Köpråd Asus rog g18 eller Lenovo legion pro 5

Permalänk
Medlem

Köpråd Asus rog g18 eller Lenovo legion pro 5

Har 2 datorer att välja mellan och specs är oviktigt i det här ämnet utan nu handlar det om storleken på skärmen.

Asus har 18 inch och Lenovo 16 och jag ska använda datorn i knät för gaming med en kylplatta som jag har sett. Så frågan är.. är 18 för stort för att ha i knät i soffan? Eller funkar 16 utmärkt? Ska lira lite mmo samt cs förmodligen.

Och datorn ska inte röra sig utanför hemmet och nej jag kan inte ha skrivbord så plats ej finns och ingen extra skärm.

ingen fysisk butik kan visa mig någon 18 skärm tyvärr har vart på Elgiganten, webhallen power osv osv, men 16 känns tveksamt faktiskt, 17,3 finns ju också men inte med dom specsen som jag vill ha tyvärr

Så ge era tips mvh

Permalänk
Medlem

Jag vet att detta är långt ifrån vad du vill ha för svar igentligen troligen.

Men om du bara vill kolla storlek i knät (vikten och tjocklek blir lite svårare) så kan du typ ta och klippa ut två kartong bitar i datorns storlek och tejpa ihop.
Vist det kommer bara ge ett humm om storlek, men det kan ändå vara lättare att se än att försöka föreställa sig storleken väl i knät.

Gör du det med båda så kan du gämföra. Tänk på att köra hela datorns längd och brädd, så att du inte bara tar skärmens mått

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Har en g17. Om jag var tvungen att välja mellan 16 och 18, skulle jag ta 18.

Permalänk

Har G18 perfekt storlek hade en 16 tummare innan men den kändes för liten

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)