Kan någon lösa detta blir jag tacksam. Jag har en iPhone 8 och en Kia Ceed 2020 som har stöd för CarPlay via sladd, dvs jag kopplar in min lightningkabel i bilens USB-uttag.
Sambon har köpt en iPhone 15 som har usb-C som ni vet. Den enda kabeln jag har hemma som är usb till usb-C är laddkabeln till Nintendo switch, när jag kopplar in hennes telefon med den så synkar inte telefonen med CarPlay.
Är det någon idé att köpa en bättre kabel med högre överföringshastighet? Eller en USB-a till USB-c adapter så jag kan använda USB-c kabeln som följde med telefonen? Eller tror ni bilen är så pass primitiv att det helt enkelt inte fungerar alls? Bluetooth funkar (men det är ju typ bara musik/handsfree inte Apple CarPlay).
Laddkabeln till Switch är vad jag vet bara kopplad för att överföra ström och inte data, så ni behöver troligtvis använda en "riktig" USB-C-kabel för att det ska fungera.
Laddkabeln till Switch är vad jag vet bara kopplad för att överföra ström och inte data, så ni behöver troligtvis använda en "riktig" USB-C-kabel för att det ska fungera.
Tack jag misstänkte det också, hoppas det funkar med en vanlig. Men tror du en adapter kan strula till överföringen? Är det bättre att köpa en kabel som har usb-a till usb-c direkt?
Tack jag misstänkte det också, hoppas det funkar med en vanlig. Men tror du en adapter kan strula till överföringen? Är det bättre att köpa en kabel som har usb-a till usb-c direkt?
Om bilen har USB-A så borde en adapter fungera också, men det är alltid bäst att undvika adaptrar om man kan eftersom det blir ytterligare en sak som kan gå fel.