Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Jag kan - i princip - ingenting om TV-apparater.
Tittade på ett Youtube-klipp som går igenom den här TV:n: https://www.youtube.com/watch?v=h286xxPXgos.

Dock såg jag i videon att det ser ut som att det bara finns en 120 hz HDMI-ingång. Jag har både Xbox Series X + en Playstation 5 och vill ju givetvis spela båda i 120 hz. Är det vanligt (om det nu stämmer för den här TV:n) att det oftast bara är EN HDMI ingång som stödjer 120 hz?

(har en gammal Samsung 46 tum jag haft i säkert 8 år som fungerat mer än väl, och såg bara att en TV, som verkar bra, nu är nedsatt med cirka 7 000 kr och tänker att det hade varit en trevlig uppgradering).

https://i.imgur.com/lkJhSyX.png

I videon om du spolar fram nån sekund är det också tydligt att de andra portarna stödjer 120hz:
(till höger i bild)

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

https://www.lg.com/se/tv/lg-oled65cs6la apparently all 4 are HDMI 2.1
my CX, which is 2 years older also have 4x HDMI 2.1. there should be no reason for CS to have only one HDMI 2.1 port

Thank you for the information! It is greatly appreciated!

Skrivet av edson:

Hej,

Nu var inte engelskan på topp i videon men han säger väl 4st? Portarna sitter på lite olika ställen dock. Men ja, @delta76 har helt rätt. Alla HDMI-portar stödjer full bandbredd för 4K/120Hz

Det är en toppklass-TV så det är bara slå till, kommer bli en enorm uppgradering för dig! Tänk på att C2-modeller finns kvar för +1000kr mer. Där får du en överlag lite lättare TV (i vikt), smalare fot, sannolik EVO-panel etc. Om det är värt det kan du nog bara avgöra själv. Om du skulle göra ett blindtest av själva bilden skulle du nog inte se någon skillnad,

Tipset C2 här:

TACK så hemskt mycket för tipset om C2-modellen, edson!
Ska börja kolla lite recensioner på den på nätet + Youtube. Många verkar ogilla den nya "App bar:en" som tar upp hela skärmen och har sett att flera har skrivit om det på Reddit. Men det kanske är en småsak om man inte ens är van vid den gamla "app bar:en" (aldrig ägt en LG).

Använder en nVidia Shield nu som är vår älskling i hemmet. Men antar att den blir en aning "obsolete" om vi köper och behåller den du tipsade om. Fantastiskt tips som uppskattas oerhört!

Permalänk
Medlem
Skrivet av binnen97:

I videon om du spolar fram nån sekund är det också tydligt att de andra portarna stödjer 120hz:
(till höger i bild)

<Uppladdad bildlänk>

Wow! Ni har stenkoll! Stort tack för bekräftande!
Siktar nu på C2-modellen som edson tipsade om (#20090427) som bara kostade 1000 kr mer, även den på Elgiganten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Wow! Ni har stenkoll! Stort tack för bekräftande!
Siktar nu på C2-modellen som edson tipsade om (#20090427) som bara kostade 1000 kr mer, även den på Elgiganten.

Om du har refunder, glöm inte 4% cashback också. På dem siffrorna blir det iaf några kronor extra rabatt

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Thank you for the information! It is greatly appreciated!

TACK så hemskt mycket för tipset om C2-modellen, edson!
Ska börja kolla lite recensioner på den på nätet + Youtube. Många verkar ogilla den nya "App bar:en" som tar upp hela skärmen och har sett att flera har skrivit om det på Reddit. Men det kanske är en småsak om man inte ens är van vid den gamla "app bar:en" (aldrig ägt en LG).

Använder en nVidia Shield nu som är vår älskling i hemmet. Men antar att den blir en aning "obsolete" om vi köper och behåller den du tipsade om. Fantastiskt tips som uppskattas oerhört!

Jag skulle lägga väldigt lite vikt på vilket OS en TV har inbyggt. Detta är i princip redan "obsolete" också då LG (och flera andra tillverkare) i princip överger OS:et när de släpper nya modeller varje år. Dvs, C2 som kom 2022 lär inte får speciellt många fler och nya uppdateringar för "webOS 22".

C3 (2023-modeller) kör webOS 23 osv. Denna version får ej C2-modellerna.

Din Shield kommer fungera fint med din TV och annars finns såklart Apple TV och Chromecast också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purgatory:

Någon med erfarenhet av denna? Hur står den sig mot version 2?

Eller v3?, är det bara displayen som är skillnaden?, skall ju vara en mycket bra kylare om än högljud fläkt på cpun o pump

Permalänk
Medlem
Skrivet av marow:

Eller v3?, är det bara displayen som är skillnaden?, skall ju vara en mycket bra kylare om än högljud fläkt på cpun o pump

Aha missade att det fanns en v3 också. Beställde en iaf så får vi se, för priset är den nog bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purgatory:

Aha missade att det fanns en v3 också. Beställde en iaf så får vi se, för priset är den nog bra.

jo det är en bra kylare kolla JayzTwoCents https://www.youtube.com/watch?v=WVk3M_gaSqw men som sägs i videon den låter

Permalänk
Medlem
Skrivet av marow:

jo det är en bra kylare kolla JayzTwoCents https://www.youtube.com/watch?v=WVk3M_gaSqw men som sägs i videon den låter

Tack för länken! Får se om det är något jag stör mig på, det kanske går att ställa ner hastigheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av istream:

Längsta lista med undantag jag sett för den där rabattkoden på Clas 😩

Ja, jag tror de lägger till något varje gång de har kampanj. När de började med dessa kampanjer för några år sedan var det väl bara Google, Apple och frimärken som var undantagna. Sen tillkom Ryobi och Hue och sen nästa och nästa och nästa ...

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Ja, jag tror de lägger till något varje gång de har kampanj. När de började med dessa kampanjer för några år sedan var det väl bara Google, Apple och frimärken som var undantagna. Sen tillkom Ryobi och Hue och sen nästa och nästa och nästa ...

Allt från Canon finns kvar med -15% om någon vill ha en bra skrivare.... köpte min för -20% förra året på Classe....
blir en tusenlapp mindre nu iaf med -15%....
https://www.clasohlson.com/se/Canon-bl&auml;ckstr&aring;leskr...

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av istream:

Även om Nintendo står med som undantag så har det i alla fall tidigare gått köpa Switch-spel (från Nintendo) med rabatten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av istream:

Vilken kod? Hittar inget om det i fyndtråden…

Visa signatur

R7 2700, X470 Aorus G5, 16GB, RTX4060Ti, RM750x, Phanteks P400S, CQ32G1 32" 1440p@144Hz
i7 9700, Z390 Gaming X, 32GB, RTX2060, Phanteks 300, S70A 27" 4K@60Hz
i3 9100F, Z390-i Aorus Pro, 16GB, GTX1660ti, NZXT h200i, 275E1S 27" 1440p@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av noxela:

Vilken kod? Hittar inget om det i fyndtråden…

Handla för minst 600 kr och få 15% rabatt med koden FIRACLAS15. Rabattkoden gäller endast på clasohlson.com/se t.o.m. 10/07/23. Gäller ej redan prissänkta varor, presentkort, klubbpriser, multibuy, robotgräsklippare, robotdammsugare, AC & luftkonditionering, fläktar, Google, Nest, Philips Hue, DJI, Apple, Peltor, Moccamaster, AVA, Ryobi, TORMEK, JBL, Netatmo, Marshall, Kärcher, Pax, Dewalt, Yale, Xiaomi, Ecoflow, Nintendo eller GoPro. Koden kan ej kombineras med andra rabattkoder. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel, leveransförseningar eller slutförsäljning.

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, 5700x3d, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Asus RTX 4070 Dual White OC, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Seasonic G12 GM-850, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy Book2 360 13.3" AMOLED i7/16GB/512GB 8 990 kr

Nån som har Koll på vad man går miste om utan PRO-suffixet? Blev väldigt sugen, kikat på Ipad pro tidigare, delvis för att använda som notvisningsprogram (musiker).
Har svårt o hitta bekräftelse på om penna funkar till denna?
Downside är väl 1920x1080@60hz

Edit: nån som vet också om den har fläkt i kylningen? Kanske går bort på den punkten..

Permalänk
Medlem

Har frågor om den här hårddisken:

Skrivet av THB:

Produkt: Corsair MP600 Core M.2 SSD 2TB
Länk: https://www.amazon.se/dp/B08TB1D2WC/ref=asc_df_B08TB1D2WC
Kategori: Lagring
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5704077
Pris: 1170kr

Går det att ta bort kylaren från hårddisken eller sitter den fast med lim eller dylikt?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Skrivet av Purgatory:

Tack för länken! Får se om det är något jag stör mig på, det kanske går att ställa ner hastigheten.

Ja den fläkten som låter mest är den som sitter i pumphuvudet och den går att ställa ner eller stänga av helt. Tror jag kör min på 20%. Kylaren är i princip ljudlös vid låg load, låter lite lite från pumpen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bruna Baronen:

Ja den fläkten som låter mest är den som sitter i pumphuvudet och den går att ställa ner eller stänga av helt. Tror jag kör min på 20%. Kylaren är i princip ljudlös vid låg load, låter lite lite från pumpen.

Måste man använda Asus mjukvara för att pumpen ska styras med cpu temp? Fläktarna på radiatorn tänkte jag köra via en header på moderkortet om det är möjligt.
Jag kör Fan Control för alla mina fläktar och misstänker att två program som vill styra fläktarna kommer krocka..

Visa signatur

Fractal North || 9800x3D || 5070 Ti || 32GB DDR5 6GHz CL30

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Sarato:

Har frågor om den här hårddisken:
Går det att ta bort kylaren från hårddisken eller sitter den fast med lim eller dylikt?

Nu är det ju ingen hårddisk utan en SSD men kylflänsen verkar gå att dra av.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Nu är det ju ingen hårddisk utan en SSD men kylflänsen verkar gå att dra av.
https://youtu.be/je7V0_f5TTU?t=267

Haha, du har rätt men jag har en ovana att kalla dem för SSD-hårddiskar. Men tack för svaret.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Inaktiv

Fyndvara
GeForce RTX 4070 Dual 12G
6590 Kr Max 2 per hushåll.

https://www.netonnet.se/art/outlet/fyndvaror-datorkomponenter...

Permalänk
Medlem
Skrivet av binnen97:

Nån som har Koll på vad man går miste om utan PRO-suffixet? Blev väldigt sugen, kikat på Ipad pro tidigare, delvis för att använda som notvisningsprogram (musiker).

Edit: nån som vet också om den har fläkt i kylningen? Kanske går bort på den punkten..

Book2 Pro 360 är lite tunnare och lättare och har USB-C för laddning på både höger och vänster sida,
Book2 360 har å andra sidan USB-A och HDMI. Båda stödjer S-Pen men den ingår bara med Pro.
Skulle tro att båda att har fläkt men min "gen1" Galaxy Book Pro 360 är väldigt tyst.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av binnen97:

@binnen97

Den finns även som Fyndvara 4990kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon343854:

@binnen97

Var?

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon343854:

Fyndvara
GeForce RTX 4070 Dual 12G
6590 Kr Max 2 per hushåll.

https://www.netonnet.se/art/outlet/fyndvaror-datorkomponenter...

Det var ju synd att man missade den här! Den var ju faktiskt rätt najs prajs!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon343854:

@binnen97

Menar du i3an utan 360 på elgiganten? Letar men hittar inte nåt annat

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon343854:

@binnen97

Du skriver mycket om fyndvaror till låga priser men har aldrig sett dig länka till något av dina fynd.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Senseye:

Du skriver mycket om fyndvaror till låga priser men har aldrig sett dig länka till något av dina fynd.

@Senseye

Då föreslår jag att du kollar synen 🙂

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon343854:

@Senseye

Då föreslår jag att du kollar synen 🙂

Mvh

Det är jättesnällt att du delar med dig av fynd, helt klart. Men det faller liksom bort lite om du inte tar med en länk. Det är inte varje gång, men rätt ofta som jag ser dina tips sakna länk till produkten

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz