Nio mappalternativ försvinner från Utforskaren

Permalänk
Medlem

Don't fix what is not broken.

Verkar som ett gäng UI-snubbar på M$ har haft för lite att göra och pillar i saker bara för att ha nåt att göra. En "vanlig" användare hittar aldrig de där inställningarna ändå, och vi som hittar dem använder dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Som man ej får installera. Det är mycket byråkrati för att få installera en mjukvara. Om mjukvaran bara förbättrar lite, så är det bara glömma att få installera den.

Jag har svårt att se att ta bort visa systemfiler ska vara bra? En helt annan sak är om vanliga användare (ej admin) saknar den.
Det känns inte alls användarvänligt med att öppna registret, speciellt när "helt vanliga" användare behöver komma åt dessa filer. Och med helt vanliga syftar jag på den typiska sweclockaren, inte Bertil och Agda som börjar bli 110år gammal och knappt rört en dator.

Va? Bestämmer din mamma över din dator eller vad?

Visa signatur

naDah

Permalänk
Medlem
Skrivet av naDah:

Va? Bestämmer din mamma över din dator eller vad?

Handlade nog inte om datoranvändande hemma...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Handlade nog inte om datoranvändande hemma...

Det går inte att utläsa av inlägget. Det är viktigt att vara tydlig i sin kommunikation.

Visa signatur

naDah

Permalänk
Medlem

Det är bra att Utforskaren och sökning förbättras. Flikar ftw. Men min favorit är fortfarande den klassiska file managern.

Det var mindre kludd förr i tiden. Utforskaren börjar se ut som verktygsfältet i Office som är produktionshämmande. Olika storlekar av ikoner har ingen värde för det man använder utforskaren till.
Start menyn är sämre, likaså taskbar med grupperingar av appar är enerverande och produktionshämmande, när det var rätt bra i Windows 10.

Microsoft gör en del bra men de lyckas även ställa till det med att ta bort bra funktioner som funnits innan. Jag kan förstå att man vill ha ett modernt utseende, men låt mig då ändra det jag tycker funkar mindre bra istället för att behöva installera 3:e parts program.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Inaktiv

Oj, detta var verkligen inget bra.

Har testsat Win 11 två gånger, inget för mig. Kommer köra Win 10 så länge det släpps security patches, sen kommer jag sannolikt gå över 100% till Linux och MacOS (det sistnämnda för musikproduktion, annars kan man ju göra typ allt på Linux).

Permalänk
Medlem

Nu har man backat ändringen efter feedback från användare av det aktuella testbygget. Skönt.

https://www.techradar.com/computing/windows/windows-11-change...

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Skrivet av sniglom:

Windows är inte längre avsett för power users.

Det kanske kommer en ny version för Power Users. Windows PU eller Windows for PU
Eller så döper de om Pro versionen till PU
Det finns ju tex Windows 10 (och 11) for Workstations med lite extra funktioner för just Workstations.

Visa signatur

YOLO is Carpe Diem for idiots.