Fryslagg och Stutters efter köp av 7800 XT (Hjälp vänliga kunniga, någon annan som har/haft samma problem?)

Permalänk
Medlem

Fryslagg och Stutters efter köp av 7800 XT (Hjälp vänliga kunniga, någon annan som har/haft samma problem?)

Hej Sweclockers, gör en post här då Reddit inte gav mig mycket hjälp. (Vänligen läs hela tråden)

Uppgraderade och köpte ett 7800 XT nyss, tänkte att det vart dags att lägga 1070ti på hyllan. Köpte ett nytt kort för att få bättre FPS i CS2 samt att kunna spela å streama lite nyare spel med ögongodis. Jag körde DDU i safe mode och stängde av datorn innan jag tog ur mitt gamla kort å satte i det nya, installerade drivrutiner och tänkte att det skulle be gött. Men..

Mitt problem är nu att i de flesta spel jag stött på så är det mycket fryslagg å stutters i början av spelen som aldrig vart där innan. Varje ny effekt som laddas in så fryser det till, granat som exploderar för första gången, första gången ett särskilt vapen skjuts, första gången du rundar ett nytt hörn på en karta(cs), något som inte vart ett problem innan på det nu gamla å slöare kortet. Gjorde ett drop i Apex och det vart i stort sätt ospelbart, hoppat in några competitive games i cs2 och torskat för att min skärm fryser sig i 2 sekunder när någon springer runt ett hörn å skjuter med ett vapen för första gången. Aldrig haft detta problem innan.

Jag dubbel kollade i bios då jag vet att AMD sägs gilla Resizable bar, å såg att Rebar vart avstängt så jag slog på det. Problemen minskade så det kanske inte blir sekunders fryslagg, men halv sekund och små 10dels sekunders lagg kommer det en hel del av. Man måste spela typ en halv match innan man känner sig något säker. Om någon av er spelar competitive så förstår ni att detta är en total dealbreaker, och om jag inte kan lista ut varför datorn å grafikkortet beter sig såhär så blir det nog att skicka tillbaka det å sikta in på grönt igen.

Jag har nu igen använt DDU, gjort en ny clean installation av grafikkorts drivrutiner(dock endast drivrutiner denna gång, inget extra adrenaline blask) samt drog ner det senaste AMD chipset drivrutiner eftersom jag kör AMD CPU med. Har fortfarande att spelet får små fryslagg i början av samma saker, nytt som laddas in under spelets gång. Fått något nämt om shader compilation och jag förstår typ grejjen, men varför i hela friden ska en ny dubbelt så kraftfull GPU vara skräp i början medans ett gammalt kort inte laggar runt I samma flera olika spel?

Om det är av intresse så har jag ett 3900x, med 32GB ram, spel installerade på SSD, med ett fint 750W Nätagg.

- Har installerat om Drivrutiner
- Uppdaterat chipset Drivrutiner
- Slagit på Resizable Bar (Utan detta igång så är det tragiskt)
- Har rensat skräpfiler i windows
- Ghort en check integrity of game files

Tackar för all hjälp å kunskap varför det är på detta vis, som sagt har inte sånna här problem med det gamla 1070Ti som satt i.

///Edit
För att folk ska få någon idé på hur illa det är i början av spelandet så slängde jag upp denna. Runt 16 sekunder börjar det.
https://www.youtube.com/watch?v=jctN7SfqVFc

video
Permalänk
Medlem

Tror det är rätt vanligt problem alla fall om man ska in i reddit-tråden.

https://www.reddit.com/r/Amd/comments/12wizig/the_shader_cach...

Permalänk
Medlem

Har DU ALLA dem senaste bios och chipset etc?
Bästa är egentligen ett full reinstall av windows för att utesluta något.

Jag hade själv sådana problem i vissa spel för många år sedan och för mig vart det så jag slutade spela det spelet.

Jag vet inte om amd har samma men har du satt unlimited shader cache? Nvidia har det iaf så gissar amd kanske också

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Tror det är rätt vanligt problem alla fall om man ska in i reddit-tråden.

https://www.reddit.com/r/Amd/comments/12wizig/the_shader_cach...

Jösses, ok det ser ju inte ljust ut om det är detta problem. Jobbigt att det första förslaget är att stänga av Rebar, något som iaf gör spelen spelbara i mitt fall. Tack för denna post.

Skrivet av Swedishchef_90:

Har DU ALLA dem senaste bios och chipset etc?
Bästa är egentligen ett full reinstall av windows för att utesluta något.

Jag hade själv sådana problem i vissa spel för många år sedan och för mig vart det så jag slutade spela det spelet.

Jag vet inte om amd har samma men har du satt unlimited shader cache? Nvidia har det iaf så gissar amd kanske också

Mmm. Om jag skall vara helt ärligt så är i detta fall en ominstallation av Windows det sista jag vill göra även om det är ett alternativ för att utesluta.

Det kanske finns någon ny BIOS, tror den verisionen jag har är några månader gammal då det vart då jag uppdaterade.

Jag är relativt ny när det kommer till AMD's drivrutiner och menyer, men ser inget i nuläget iallafall. Dock några poster om hur det är limiterat till 4GB :/

Tack för svar på min tråd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kovu:

Jösses, ok det ser ju inte ljust ut om det är detta problem. Jobbigt att det första förslaget är att stänga av Rebar, något som iaf gör spelen spelbara i mitt fall. Tack för denna post.

Mmm. Om jag skall vara helt ärligt så är i detta fall en ominstallation av Windows det sista jag vill göra även om det är ett alternativ för att utesluta.

Det kanske finns någon ny BIOS, tror den verisionen jag har är några månader gammal då det vart då jag uppdaterade.

Jag är relativt ny när det kommer till AMD's drivrutiner och menyer, men ser inget i nuläget iallafall. Dock några poster om hur det är limiterat till 4GB :/

Tack för svar på min tråd.

Från den tråden "Edit: What helped me with my Destiny 2 stuttering was changing the Shader Cache from "AMD optimized" to "Always On".

This was previously an option in Adrenalin but they removed it a while ago.

To do this, follow this:

" Open Regedit.exe, go to HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4d36e968-e325-11ce-bfc1-08002be10318}\0000\UMD, then change "ShaderCache" from "30 00" or "31 00" to "32 00". (30 00 = off / 31 00 = AMD Optimized / 32 00 = Always On). Save and Reboot. ""

Kanske kan vara värt, detta gjordes för destiny 2. Men kanske är en generell shader cache instruktion

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Från den tråden "Edit: What helped me with my Destiny 2 stuttering was changing the Shader Cache from "AMD optimized" to "Always On".

This was previously an option in Adrenalin but they removed it a while ago.

To do this, follow this:

" Open Regedit.exe, go to HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4d36e968-e325-11ce-bfc1-08002be10318}\0000\UMD, then change "ShaderCache" from "30 00" or "31 00" to "32 00". (30 00 = off / 31 00 = AMD Optimized / 32 00 = Always On). Save and Reboot. ""

Kanske kan vara värt, detta gjordes för destiny 2. Men kanske är en generell shader cache instruktion

Testade detta och startade om datorn och hoppade in i ett spel, tror faktist det blev motsatt effekt. Blev lika mycket och långt fryslagg som i början utan Rebar igång. Synd att det inte funkade men helt klart tackar för förslaget.

Känns helt klart som det är något fuffens här, om det dock inte finns någon duglig lösning är jag osäker om jag vill behålla kortet även om det flyter väldigt fint med stabil FPS i single player spel efter det första inladdningen av levels å så.

Permalänk
Medlem

Vad händer om du sätter din pagefile på 32GB och provar efter att startat om datorn?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Vad händer om du sätter din pagefile på 32GB och provar efter att startat om datorn?

Testade, tyvärr ingen skillnad. Alltid samma sak när man startar spel, laggar typ som man spelar med 4GB ram eller något, laggar som sinnes när saker laddas in för första gången.

Som sagt aldrig haft dessa problem på mitt gamla 1070 Ti, å låtit Windows sköta page file utan problem.

Permalänk
Medlem

Hmm.. om något inte är fel med ditt kort så slår jag vad om att det är ett skitlöjligt fel.
Vi behöver bara hitta det

Har du hardware accelerated gpu scheduling på?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Hmm.. om något inte är fel med ditt kort så slår jag vad om att det är ett skitlöjligt fel.
Vi behöver bara hitta det

Har du hardware accelerated gpu scheduling på?

Troligtvis ej, inställningen finns inte ens i windows med detta kortet xD

Permalänk
Medlem

Jag la in en video på lagget så det blir lite tydligare hur illa det är.
https://www.youtube.com/watch?v=jctN7SfqVFc

Det är endast i början av spelet när det startar, samma sak I Apex, även singleplayer spel som Kingdom Come.

Permalänk

Vad kör du för upplösning?

Min tanke var att om du kör 1080 så kan det kanske vara så att det är CPU bottleneck du råkar ut för?

Hur man testar detta har jag dock ingen aning om..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ubermeister:

Vad kör du för upplösning?

Min tanke var att om du kör 1080 så kan det kanske vara så att det är CPU bottleneck du råkar ut för?

Hur man testar detta har jag dock ingen aning om..

I cs2, 4:3 stretched typ 1600x1200 eller något sådant, minns inte. det högsta du kan ha i 4:3 i cs. Apex så är det 1440p så ej lågt, samma sak. Om det är av hjälp så har jag kört potatis inställningar på mitt gamla 1070Ti med mer FPS i vissa lägen utan detta beteende, osäker på om 3900x skulle vara ett problem men jag har gärna fel.

Permalänk
Skrivet av Kovu:

I cs2, 4:3 stretched typ 1600x1200 eller något sådant, minns inte. det högsta du kan ha i 4:3 i cs. Apex så är det 1440p så ej lågt, samma sak. Om det är av hjälp så har jag kört potatis inställningar på mitt gamla 1070Ti med mer FPS i vissa lägen utan detta beteende, osäker på om 3900x skulle vara ett problem men jag har gärna fel.

Är ingen expert på cpu bottleneck, men om du fick högre fps på ditt 1070Ti så borde det inte vara cpun nu.

Du använder inga förlängningskablar till strömmen på kortet?

Om du har en extra hårddisk eller ssd liggande så skulle man ju kunna testa att installera windows igen, för att vara säker på att det inte ligger några gamla drivrutiner eller sånt och bråkar.
Synd att Windows är så tråkigt att installera men..

Permalänk
Medlem

Har du två separata kablar från PSU till grafikkortet eller bara en förgrenad?

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ubermeister:

Är ingen expert på cpu bottleneck, men om du fick högre fps på ditt 1070Ti så borde det inte vara cpun nu.

Du använder inga förlängningskablar till strömmen på kortet?

Om du har en extra hårddisk eller ssd liggande så skulle man ju kunna testa att installera windows igen, för att vara säker på att det inte ligger några gamla drivrutiner eller sånt och bråkar.
Synd att Windows är så tråkigt att installera men..

En vanlig PCI-E kabel direkt från Nätagget med två 8 pins på ena ändan.

Permalänk
Medlem

Generellt så ska shader cachen bara påverka när något nytt stort dyker upp i spelet men varierar från spel till spel, ibland blir cachen korrupt och då kan man rensa den från AMD Adrenaline, men då kan du förvänta dig lite lagg när du laddar nya kartor/spelet renderar nya modeller etc.

Fattar inte varför vissa spel bara trycker in dem i cachen när de dyker upp på skärmen och inte i förväg för så är det inte i alla spel.

I CS2 så är det bara gilla läget, även vissa med Nvidia kort har samma, fryser allt från 0.5-3, tror inte det har med shader cache att göra om det nu inte är någon konflikt för att det faktiskt är CSGO.exe man spelar med och den ballar ur med vanliga CSGO's shaders.

Om det händer i alla spel så skulle jag testa stänga av alla anti-lag, enchanced sync osv i Adrenaline, sen testar du med att begränsa fps ( till någon datorn kan hålla stabilt i 99.9% av alla situationer ) i Adrenaline enbart och kör upplåst i spelet eller tvärtom om det fungerar dåligt, fps limiters på 2 olika håll börjar bete sig konstigt när det går upp och ner snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Har du två separata kablar från PSU till grafikkortet eller bara en förgrenad?

Bara förgrenad, kanske skall testa eller ruska fram en till. Dock vet jag ej vad extra kablarna till PSU ligger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kovu:

Bara förgrenad, kanske skall testa eller ruska fram en till. Dock vet jag ej vad extra kablarna till PSU ligger.

Se bara till så det är en kabel som hör till den PSUn. Gissar att detta är ditt problem.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Se bara till så det är en kabel som hör till den PSUn. Gissar att detta är ditt problem.

Rotade fram den gamla påsen med kablar till nätagget å kopplade in så det är nu 2 olika PCI-e som inte splittar. Tyvärr samma resultat. Kanske inbillar mig att det blev lite bättre men fortfarande en hel del fryslagg i början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Generellt så ska shader cachen bara påverka när något nytt stort dyker upp i spelet men varierar från spel till spel, ibland blir cachen korrupt och då kan man rensa den från AMD Adrenaline, men då kan du förvänta dig lite lagg när du laddar nya kartor/spelet renderar nya modeller etc.

Fattar inte varför vissa spel bara trycker in dem i cachen när de dyker upp på skärmen och inte i förväg för så är det inte i alla spel.

I CS2 så är det bara gilla läget, även vissa med Nvidia kort har samma, fryser allt från 0.5-3, tror inte det har med shader cache att göra om det nu inte är någon konflikt för att det faktiskt är CSGO.exe man spelar med och den ballar ur med vanliga CSGO's shaders.

Om det händer i alla spel så skulle jag testa stänga av alla anti-lag, enchanced sync osv i Adrenaline, sen testar du med att begränsa fps ( till någon datorn kan hålla stabilt i 99.9% av alla situationer ) i Adrenaline enbart och kör upplåst i spelet eller tvärtom om det fungerar dåligt, fps limiters på 2 olika håll börjar bete sig konstigt när det går upp och ner snabbt.

Alright, ska testa att stänga av anti lag men är ganska säker på att jag testat båda lägen. Skall även testa att sätta en FPS limiter men känner allmänt att det inte kommer göra något just nu.

Mmjo, lite lagg kanske man kan förvänta sig men så illa det är på video klippet är ej acceptabelt i min åsikt, lite väl mycket. Köper bara inte att det ska vara så sjukt mycket eller dåligt. Känns som något drivrutins fel eller att något inte spelar boll i min dator med detta kort.

Tackar för tiden och kommentaren.

//Edit
Testade att stänga av anti lag å olika FPS limiter, både i adrenaline software och i CS, på och av. Ingen skillnad.

Det enda som finns kvar är möjligvis att kolla om det finns någon ny verision av bios till modekortet eller installera om windows, sistnämda är ej något jag tror kommer hända. Så det kanske får blir att man får skicka tillbaka kortet och hoppas någon annan trivs bättre med det.

Permalänk
Medlem

https://www.thewindowsclub.com/enable-disable-game-dvr-window...

Är detta av eller på?

Har du provat att ändra PCIE x16 Bus Interface i Bios?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kovu:

Alright, ska testa att stänga av anti lag men är ganska säker på att jag testat båda lägen. Skall även testa att sätta en FPS limiter men känner allmänt att det inte kommer göra något just nu.

Mmjo, lite lagg kanske man kan förvänta sig men så illa det är på video klippet är ej acceptabelt i min åsikt, lite väl mycket. Köper bara inte att det ska vara så sjukt mycket eller dåligt. Känns som något drivrutins fel eller att något inte spelar boll i min dator med detta kort.

Tackar för tiden och kommentaren.

//Edit
Testade att stänga av anti lag å olika FPS limiter, både i adrenaline software och i CS, på och av. Ingen skillnad.

Det enda som finns kvar är möjligvis att kolla om det finns någon ny verision av bios till modekortet eller installera om windows, sistnämda är ej något jag tror kommer hända. Så det kanske får blir att man får skicka tillbaka kortet och hoppas någon annan trivs bättre med det.

Det kan inte vara så att din CPU börjar throttla då GPU låter CPU jobba på bättre?

Räcker med enstaka cores som överhettar för att klocken börjar svaja.

Borde rimligtvis fungera då om du begränsar fps till något lägre ( bara för att testa ) och sedan höja stegvis om det fungerar tills du når någon nivå där det börjar hacka?

Ett tag sen jag hade 3000-serien men den började redan för några år sedan vara en flaskhals i många spel, fick dock aldrig någon stuttering som du upplever nu utan var mest begränsad fps som det borde vara när CPU inte orkar med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Det kan inte vara så att din CPU börjar throttla då GPU låter CPU jobba på bättre?

Räcker med enstaka cores som överhettar för att klocken börjar svaja.

Borde rimligtvis fungera då om du begränsar fps till något lägre ( bara för att testa ) och sedan höja stegvis om det fungerar tills du når någon nivå där det börjar hacka?

Ett tag sen jag hade 3000-serien men den började redan för några år sedan vara en flaskhals i många spel, fick dock aldrig någon stuttering som du upplever nu utan var mest begränsad fps som det borde vara när CPU inte orkar med.

CPU'n tuffar på bra runt 3.9-4.0 Ghz runt circa 70-80 under load med gott om kylning och aldrig haft problem innan GPU bytet.
Problemet är som nämt tidiger mest när man börjar spela och ej efter längre load. Tror CPU funkar fin fint.

Känns som jag skulle märkt något tidigare typ med alla olika spel man spelat och load som lagts på CPU'n, har ju tillochmed spelat lite lätt med video renders på processorn å annat. Men, jag kommer nog kolla CPU temp vid spelande imorgon iaf. Tack för kommentaren.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Sorry, missade post.

Gick in i bios å kollade, enda jag såg vart att jag kunde ändra Auto till Gen4 på Pcie, men det enda fältet för 16x-1 vart att sänka till 8x istället. Tror inte det är så att menyn på b550 Asus Strix har något där man enable 16x manuellt. Av de ändringar jag gjorde så är stutter å fryslagg kvar när man startar spelet.

//Edit
GPUZ raporterar att det körs i 16x

Permalänk
Medlem

Har du provat göra en cmos reset?

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Har du en extra SSD och ett USB-minne kan du prova en linuxdist och se hur kortet beter sig.
Ex Garuda Linux Gaming, så får du allt och lite till installerat. Uppdatera allt starta om och kör sedan Steam runtime.

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Medlem

Brukar inte lira csgo/cs2 men körde cs2 idag och hade ocskå stutters och lagg med mitt 6950xt, mitt kort är cirka 1 månad gammalt. Jag lirar för det mesta pubg och har haft en del stutters också men inte som jag hade i cs2. Förr lirade jag med 3060ti och hade inga stutters eller lagg i csgo. Vet inte om det har något med drivrutinerna o göra?

Jag gjorde alla steps som denna killen gjorde - https://www.youtube.com/watch?v=4LCZq-iACU4&ab_channel=Microp...
Blev mycket bättre för mig då i alla fall.

Permalänk
Medlem

Har ett 6800 XT och hade också stutters första kvällen med CS2. Likadant där det verkligen frös till i 1-2 sekunder. Blev osäker om det var för att jag höll på att ladda upp filer i bakgrunden iom det nya sub-tick systemet och så. Har i alla fall inte haft något problem sedan dess och enda skillnaden är jag sett till att inte göra något nätverksmässigt i bakgrunden samtidigt. Har även spelat nya maps sedan första kvällen och har inte haft nya stutters.

Visa signatur

Nr 1: Prime X670-P, 7700X, Peerless Assassin SE, Fury Beast 32GB 6000MHz CL36, 4070 Ti Super, SN850X 1TB + MP600 Pro 2TB, V850 Gold i Multi, North.
Nr 2: B550-A Pro, 5700X, Hyper 212 Evo V2, Vengeance 32GB 3200MHz CL16, 1080 Ti, Firecuda 510 1TB + HDD 3TB, Focus GX 650W, Pure Base 500DX.
Någon laptop eller två.