Hej, min son har sparat ihop till en gamingdator.
Är det någon som kan tipsa om en bra dator för ca 10000:- Färdigbygd.
Själv kan jag inget om datorer och kan inte bygga själv 😊
Har tittat på sharkgaming Max- predator. Är den bra?
Även denna? https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingdator/stationar-gami...
Hej, min son har sparat ihop till en gamingdator.
Är det någon som kan tipsa om en bra dator för ca 10000:- Färdigbygd.
Själv kan jag inget om datorer och kan inte bygga själv 😊
Har tittat på sharkgaming Max- predator. Är den bra?
Även denna? https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingdator/stationar-gami...
Helt ärligt kommer man inte långt med den budgeten i dagens läge när det gäller nya gamingdatorer. I bästa fall (som i ditt exempel) sträcker det sig till en instegsmodell som kommer kunna lira dagens spel med lägsta inställningar i ett år framöver innan den behöver uppgraderas pga att den inte är tillräcklig.
Om jag hade varit dig hade jag lagt ut en köpes annons här på marknaden och nyttja den kompetens som finnes på detta forum. Det är inge fel att köpa en begagnad dator av någon här med goda referenser - med 10k kommer du långt typ 3070/4060 + 12 gen Intel (du slipper då också kasst nätagg som färdigbyggda burkar har och slöa ramminnen)
Visa signatur
citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass
Helt ärligt kommer man inte långt med den budgeten i dagens läge när det gäller nya gamingdatorer. I bästa fall (som i ditt exempel) sträcker det sig till en instegsmodell som kommer kunna lira dagens spel med lägsta inställningar i ett år framöver innan den behöver uppgraderas pga att den inte är tillräcklig.
Om jag hade varit dig hade jag lagt ut en köpes annons här på marknaden och nyttja den kompetens som finnes på detta forum. Det är inge fel att köpa en begagnad dator av någon här med goda referenser - med 10k kommer du långt typ 3070/4060 + 12 gen Intel (du slipper då också kasst nätagg som färdigbyggda burkar har och slöa ramminnen)
Köp inget förhastat som verkar nytt och billigare eller rabatterat. För både Taurus- och NoNs maskin är botten av skurhinken, då grafikkortet är alldeles för vekt och utdaterat. Marknaden är idag jäkla oförlåtande rent prismässigt, och tappar därmed intressenter, vilket på sikt kommer bita aktörer som Nvidia.
Köp inget förhastat som verkar nytt och billigare eller rabatterat. För både Taurus- och NoNs maskin är botten av skurhinken, då grafikkortet är alldeles för vekt och utdaterat. Marknaden är idag jäkla oförlåtande rent prismässigt, och tappar därmed intressenter, vilket på sikt kommer bita aktörer som Nvidia.
"Webhallen Custom Config - Montering av dator " och "Byggnation och test av dator med valfria komponenter" är att dom sätter ihop den. Vill du att dom ska installera Windows så får du köpa till det för runt 1000-1500kr, köper du en Windows licens på G2A istället så kostar det runt 200kr men du behöver installera det själv.