Google Photos hackar, varför?

Permalänk

Google Photos hackar, varför?

Håller som bäst på att ladda upp mina filmer till Google Photos. dock märker jag nu att dom buffrar en hel del när jag vill kolla på dem efter jag laddat upp dom. Vissa filmer som dock är mindre laggar inte, men denna t ex som är på ca 1GB håller på och buffrar hela tiden. Bilderna fungerar jättebra. Är i valet och kvalet om jag skall fortsätta ladda upp dom eller byta till Google Drive.
Sitter med fiberlina 250/250 Mbit/s.

Varför laggar och visas inte mina uppladdade filmer på Google Photos?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Håller som bäst på att ladda upp mina filmer till Google Photos. dock märker jag nu att dom buffrar en hel del när jag vill kolla på dem efter jag laddat upp dom. Vissa filmer som dock är mindre laggar inte, men denna t ex som är på ca 1GB håller på och buffrar hela tiden. Bilderna fungerar jättebra. Är i valet och kvalet om jag skall fortsätta ladda upp dom eller byta till Google Drive.
Sitter med fiberlina 250/250 Mbit/s.

Varför laggar och visas inte mina uppladdade filmer på Google Photos?

Låt videorna vara i någon dag eller 2. Google bearbetar videorna efter att du laddat upp dom

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Låt videorna vara i någon dag eller 2. Google bearbetar videorna efter att du laddat upp dom

Ok, är det därför vissa video bara blir svarta och man bara hör ljudet?

Tycker även det är svårt att hitta filmerna efter man laddat upp dom.

Går detta att göra smidigare och effektivare i Google Photos?

Permalänk
Medlem

Det blir samma i Google drive, dom behöver bearbetas ett tag av Google. Aldrig använt photos på det sättet du beskriver, men borde väl vara samma bakomliggande.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X