Handhållna Playstation Portal kostar 2 600 kronor

Permalänk
Melding Plague

Handhållna Playstation Portal kostar 2 600 kronor

Playstation Project Q byter officiellt namn till Portal och får en prislapp på 220 euro. Lansering sker senare i år.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tänk när man fick en hel konsol för den typen av pris.
Det var grejer det.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

Bara jag som direkt funderar vart den orangea portalen sitter?

Bättre pris än vad som väntades tidigare men inget för mig personligen iallafall.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

2600kr för att kunna spela dina PS5 spel när TVn är upptagen... Förlåt, men jag har svårt att se vem detta riktar sig till? Bortskämda barn vars förälder pungar ut 2600kr bara för att kunna kolla på sporten i fred?

Titeln på nyheten korrigerades. Så jag korrigerar mitt inlägg.
Visa signatur

Asus TUF 3080 Ti | Ryzen 5600X | 16GB DDR4 | B550-i Strix | Corsair SF750 | SSUPD Meshlicious | Kraken X53

Permalänk
Medlem

Konsolen fungerar inte fristående, utan kan endast spela spel strömmat från din Playstation 5 via Remote Play. Något streamande via Playstation Plus Premiums molntjänst blir det dock inte då Portal saknar stöd för detta.

omgealul

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Xangeon:

2400kr för att kunna spela dina PS5 spel när TVn är upptagen... Förlåt, men jag har svårt att se vem detta riktar sig till? Bortskämda barn vars förälder pungar ut 2400kr bara för att kunna kolla på sporten i fred?

2600 pickadoller till och med. Och svenska priset väntas väl landa på närmare 3000 kronor. Jag förstår helt ärligt inte varför den här tjofräsen finns.

Permalänk

Om jag hade haft ett PS5 så skulle jag absolut kunna tänka mig en sådan lösning, dock inte för flera tusen såklart. Något som hindrat mig länge att köpa en konsol är att vår "premiumtv" i vardagsrummet alltid är upptagen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xangeon:

2400kr för att kunna spela dina PS5 spel när TVn är upptagen... Förlåt, men jag har svårt att se vem detta riktar sig till? Bortskämda barn vars förälder pungar ut 2400kr bara för att kunna kolla på sporten i fred?

Har du en TV på 5-pers så är det väll ganska normalt att den är uppbokad?
Förstår inte riktigt hur du får ihop din logik, 2.4k för att få det lugnt framför TV är kaffepengar.

Permalänk
Medlem

Dom måste ha några fler planer för den kan man tycka annars är den extremt enahanda
när man inte ens kan ta med den på semestern för att lira.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av ramlösa:

Har du en TV på 5-pers så är det väll ganska normalt att den är uppbokad?
Förstår inte riktigt hur du får ihop din logik, 2.4k för att få det lugnt framför TV är kaffepengar.

Grejen är väl att det finns alternativa lösningar som är betydligt billigare och enklare. Mobil, dator, surfplatta kan du ju köra Remote Play, så en dedikerad enhet för en specifik funktion känns sådär.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ramlösa:

Har du en TV på 5-pers så är det väll ganska normalt att den är uppbokad?
Förstår inte riktigt hur du får ihop din logik, 2.4k för att få det lugnt framför TV är kaffepengar.

Han menade såna som dig då tror jag

Visa signatur

Ny här

Permalänk
Medlem

Designmässigt är den väl inte helt fel. Som produkt de vete *an, men om den hade haft stöd för appar, och man hade kunnat köra Xcloud på den så varför inte?

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Tänk när man fick en hel konsol för den typen av pris.
Det var grejer det.

Det skulle du nästan kunna få idag också, om dollarpriset halverades igen.

Permalänk
Medlem

För en tusenlapp hade det kanske varit värt det. Det där är på tok för mycket pengar med tanke på att man redan kan streama till sin platta eller mobil.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Skrivet av ramlösa:

Har du en TV på 5-pers så är det väll ganska normalt att den är uppbokad?
Förstår inte riktigt hur du får ihop din logik, 2.4k för att få det lugnt framför TV är kaffepengar.

Precis min tanke.

Permalänk
Medlem

Ser redan en massa hyllningar på reddit och youtube, jag begriper mig inte på produkten. Sony har traditionellt oftast lanserat en bärbar modell som ska matcha föregående generations prestanda.
Var det svårt att få till det så att man på så sätt hade kunnat spela ps4 spel lokalt vart man än är och på det streama ps5 titlar? Kan inte rättfärdiga priset här tyvärr.

Permalänk
Medlem

Jag är inte helt med. Är detta en liten dator som streamar material likt google chrome till tvn? Dvs att den riktiga spelenheten dortfarande måste vara igång för att sköta själva tankeverksamheten?

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

Jag är inte helt med. Är detta en liten dator som streamar material likt google chrome till tvn? Dvs att den riktiga spelenheten dortfarande måste vara igång för att sköta själva tankeverksamheten?

Du tänker rätt. Du behöver en PS5 för att den ska fungera och den måste vara påslagen.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Snusfri

Hade den hetat "Nintendo Switch Ultralite" och man enbart hade kunnat streama från sin Switch hade folk skrikit "Oooooh" och "Aaaah" och den hade sålts i hundratals miljoner

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Är inte detta i princip WiiU men utan de olika extra gameplaymöjligheterna? Gick ju bra för Nintendo...

Permalänk
Medlem

Jäklar va värdelös

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Hade den hetat "Nintendo Switch Ultralite" och man enbart hade kunnat streama från sin Switch hade folk skrikit "Oooooh" och "Aaaah" och den hade sålts i hundratals miljoner

Inte direkt få det vinnande konceptet för Switch är just mobilitet och detta är motsatsen. Däremot hade en stationär Switch kunnat fungera som komplement. Detta är bara i princip en pytte-TV med Playstationlogo.

Permalänk
Medlem

Släpp en ny PS Vita ist

Permalänk
Medlem

Många verkar grymt skeptiska, men jag som älskar att sitta i sängen och mysspela lite handhållet, hade absolut kunnat tänka mig en sådan här.

Permalänk
Medlem

Nja, om man vill åka bort då ? Då kommer den ej fungera.. man är låst hemma... på tok för dyr ja med tanke på hur begränsad den är....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Grejen är väl att det finns alternativa lösningar som är betydligt billigare och enklare. Mobil, dator, surfplatta kan du ju köra Remote Play, så en dedikerad enhet för en specifik funktion känns sådär.

Absolut, men för 2.4k får man du knappt en skräpplatta längre.

Skrivet av Meowi:

Han menade såna som dig då tror jag

För fan, folk lägger 15k på Ipaddlar så ungarna ska hållakäften 1-2ggr per år när de åker på semester.

Permalänk
Avstängd

Vore mer aktuellt att koda exklusiva speltitlar till deras mobiltelefoner istället..

Visa signatur

XFX Merc 7900XT|R5 5600X|MSI MPG B550|32GB 3600mhz.

32" 1440P@240Hz, 1000R.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Nja, om man vill åka bort då ? Då kommer den ej fungera.. man är låst hemma... på tok för dyr ja med tanke på hur begränsad den är....

Varför skulle den inte fungera om man inte är hemma... med en simpel VPN borde det väl gå fint att spela remote?

Permalänk
Medlem

Hade varit coolt om den kunde göra något mer men knappast så Sony skulle låta folk emulera PSP och annat på den som en Ayn Odin eller vad den heter.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Helt meningslös produkt.
Hade hellre köpt en andra TV isåfall om det är trångt i tv soffan.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB