Starfield – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Nästan 😊
De är det bästa vid den levelen. Sen när man börjar komma upp rejält i level så börjar det droppa riktiga godsaker här och var. Därför jag utforskar precis allt.
Hittade en vit hjälm som har tre gånger bättre än legendary hjälmen jag hade.
Dessvärre gick man miste om affixen men men..

Behöver du statsen dock. Jag har känt mig op sen dag ett

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Behöver du statsen dock. Jag har känt mig op sen dag ett

Jo jag förstår, men när man besöker högre levlade planeter och stöter på EM vapen och annat skit då bör man ha bra grejor som motsvarar 😊

Permalänk
Medlem

Nu vill jag sluta höra argument för hur bra och realistiskt smygande är. Gör the best there is crimson fleet quest. Får skjuts av en smugglare. Jag stapplar in och roffar åt mig hela hennes ship inventor. Var inte ens stöld tydligen. Sen i på stationen och snack om Stealth och under over. Återigen det är bara roffa på sig allt inget är stöld

Ska passera en vakt har fått fem koder. Läste slarvigt vilken som skulle va rätt så gissar fel fyra av fem gånger. Men det väcker ingen misstänksamhet heller man hade aldrig ens behövt koden.

Liret är helt uppenbart inte klart de har bara gjort så man inte kan fastna någonstans.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Och så går man in på security Office tre vakter och ett master safe. De ser mig men skit samma låser upp och de kunde inte bry sig mindre. Sen får man dialog we been asked to tight en the security Fick en legendary eon förutom 70000 credits jag stal från jade och massa annat

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

denna var ny för mig

Permalänk
Medlem

infiltreringen blev ett totalt fiasko för mig
jag gjorde mitt absolut bästa, men tack vare denna stealth så såg vakterna mig på ett utav ställena man skulle smyga sig in i för att hämta nån data, så en fight utbröt vilket UC inte gillade och skällde ut mig men de gav mig en chans till, vilket jag sabbade genom en upprepning utav det första misslyckandet(svinsvårt att smyga sig igenom allt utan att någon ser en), så jag fick en till utskällning, blev arresterad, hamnade i finkan, blev av med alla mina stulna saker samt att UC nu är mina fiender , så tja, nu kan jag väl ändå joina grimson fleet nu när UC är kinkiga på mig. jag tror jag tar det här tillfället i akt och blir ond, har länge velat det och jag mötte även ett gäng som jag också joinade som gillade grimson fleet, mördade, stal och plundrade.
its time to join the dark side, precis som i oblivion och skyrim

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

infiltreringen blev ett totalt fiasko för mig
jag gjorde mitt absolut bästa, men tack vare denna stealth så såg vakterna mig på ett utav ställena man skulle smyga sig in i för att hämta nån data, så en fight utbröt vilket UC inte gillade och skällde ut mig men de gav mig en chans till, vilket jag sabbade genom en upprepning utav det första misslyckandet(svinsvårt att smyga sig igenom allt utan att någon ser en), så jag fick en till utskällning, blev arresterad, hamnade i finkan, blev av med alla mina stulna saker samt att UC nu är mina fiender , så tja, nu kan jag väl ändå joina grimson fleet nu när UC är kinkiga på mig. jag tror jag tar det här tillfället i akt och blir ond, har länge velat det och jag mötte även ett gäng som jag också joinade som gillade grimson fleet, mördade, stal och plundrade.
its time to join the dark side, precis som i oblivion och skyrim

Du kan ju alltid quicksavea och quickloada inför vitktiga saker. Contraband scan, digilocks, persuasion osv.
Så gör jag hela tiden iaf 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Du kan ju alltid quicksavea och quickloada inför vitktiga saker. Contraband scan, digilocks, persuasion osv.
Så gör jag hela tiden iaf 😁

jag övervägde att gå tillbaks till saven jag gjorde innan jag började sneaka, men ärligt talat så gillade jag nästan resultatet utav mitt misslyckande mer, det gav mig ju en anledning till att bli ond

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Måste säga att Ryujins nästa stealth uppdrag, där man kan välja att gå in som gäst eller smyga i ventilationen, var betydligt roligare än det tidigare. Man fick en ability som är en del av uppdraget där man skulle nu manipulera vakterna att typ öppna en dörr eller flytta på sig för att man ska kunna ta sig förbi obemärkt. Väldigt roligt uppdrag men frustrerande, så tryck på quicksave knappen ofta!

Och ville även dela med mig av "My Wall of Contraband". Är faktiskt stolt över denna. Inte stolt över själva samlingen utan för att det tog mig en stund att stapla dem på hyllorna, haha. "Köpte" ett sunkigt rum i Neon och har lagt in smuggelgods där så länge. Stör mig lite på att Trade Authoritys affär bara har 11000 credits åt gången. Någon som vet ett bättre sätt att sälja dessa på? Har maxat skillen att sälja för mer och köpa för billigare peng.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SittingDuck99:

Någon som vet ett bättre sätt att sälja dessa på? Har maxat skillen att sälja för mer och köpa för billigare peng.

<Uppladdad bildlänk>

Om du sätter dig utanför och väntar motsvarande 48 normala timmar så är TA's budget återställd.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Den i särklass roligaste flygmekaniken med jetpack tycker jag att Anthem hade, gick lära sig att flyga i princip oändligt länge om man hanterade det rätt.

Har ett "power boost pack" som kan göra det med rätt timing på planeter med låg gravitation. Älskar det boostpacket i övrigt, berg och sådant är inte i vägen längre, och då jag kör någon slags sniperbuild är det guld värt att snabbt kunna inta en högt belägen ställning att skjuta av fienderna från när man ska in i någon bas eller så.

Får se om jag orkar testa vad som händer om man sätter boosttangenten på "autofire" eller vad man ska kalla det över natten någon gång. Vore ju rätt lustigt om man kunde boosta ut sig i orbit

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

90 timmar, har gjort de flesta quests, och är nu färdig.

Ett raktigenom medelmåttigt spel som gör lite av allt men inte gör nånting speciellt bra. Men det finns så otroligt mycket att göra att man hela tiden lockas att spela lite till. En upplevelse som var hyfsat trevlig men inte lämnar några direkta minnen.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om jag är inte så lite dum i huvudet, men hur använder man jet pack som man har på ryggen? Jag har lagt en skill point på den för att kunna använda den, men vet inte hur man använder den. Jag trodde att det skulle vara så simpelt som att dubbeltrycka på samma tangent som hoppa, men tydligen inte. Och jag hittar ingenting i settings. Spelar på PC och använder den som man får från the Constellation.

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

Jag vet inte om jag är inte så lite dum i huvudet, men hur använder man jet pack som man har på ryggen? Jag har lagt en skill point på den för att kunna använda den, men vet inte hur man använder den. Jag trodde att det skulle vara så simpelt som att dubbeltrycka på samma tangent som hoppa, men tydligen inte. Och jag hittar ingenting i settings. Spelar på PC och använder den som man får från the Constellation.

Ja för min del är det Y, alltså hoppknappen. Kör Series X.
Så det är inte kosntigare än så, att t.ex hoppa från en byggnad och i luften trycka på hoppknappen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

det finns vanliga packs och sen finns det packs med jets.
så innan du slänger dosan i väggen i ren frustration när inget händer när du trycker på hopp knappen i luften, kolla om ditt pack har jets på den.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Om du sätter dig utanför och väntar motsvarande 48 normala timmar så är TA's budget återställd.

Känner till det. Tänker mer om någon Trade Authority där ute har mer än 11000 i credits när man går för att sälja saker så man kan sälja mycket smuggelgods på en gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Yes, spelet är ganska uselt på att förklara saker i början, visserligen bättre om man spelar igenom en gång så man slipper massa extra guider men men...

Ska finnas en mod som gör animationerna snabbare, ska ta och testa det ikväll

I övrigt samma tankar om 2077 PL, blir nog bättre

Jag såg också att det fanns en sådan. Måste bara orka installera Mod Organizer 2 först med Starfield plugin

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Här kommer det lite tips, bl a om boostpack/jetpack för de som använder tangentbord.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att lira Starfield när det släpps på riktigt om 2-3 år kanske! Försöker att inte ge mig in för djupt i alpha-versioner.

Visa signatur

Gammal garvad IT-tekniker med lång erfarenhet av nätverk, server och IT-säkerhet m.m.

Permalänk
Medlem

byggde också ett stridsskepp, snyggare på ritningen än i verkligheten...

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av wwraver:

Ska bli kul att lira Starfield när det släpps på riktigt om 2-3 år kanske! Försöker att inte ge mig in för djupt i alpha-versioner.

Om du inte vet vad termer betyder kanske du inte ska använda dem när du skriver. Lite skrattretande att påstå att det är en alfaversion.

Vad man tycker om spelet är en annan sak, men om du inte gillar det nu tror jag inte du gillar det om några år heller. Det kommer vara samma spel, fast med en expansion, lite DLC och en del buggfixar.

Permalänk
Medlem

Såg en rolig skeppsdesign.

"Kilen"
Källa: https://www.reddit.com/r/Starfield/comments/16m6z8u/extremely...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Om du inte vet vad termer betyder kanske du inte ska använda dem när du skriver. Lite skrattretande att påstå att det är en alfaversion.

Vad man tycker om spelet är en annan sak, men om du inte gillar det nu tror jag inte du gillar det om några år heller. Det kommer vara samma spel, fast med en expansion, lite DLC och en del buggfixar.

Nja fast det finns ju lir som faktiskt fixas någorlunda som ghost recon breakpoint, mass effect andromeda mfl. Gällande bethesdas så är det främst mod communityn som transformerar

Valet och kvalet nu mellan crimson fleet eller united colonies. Hjärtat säger crimson fleet. Jag är ju en bounty hunter liksom

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Ååååhhhh nu har jag tröttnat på det tillfälligt. Level 20, dratt ihop 280k, byggt en outpost, gjort mest side quests och forskat mods.

Väntar tills jag har mer pengar och har skillat upp piloting till 3 eller 4 så man kan bygga något fett skepp med både hög mobility och acceptabel cargo, men det kanske inte går att få båda.

Känner inget sug just nu att fortsätta med någon quest.

Nån mer?

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara en madröm att springa in i hahaha

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: Samsung S24plus

Permalänk
Medlem

Älskar verkligen alla dessa random encounters i spelet. Man kan flyga till en random planets omloppsbana så blir man stoppad av ett random skepp som vill att man ska docka med dom.
Kul när man hittar övergivna rymdstationer också

Fortfarande inte trött på spelet efter typ 120ish timmar. Får snart fortsätta med main story tror jag

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem

Gött.. då vart de sönder buggat för mig.. Blir attakerad i neon helt utan anledning och kan inte slutföra mitt uppdrag.. 70 timmar in..

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 |Asus ROG XG27AQDMG | Asus ROG PG279Q | MSI MAG401QR | Keychron Q1 | Pulsar Xlite V3 | Cloud III wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Gött.. då vart de sönder buggat för mig.. Blir attakerad i neon helt utan anledning och kan inte slutföra mitt uppdrag.. 70 timmar in..

Ladda om en tidigare sparfil och se om det händer igen. Jag gör en ny sparfil med några minuters mellanrum hela tiden.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

bara en fundering, första gången man kommer till neon så förklarar vakterna att om man har något utav det där ämnet(glömt namnet) på sig, så kommer det bli konsekvenser, att de attackerar eller nått.
om du kommer ihåg namnet, kolla i din inventory om du kanske råkar ha något sådant på dig, bara en chansning nu men det kan kanske vara det som gör att de attackerar dig, för det syns på scannern deras.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

bara en fundering, första gången man kommer till neon så förklarar vakterna att om man har något utav det där ämnet(glömt namnet) på sig, så kommer det bli konsekvenser, att de attackerar eller nått.
om du kommer ihåg namnet, kolla i din inventory om du kanske råkar ha något sådant på dig, bara en chansning nu men det kan kanske vara det som gör att de attackerar dig, för det syns på scannern deras.

Har inget contraband, jag kan köra 3 minuter in i uppdraget sen efter en viss sekvens så börjar det

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 |Asus ROG XG27AQDMG | Asus ROG PG279Q | MSI MAG401QR | Keychron Q1 | Pulsar Xlite V3 | Cloud III wireless | Bambu Lab P1S