS. Tänk eran 1997-2001.

Inte en jädra aning om va de e för spel, men gissar PS1 som konsol dock

Permalänk
Medlem

Känns vagt bekant, kan det vara Alundra 2?

Visa signatur

Fractal Design Arc m. Corsair CMPSU-850AX 850W | Asus P8Z68-V Pro | Intel Core i7 2600K | Noctua NH-D14 | 16Gb Corsair XMS3 DDR3 PC12800/1600MHz | Intel 510 SSD 120GB | Samsung EcoGreen F4 HD204UI 32MB 2TB | Asus GeForce ENGTX580 DCII/2DIS/1536MD5 1536MB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krilon:

Inte en jädra aning om va de e för spel, men gissar PS1 som konsol dock

PS1 stämmer.

Skrivet av fisky:

Känns vagt bekant, kan det vara Alundra 2?

Nix.

Det är ett spel som släpptes i USA men tyvärr aldrig kom till Sverige.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Saknad Hedersmedlem
Skrivet av Sarato:

PS1 stämmer.

Nix.

Det är ett spel som släpptes i USA men tyvärr aldrig kom till Sverige.

Tror jag hittade spelet. Försökte söka på citatet men fick ingenting. Brave Fencer Musashiden kom upp bland en del andra resultat (inklusive Take That" men hittade inte själva citatet. Tyckte inte det såg likt ut, grävde vidare och hittade karaktärerna från spelet som syns i bilden.

Vet att jag spelat kanske en timme av detta spel men har inget minne alls av spelet typ 20+ år senare. Kanske borde försöka göra en återblick, ska ju vara ett bra spel ändå.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Tror jag hittade spelet. Försökte söka på citatet men fick ingenting. Brave Fencer Musashiden kom upp bland en del andra resultat (inklusive Take That" men hittade inte själva citatet. Tyckte inte det såg likt ut, grävde vidare och hittade karaktärerna från spelet som syns i bilden.

Vet att jag spelat kanske en timme av detta spel men har inget minne alls av spelet typ 20+ år senare. Kanske borde försöka göra en återblick, ska ju vara ett bra spel ändå.

Du har rätt. Det är den japanska titeln. Utanför var det bara Brave Fencer Musashi. Ett av mina favoritspel trots sina brister. Ge det gärna en ny chans.

Din tur!

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Saknad Hedersmedlem
Skrivet av Sarato:

Du har rätt. Det är den japanska titeln. Utanför var det bara Brave Fencer Musashi. Ett av mina favoritspel trots sina brister. Ge det gärna en ny chans.

Din tur!

Nice! Och det får det bli. Lite retro-spel på sommaren är extra fint.

Har ingen bra kandidat redo så lämnar öppet för den som vill.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Nice! Och det får det bli. Lite retro-spel på sommaren är extra fint.

Har ingen bra kandidat redo så lämnar öppet för den som vill.

Då tar jag över o kör på med denna