AMD och Bethesda avtäcker hårdvara med Starfield-tema

Permalänk
Melding Plague

AMD och Bethesda avtäcker hårdvara med Starfield-tema

Inför ett av årets största spelsläpp avtäcker AMD och Bethesda hårdvara i ny skrud i en väldigt begränsad upplaga.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Måste nog vara det absolut snyggaste grafikkortet på länge! Gillar det skarpt och ja villhöver känslan är stark men tror mitt 7900xt får duga tyvärr =/

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Vackert grafikkort.

Jag undrar hur väl optimerat spelet kommer vara vid release. Både Skyrim och Fallout 4 var inte direkt bäst på det området.
Sedan är det tråkigt att spelet (troligtvis inte*) kommer ha stöd för DLSS. Det är trots allt en rätt stor andel av spelare på PC som har tillgång till det och det kan garanterat hjälpa någon få lite bättre flyt utan större märkbart tapp i bildkvalité.
Hoppas det kommer i en uppdatering senare. Jag kommer nog vara upptagen med Baldurs Gate 3 ett bra tag innan jag köper Starfield.

Allt vi vet än så länge är något i stil med detta, tydligen.
*Since Bethesda is partnering with AMD, it’s unlikely we’ll see an official implementation of DLSS, at least at launch. If the deal expires, official DLSS support might be added in a later patch. The best we can hope for is AMD’s FSR 2.2.x upscaling. Fortunately, Nvidia cards can use this tech, but it doesn’t match DLSS when it comes to performance savings or fidelity.

Dold text
Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Kul om starfield är som cyberpunk vid släpp!
Detta är hårdvarumotsvarigheten till att förboka collector's edition

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Baksidan såg läcker ut

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Sedan är det tråkigt att spelet inte kommer ha stöd för DLSS.

Det är än så länge spekulation, ingenting bekräftat.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Bethesda + AMD
Två företag kända för sina buggfria produkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Det är än så länge spekulation, ingenting bekräftat.

Jaja jag rättade mitt inlägg nu.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Testpilot

Kunde detta inte funnits när jag köpte mitt för någon månad sedan, jäklar vad snygga! Dock lär det väl inte släppas någon 6000-serie öht med ett samarbete på detta viset i framtiden, gammal tech numera

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Baksidan såg läcker ut

Det där kunde lika gärna vart ett citat på stan en fredagkväll.

Permalänk
Medlem

Förvånad över hur snyggt grafikkortet var, sällan de ser bra ut nu för tiden

Permalänk
Medlem

Roligt att amd gör såna här satsningar. Kommer ihåg när man fick ett skin till ett skepp i star citizen om man köpte ett grafikkort från amd under en specifik period. Detta skin är nu ett av de mest ovanliga i hela star citizen, som bland annat visar upp en AMD-logga på skeppet.
Oavsett hur satsningarna ter sig (ingame eller utanför), så tycker iaf jag att det är ett välkommet tillskott 🙂

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

Galet snyggt! Hade personligen inte köpt AMD i dagsläget men om jag skulle hade den där för utseendet varit en stark kandidat.

Lite så jag önskat att gamla Radeon 9700 hade fått något liknande i en HL2-utgåva. För de som minns historiken bakom spelet och kortet. Grafikkort såg inte ut som de gör idag på den tiden men nog är det en trevlig tanke om inte annat.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Hoppas att Starfield fungerar under Proton i Linux.

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3500+][Asus A8R-VMP (skitkort!)][Kingmax 4x512MB ram][Hitachi 160G SATA][Sapphire X1950XTX 512MB DDR4 PCIe][Soundblaster X-Fi Platinum][Nesteq NA 4501 450W][Hyundai L90D+ 19]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arghuleh:

Hoppas att Starfield fungerar under Proton i Linux.

Man kan ju hoppas på att de flesta storspel är Steam deck verified framöver

Permalänk
Medlem
Citat:

Upplagan kommer vara begränsad till 500 exemplar och kommer att vara exklusiv till olika tävlingar och kampanjer som arrangeras av AMD och Bethesda.

Om AMD eller Bethesda/MS vill ge mig ett nytt grafikkort så bryr jag mig inte speciellt mycket om hur det ser ut, men det här var ju rätt snyggt.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk

förhoppningsvis så kommer ju mina ögon vara riktade mot skärmen och inte in i chassit när jag spelar och håller på med datorn min, så för min del kvittar det

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

förhoppningsvis så kommer ju mina ögon vara riktade mot skärmen och inte in i chassit när jag spelar och håller på med datorn min, så för min del kvittar det

Jag får en förnimmelse av att din dator inte är den vackraste kreation. Rätta mig om jag har fel.

Permalänk
Medlem

Snyggt kort, nu får vi hoppas att någon testat det i liggande konfiguration innan det släpps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiklm:

Jag får en förnimmelse av att din dator inte är den vackraste kreation. Rätta mig om jag har fel.

Min är jättesnygg. 25L, röd, mycket sparsamt med RGB. Grafikkort är bara svart plast, för det där med fönster har jag aldrig begripit mig på.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Vackert grafikkort.

Jag undrar hur väl optimerat spelet kommer vara vid release. Både Skyrim och Fallout 4 var inte direkt bäst på det området.
Sedan är det tråkigt att spelet (troligtvis inte*) kommer ha stöd för DLSS. Det är trots allt en rätt stor andel av spelare på PC som har tillgång till det och det kan garanterat hjälpa någon få lite bättre flyt utan större märkbart tapp i bildkvalité.
Hoppas det kommer i en uppdatering senare. Jag kommer nog vara upptagen med Baldurs Gate 3 ett bra tag innan jag köper Starfield.

Allt vi vet än så länge är något i stil med detta, tydligen.
*Since Bethesda is partnering with AMD, it’s unlikely we’ll see an official implementation of DLSS, at least at launch. If the deal expires, official DLSS support might be added in a later patch. The best we can hope for is AMD’s FSR 2.2.x upscaling. Fortunately, Nvidia cards can use this tech, but it doesn’t match DLSS when it comes to performance savings or fidelity.

Dold text

man får väl bara hoppas de lär sig från sina och andras misstag, men det vore varken första eller andra gånger.

Gällande Amd/dlss, inte riktigt någon indikation när flera amd sponsrade spel har dlss.

För att få till en win borde AMD släppa en bra fungerande fsr 3 tillsammans med detta men nej, de luggar efter

Permalänk
Skrivet av Fiklm:

Jag får en förnimmelse av att din dator inte är den vackraste kreation. Rätta mig om jag har fel.

nej då, du har helt rätt.
när min dator plockades ihop så fick jag frågan "vill du ha RGB i datorn din", vilket skulle ha kostat nån hundring extra, men då jag inte kommer att spendera någon som helst tid till att suckandes i ren beundran sitta och stirra in i min dator, så tackade jag nej. fortfarande en del RGB i datorn min som följde med en del utav komponenterna, men jag hade lika gärna kunnat vara utan.
visst, nice när man går in i det mörka rummet och ser lite häftigt ljus kommandes från datorn, men sen ligger ju allt fokus på skärmen.
har aldrig prioriterat hur datorn min ser ut, bara hur den presterar.
men det är ju jag det

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Tänk sicket tillfälle de hade varit att sjösätta FSR 3 i samband med starfields release.

Permalänk
Medlem

Jag vill vinna det kortet.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Otroligt snygg GPU enligt mig, dom borde absolut släppa kort i andra färger utan en massa rgb.

Visa signatur

Cpu: AMD Ryzen 5 2600 Mk: ASUS PRIME B450M-A Gpu: MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G Ram: G.Skill Trident Z RGB Series 16GB 3200MHzChassi: NZXT H7 Elite Nätagg: FD Power Supply Integra M 650WHd: Kingston SSDNOW A1000 240GB M.2, Samsung 850 EVO SSD 250GB, Samsung SSD 860 PRO SSD 512GB x 2 Skärm: Acer KG241

Permalänk
Medlem

Faktiskt rätt läckert kort!

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrizer:

Tänk sicket tillfälle de hade varit att sjösätta FSR 3 i samband med starfields release.

Som av en händelse hävdar MLID att FSR3 släpps nu i september!

https://youtu.be/siG6TJtLztc

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Som av en händelse hävdar MLID att FSR3 släpps nu i september!

https://youtu.be/siG6TJtLztc

Med tanke på att amd sade för ett år sedan att de skulle släppas "snart" i samband med dlss 3 och sen gav ett datum i juni (?) vid deras januari presentation så kan man förstå att det inte lär komma i september.

Sen utan att titta på mlid utan bara läsa alla texter om honom på swec forumet så verkar han ha runt 5% rätt i sina gissningar 😊

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rwkk:

man får väl bara hoppas de lär sig från sina och andras misstag, men det vore varken första eller andra gånger.

Gällande Amd/dlss, inte riktigt någon indikation när flera amd sponsrade spel har dlss.

För att få till en win borde AMD släppa en bra fungerande fsr 3 tillsammans med detta men nej, de luggar efter

De stora spelen som är AMD Sponsrade har än idag såvitt jag vet inte DLSS.

Permalänk
Medlem

Letade efter en lista över vilka spel det är som har FSR2 men inte DLSS, och det är inte jättemånga:

https://www.pcgamingwiki.com/wiki/List_of_games_that_support_...

Det är Jedi Survivor som folk verkar vara så upprörda över. I övrigt… Overwatch 2 som funkar på en potatis, har nog mest FSR2 för att man skall kunna köra på en iGPU. RE4-remaken. Dead Island 2, uppenbarligen. I övrigt är det spel jag knappt hört talas om, om jag inte missade något i listan.

Visa signatur

5900X | 6700XT