Delar från 2 gamla datorer samt 23" TN skärm, 1080p

Permalänk
Medlem

Delar från 2 gamla datorer samt 23" TN skärm, 1080p

Uppdatering 2: Testat "Nya" datorn med gamla datorns gpu. Lyckas fortfarande inte få någon bild, även om allting annat verkar fungera fint. Jag är verkligen ingen expert, men gissar på att någonting kan krångla med moderkortet. Eftersom detta såklart påverkar priset är budgivningen omstartad för datorerna.

Uppdatering: Deadline för budgivning nu på onsdag klockan 18.

Behöver bli av med dessa datorer som bara legat och stått i evigheter. Nu tagit ut hårddiskarna med minnena, och behöver bli av med resten, även om det även där finns viss nostalgi.

Allra helst blir jag av med allt på en gång, i andra hand alla delarna tillsammans. Tror inte jag är intresserad av att sälja enskilda delar, men är budet rätt kan jag tänka mig det.

Endast avhämtning i Göteborg/Partille.

Skärm: Samsung Syncmaster 2333sw, TN, full HD, 60-75hz
Startbud: 1kr
Faktiskt en riktig trevlig skärm för sin ålder. Jag tycker den känns mer behaglig för ögonen än min nuvarande IPS. Älskade att ha den som andraskärm. Dock har den inte stöd för HDMI, vilket är huvudskälet till att den säljs.

"Nyare" Dator: Moderkort Z87-G45 Gaming; PSU TX650(se bild); Ram 2x4gb + 2x4gb DDR3 ; CPU i5-4670K
Den startar fint utan anmärkning, men då den saknar grafikkort har jag inte kunnat testa komponenterna fullt ut med skärm. Är säker på att ramminnet och PSUn fungerar bra. Har egentligen ingen anledning att tro att moderkortet eller CPUn inte skulle fungera. Chassit Antec GX700 är också riktigt trevligt med en millitärlook, samt möjlighet att justera dess fläktar från off-low-high.

Riktigt gammal dator: Moderkort Asus M3N78-VM; CPU AMD Athlon II X3 450; GPU Radeon HD 4800 Series; Ram Corsair VS2GB667D2 2GBx2.
Endast testat att starta den och provat enkla filer såsom Word, men verkar fungera felfritt.

Låter budgivning starta innan jag sätter deadline för nya bud. Fokus är på att bli av med det snarare än att få rätt pris, så räknar med kort budgivning efter första bud.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 400 kr "Nyare" Dator
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Visa signatur

[5600x @4.6ghz + Arctic freezer 34] [B550 Gaming x v2] [Ripjaws 2x8gb @3200mhz cl14] [3060 Ti] [Cooler master V850]

https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#sp...

Permalänk
Medlem

nyare dator 500
hämtar den äldre
skärm 10 kr :P:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twilighter:

nyare dator 500
hämtar den äldre
skärm 10 kr :P:P

Starkt av dig att bjuda 10kr när du kanske kunde fått den för 1!

Noterat!

Permalänk
Nytt bud: 100 kr För skärmen kan hämtas idag
Permalänk
Medlem

150 för skärmen

Permalänk
Nytt bud: 600 kr för allt, hämtar
Permalänk
Skrivet av Twilighter:

150 för skärmen

gäller detta budet med hämtning?

Permalänk
Medlem

Då det finns flera bud på rubbet, och för att undvika förvirring, så är utgångspriset på Gammal dator 1kr istället för -100.

Permalänk
Medlem

Såsom jag tolkar budgivning har Twillighter bjudit 550 för allt och galenmyra 600 för allt.

Permalänk
Medlem

Missade dela bild på fronten av den äldre datorn.

Uppmärksam Sweclockare nämnde att i5an har integrerad grafik, och borde alltså fungera med skärm. Men jag har ändå inte fått bild. Såsom jag minns det för flera år sen så har jag testat den med och utan grafikkort, och att den fungerat bra med grafikkortet. Kan också varit jag som gjort något fel med installationen.

Skulle den som vinner upptäcka att någon komponent inte fungerar så kommer den kompenseras för den komponenten.

Permalänk
Medlem

Sätter deadline för budgivning nu på onsdag klockan 18.

Permalänk
Medlem

650 allt

Permalänk
Medlem

Uppdatering:

En potentiell köpare bad mig testa att köra GPU från den gamla datorn på den "nya". Datorn kommer i gång och surrar fint, inga error lampor, men jag får fortfarande ingen bild.

Omöjligt att för mig att säga vilken del av den som det är fel på. Jag gissar moderkortet, CPUn har inte flyttats på och aldrig överklockats så har svårt att se att den skulle vara skadad. Kan ju också vara jag som gjort något fel vid installation och att alla komponenter fungerar bra egentligen. Jag är långt ifrån expert.

Förmodar att detta påverkar priset. Därför börjar budgivningen om för datorerna.

Permalänk
Medlem

Deadline Onsdag klockan 18 gäller fortfarande. Det som inte går åt tills dess slängs.

Permalänk
Medlem

100 pix allt

Permalänk
Nytt bud: 200 kr hämtar
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 300 kr
Permalänk
Nytt bud: 400 kr
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 500 kr
Permalänk
Nytt bud: 600 kr
Permalänk
Medlem

Nu är auktionen snart slut. Ifall ett bud kommer in i sista minut förlängs budstiden med 5 minuter från senaste budet så att ingen bara gör ett sista bud i sista sekunder utan möjlighet till motbud.

Permalänk
Medlem

Eller ändra det till 2 minuter. Bör vara mer än tillräckligt för att hinna lämna nytt bud.

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad